Bøssemager i København og omegn

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Corruto
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 02:43
Interesser: Flugt og pistolskydning
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times

Bøssemager i København og omegn

Indlæg af Corruto » 25. dec 2019, 19:34

Hej NVF og glædelig jul!

Det er tid til det årlige rens og eftersyn af mit haglgevær og søger derfor et godt sted at få det gjort.
Har tidligere fået det gjort ét sted, men har simpelthen haft for mange "uheldige" oplevelser med dem, så der vil jeg gerne undgå fremover. Nu vil jeg ikke hænge nogen ud, da jeg bare kan have været rigtig uheldig. :cry:

Hvem er de bedste i kender i København og omegn? (Maks 50 km. fra Amager)

Slettet bruger

Re: Bøssemager i København og omegn

Indlæg af Slettet bruger » 25. dec 2019, 22:20

Hm, måske det bare er mig der er helt forkert på den: men helt ærligt - “årligt rens og eftersyn af et haglgevær” ???? :what: :what:
Hvad er det lige der skal “ efterses” ? ( medmindre det drejer sig om en Holland &Holland eller lign. der skal årlig attest på)
Evt. kontrol at skruer ikke er løse.
En rensestok med en uldvisker med lidt olie på gennem løbene.
Rensning af “ kroge og hjørner” omkring lukketøjet og en dråbe olie derpå og en olieklud på alle metaldele ( flere gange om året)
Og lidt skæfteolie, gnedet på skæftet med en finger. ( medmindre skæftet er lakeret eller af plast)
Thats all - ja endda nok langt mere end 99% af alle haglgeværer får udført en gang om året.
Jeg vil påstå du kan bruge dine penge til noget mere fornuftigt og stadig have et lige så “ sikkert” gevær.

Ps- hedder du John ?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Bøssemager i København og omegn

Indlæg af Ras.Killing » 25. dec 2019, 22:41

Jeg har kun positiv erfaring med Vaabensmeden :thumbup: dog ville jeg lige få alle aftaler på skrift/mail. De har nogen gange mange jern i ilden.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Corruto
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 02:43
Interesser: Flugt og pistolskydning
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times

Re: Bøssemager i København og omegn

Indlæg af Corruto » 26. dec 2019, 01:02

Ras.Killing skrev:
25. dec 2019, 22:41
Jeg har kun positiv erfaring med Vaabensmeden :thumbup: dog ville jeg lige få alle aftaler på skrift/mail. De har nogen gange mange jern i ilden.
Tak!
Nu skal jeg ikke smide nogen i ilden, men der har mit våben været og der behøver det ikke at komme hen igen :fun:

Corruto
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 02:43
Interesser: Flugt og pistolskydning
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times

Re: Bøssemager i København og omegn

Indlæg af Corruto » 26. dec 2019, 01:05

Slettet bruger skrev:
25. dec 2019, 22:20
Hm, måske det bare er mig der er helt forkert på den: men helt ærligt - “årligt rens og eftersyn af et haglgevær” ???? :what: :what:
Hvad er det lige der skal “ efterses” ? ( medmindre det drejer sig om en Holland &Holland eller lign. der skal årlig attest på)
Evt. kontrol at skruer ikke er løse.
En rensestok med en uldvisker med lidt olie på gennem løbene.
Rensning af “ kroge og hjørner” omkring lukketøjet og en dråbe olie derpå og en olieklud på alle metaldele ( flere gange om året)
Og lidt skæfteolie, gnedet på skæftet med en finger. ( medmindre skæftet er lakeret eller af plast)
Thats all - ja endda nok langt mere end 99% af alle haglgeværer får udført en gang om året.
Jeg vil påstå du kan bruge dine penge til noget mere fornuftigt og stadig have et lige så “ sikkert” gevær.

Ps- hedder du John ?
Hej Claus
Tak for svaret.
Nej, jeg hedder ikke John.
Den får også noget kærlighed herhjemme, men jeg sender 20-25.000 patroner gennem geværet på en sæson, så synes sgu det er meget rart at få en dybdegående rens og eftertjek af det hele :biggrin:

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Bøssemager i København og omegn

Indlæg af LJ » 26. dec 2019, 01:16

20-25000 skud? :shock:
Så er du da alligevel ret flittig!
Hvilken haglskyder har du?

Jeg har ikke brugt ham selv men du kan evt. prøve Whiteheads Armory i Albertslund, som jeg hører positivt omtalt 🙂

Corruto
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 02:43
Interesser: Flugt og pistolskydning
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times

Re: Bøssemager i København og omegn

Indlæg af Corruto » 26. dec 2019, 08:11

LJ skrev:
26. dec 2019, 01:16
20-25000 skud? :shock:
Så er du da alligevel ret flittig!
Hvilken haglskyder har du?

Jeg har ikke brugt ham selv men du kan evt. prøve Whiteheads Armory i Albertslund, som jeg hører positivt omtalt 🙂
Tak. Det må jeg tjekke ud :smile:

Ja. Det bliver skudt på livet løs! Det er fordelen ved at bo 3 minutter fra skydebanen. Selvom min bankkonto ikke ser det som en udpræget fordel :fun:

Det er en Beretta 690 Field I der får alle de tæsk.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Bøssemager i København og omegn

Indlæg af LJ » 26. dec 2019, 10:10

Corruto skrev:
26. dec 2019, 08:11
Det er fordelen ved at bo 3 minutter fra skydebanen. Selvom min bankkonto ikke ser det som en udpræget fordel :fun:
Det er en Beretta 690 Field I der får alle de tæsk.
Ja man skulle da også være et utaknemmeligt skarn, hvis man ikke benyttede sig af at bo så tæt på en skydebane :fun:

(Jeg mener I øvrigt der sidder en skrue i forskæftet på din model, der kan stramme skyderen lidt op når den bliver for løs 🙂)

Corruto
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 02:43
Interesser: Flugt og pistolskydning
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times

Re: Bøssemager i København og omegn

Indlæg af Corruto » 26. dec 2019, 14:10

Ja, lige præcis :fun:

Den skrue har der været pillet ved. Både af mig og en professionel. Det er typisk italiensk mekanik, flot men meget delikat :rolf:
Vi har begge fucket det op, så jeg holder fingrene fra den....
LJ skrev:
26. dec 2019, 10:10
Corruto skrev:
26. dec 2019, 08:11
Det er fordelen ved at bo 3 minutter fra skydebanen. Selvom min bankkonto ikke ser det som en udpræget fordel :fun:
Det er en Beretta 690 Field I der får alle de tæsk.
Ja man skulle da også være et utaknemmeligt skarn, hvis man ikke benyttede sig af at bo så tæt på en skydebane :fun:

(Jeg mener I øvrigt der sidder en skrue i forskæftet på din model, der kan stramme skyderen lidt op når den bliver for løs 🙂)

Slettet bruger

Re: Bøssemager i København og omegn

Indlæg af Slettet bruger » 26. dec 2019, 20:30

Hm, “vi har BEGGE fucket det op”
Hvad er det nu lige jeg skriver :twisted: :giggle:

Besvar