S&W M17 - hylstre sidder fast - hvad gør jeg?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: S&W M17 - hylstre sidder fast

Indlæg af Cpt » 22. mar 2020, 22:22

Elbæk skrev:
22. mar 2020, 19:45
Jeg har præcis samme problem med min M17 fra 1975, navnlig med CCI Strandard og SK Pistol Match (jeg husker ikke om jeg har prøvet Magtech). Min førte M17 havde ikke problemet - om det havde noget at gøre med at den, hos tidl. ejer, havde fået et nitreret finish vides ikke.

Jeg renser tromlen med VFG filtproper, først med Intensive udgaven indtil kamrene er rene og blanke og herefter en tur med std. filtpropper med en smule olie på.

Erfaringsmæssigt hjælper det at holde kamrene og ammunitionen let olieret, men det et noget gnat at stå med på skydebanen.

Google afslører at det desværre er et kendt problem med modellen.

Grundet ovenstående får jeg sjældent taget mig sammen til at få revolveren med på banen, det kan knibe med at "få lov" til at skyde en hel serie med den før problemet opstår. Den har ligget urørt i skabet længe og trængt til en rengøring, det fik den i dag.

Til sammenligning så har vi ikke samme udfordringer med den Taurus 94 vi har i foreningen; den æder alt - også når der går lang tid mellem rengøringerne.
Ja jeg har nu erfaret at min m17 kører bedst med magtech ammo, men den skyder desværre ikke nær så gode grupper med det som den fx gør med CCI std og Winchester.. CCI kan man slet ikke få ud uden noget at stikke i tromlen, Winchester er indtil videre det bedste valg da de laver gode grupper og trods alt nogenlunde kan tæves ud med ejector-rod'en..

Det kan være vi skal splejse om at indkøbe en 22lr "reamer" (rival)

Der er en her som har rigtig gode erfaringer med at bruge en reamer på sin M17:
http://smith-wessonforum.com/s-w-revolv ... eport.html

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: S&W M17 - hylstre sidder fast - hvad gør jeg?

Indlæg af Elbæk » 22. mar 2020, 22:41

Det kunne ende med at blive løsningen. Omend jeg ville være lidt træt af at skulle ud i sådan noget.

Jeg må indtil videre prøve at se hvad den siger til Magtech.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 840
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 471 times
Been thanked: 217 times

Re: S&W M17 - hylstre sidder fast - hvad gør jeg?

Indlæg af The Mad Viking » 23. mar 2020, 00:36

Elbæk skrev:
22. mar 2020, 22:41
Det kunne ende med at blive løsningen. Omend jeg ville være lidt træt af at skulle ud i sådan noget.

Jeg må indtil videre prøve at se hvad den siger til Magtech.
Min M17 har heller ikke så nemt ved at ejecte CCI Standard, som ellers er min normale .22lr. ammunition.

Det går til gengæld fint med Aguila Super Extra (Skyttebutikken), til næsten samme pris.
Og den finder jeg væsentlig mere præcis og velfungerende end Magtechs .22lr. :smile:

(Der er masser af Magtechs ammunition som er godt, jeg er bare ikke imponeret af deres .22lr.)
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: S&W M17 - hylstre sidder fast - hvad gør jeg?

Indlæg af Ølgaard » 23. mar 2020, 08:25

Vi har nu 4 S&W 617 i klubben, kun en leger med at skifte mellem ammo, og smøre og pudse og hvad han ellers kan finde på, de 3 andre har

fået en rival tur og polering af kamre, vi taler om mindre end en MY som der blev fjernet, men med polering bagefter så funker det, de

æder nu alt ammo og laver fine serier, det er et kendt problem, og en S&W skal kunne skyde med alle former for 22. IMHO

Vi prøvede på en gammel 17 fra 70,erne, og der passede rivalen perfekt uden at tage noget af, og en skytte havde lidt problemer med en

anden gammel 17 fra 70,erne, det var en kombination af lidt hakker i kammerkanten som rivalen tog og en polering, så kørte den perfekt.

Jeg havde en portion gamle 22 som var lidt "snavsede" dem kunne man sagtens skyde af uden problemer, MEN efter 50 skud så var kamrene

beskidte, og så en rensning så kørte det igen.

Dermed ikke sagt det er det problem i har, men det var det der skulle til i disse S&W, og jeg havde søgt på div. fora og YouTube inden vi gik

i gang med projektet, så det kan anbefales, så man er sikker på det er det rigtige man gør.

:razz: :razz:

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: S&W M17 - hylstre sidder fast - hvad gør jeg?

Indlæg af Cpt » 29. mar 2020, 00:01

Ølgaard skrev:
23. mar 2020, 08:25
Vi har nu 4 S&W 617 i klubben, kun en leger med at skifte mellem ammo, og smøre og pudse og hvad han ellers kan finde på, de 3 andre har

fået en rival tur og polering af kamre, vi taler om mindre end en MY som der blev fjernet, men med polering bagefter så funker det, de

æder nu alt ammo og laver fine serier, det er et kendt problem, og en S&W skal kunne skyde med alle former for 22. IMHO

Vi prøvede på en gammel 17 fra 70,erne, og der passede rivalen perfekt uden at tage noget af, og en skytte havde lidt problemer med en

anden gammel 17 fra 70,erne, det var en kombination af lidt hakker i kammerkanten som rivalen tog og en polering, så kørte den perfekt.

Jeg havde en portion gamle 22 som var lidt "snavsede" dem kunne man sagtens skyde af uden problemer, MEN efter 50 skud så var kamrene

beskidte, og så en rensning så kørte det igen.

Dermed ikke sagt det er det problem i har, men det var det der skulle til i disse S&W, og jeg havde søgt på div. fora og YouTube inden vi gik

i gang med projektet, så det kan anbefales, så man er sikker på det er det rigtige man gør.

:razz: :razz:
Det er møg ærgerligt at du ikke bor tættere på mig, ellers ville jeg meget gerne giv lidt til klubkassen for at få prøvet den rival på min M17 :smile:

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: S&W M17 - hylstre sidder fast - hvad gør jeg?

Indlæg af Cpt » 29. mar 2020, 00:06

The Mad Viking skrev:
23. mar 2020, 00:36
Elbæk skrev:
22. mar 2020, 22:41
Det kunne ende med at blive løsningen. Omend jeg ville være lidt træt af at skulle ud i sådan noget.

Jeg må indtil videre prøve at se hvad den siger til Magtech.
Min M17 har heller ikke så nemt ved at ejecte CCI Standard, som ellers er min normale .22LR. ammunition.

Det går til gengæld fint med Aguila Super Extra (Skyttebutikken), til næsten samme pris.
Og den finder jeg væsentlig mere præcis og velfungerende end Magtechs .22LR. :smile:

(Der er masser af Magtechs ammunition som er godt, jeg er bare ikke imponeret af deres .22LR.)
Jeg er enig i at magtech 22lr er noget møg ammo, de sviner ekstremt meget, det er næsten som at skyde med sortkrudt :biggrin:
Jeg har prøvet alt det forskellige 22 ammo jeg kan komme i nærheden af, incl Aguila og intet af det kan den ejecte ordentligt, kun magtech :wall:

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: S&W M17 - hylstre sidder fast - hvad gør jeg?

Indlæg af Niels » 29. mar 2020, 11:22

Skyder SK Pistolmatch std i min 17, og den har ikke problemer med at trække hylstrene ud efterfølgende.
RWS m.v. er jeg helt holdt op med, da de nærmest skal hamres ud af tromlen.

Den skyder fint et par hundrede skud uden at blive renset, og uden at hylstrene sidder fast.
:wheelchair:
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Scooter
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 310
Tilmeldt: 8. aug 2010, 11:11
Interesser: Pistol skydning
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 8 times

Re: S&W M17 - hylstre sidder fast - hvad gør jeg?

Indlæg af Scooter » 24. apr 2020, 21:40

Har du fået prøvet VFG filtpropperne og noget polermiddel og så en tur på akkumaskinen.?
Er det alle kamrene i tromlen der giver problemer?

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: S&W M17 - hylstre sidder fast - hvad gør jeg?

Indlæg af Cpt » 25. apr 2020, 00:28

Scooter skrev:
24. apr 2020, 21:40
Har du fået prøvet VFG filtpropperne og noget polermiddel og så en tur på akkumaskinen.?
Er det alle kamrene i tromlen der giver problemer?
Ja jeg har poleret den, men har ikke kunne prøve den endnu pga corona lukning af vores bane :cry:
Umiddelbart er det alle kamrene de binder i...

Besvar