nogle der kan forklare J.P. Sauer & Sohn ring system?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Nyjager2018
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 24. mar 2019, 09:51
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Fyn1
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

nogle der kan forklare J.P. Sauer & Sohn ring system?

Indlæg af Nyjager2018 » 11. nov 2019, 19:11

Hej
Er der nogle der kan forklare mig J.P. Sauer & Sohn ring system, som de havde(måske har?) på deres ældre haglgevær?
Har fået fat i 2 ældre sager, den ene er med 3 ringe og den anden er med 4 ringe på løbet , og efter at have hørt 3 forskellige historier omkring hvad ringene betyder, tænker jeg at det var på tide at spørgere forum'et :bowdown: :bowdown:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: nogle der kan forklare J.P. Sauer & Sohn ring system?

Indlæg af Lassescout » 11. nov 2019, 19:50

Sakset fra et søsterforum:
Hej gutter. Det tre-ringede stål er fra Krupp.Og det stammer fra tiden før 2.verdenskrig.Da produktionen efter krigen flyttede til Østtyskland blev de tre ringe til fire. Der er dog produceret våben i starten af havltredserne med tre-ringet løbsstål,men de løb var "lagervare" og produceret på "Den gamle fabrik".Førhen hed det sig at det tre-ringede var af væsentlig bedre kvalitet end det fire-ringede,men man har efterhånden fundet ud af,at "Øststålet" også er af fremragende kvalitet.
Mig bekendt er det udelukkende våben fremstillet i Suhl der har denne fire-ringede markering af stålkvalitetn,hvis der en nogen der kender til våben fra andre byer med "ringene" stemplet i stålet høre jeg meget gerne om det.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar