Colt python reservedele spørgsmål ("Er de til at skaffe?")

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Colt python reservedele spørgsmål ("Er de til at skaffe?")

Indlæg af Celia » 30. jun 2019, 18:55

Hvis man nu overvejer en colt python, skal man så bekymre sig om at finde reservedele, hvis der går noget galt?
Senest rettet af Refraktorius 4. jul 2019, 17:01, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift præciseret.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Colt python reservedele spørgsmål

Indlæg af Gunslinger » 30. jun 2019, 20:26

Ja, det vil jeg mene. Det var beskeden selv for 15 år siden da jeg begyndte at skyde. De fås jo ikke nye længere, og som sagt har reservedele altid været svære at få fat i. I og med at det ikke er så udbredt en revolver, vil du også have svært ved at finde en bøssemager der har erfaring i at rode med den.

I USA anses de i dag mest som collector's items, og den generelle holdning er, at de er lidt overvurderede i forhold til, hvad du får for prisen.

Du vil nok være bedre tjent med en Ruger eller en S&W, i alle henseender. Men hvis det er en Python dit hjerte slår for.......... :blink:

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Colt python reservedele spørgsmål

Indlæg af Ølgaard » 30. jun 2019, 22:05

Jeg har haft alle tre skydere som nævnt, der er ingen forskel i at skille dem ad og servicere dem, jeg påtænker selv en Python (igen-igen-igen-igen) ærgrer mig altid når jeg har solgt den, men den ligger fint til mig og har et lækkert aftræk.

Brugtprisen på Pythonen hvis den er velholdt er betydelig bedre en de andre, erfaring er at Ruger dele er utroligt svære at få i DK, en af mine skytter ventede 9mdr på nogle dele, for 1 år siden havde en skytte ødelagt stjernen på en Python, fordi han havde brugt vold på at få ejektorstangen skruet af, han fik en anden fra Tyskland, kan ikke lige huske firmaet (noget med Duke) men HH skulle have 1000,- for at skaffe delene, han købte selv og prisen var 510,-.

Man skal bare huske at Colt lavede om på Pythonen i 1974, så de passer ikke dele med nyere modeller, men Python dele er dyre i forhold til S&W og Ruger.

Hvis man er "gammel fanatiker" som jeg, skal der være originale træskæfter på, og de er svære og dyre at få i DK i ordentlig stand, i USA er de i svimlende priser, og nye "gammel model" koster op til 1700,-.

Jeg ved at ARMIS har en High Polish med de dyre skæfter (skaffede dem selv til ham fra en ven i USA) Pythonen er i mint, det er hans egen, som han MÅSKE vil sælge ??

Men prøv alle tre skydere, så kommer det af sig selv GOOD LUCK :giggle:

:razz: :razz:

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Colt python reservedele spørgsmål

Indlæg af High Standard » 1. jul 2019, 10:04

Hej,

Lige en tilføjelse til Ølgaards indlæg, der omtalen en leverandør i Tyskland, det er formentlig tale om denne her:

https://www.theduke.de/en/produkt-kategorie/hand-guns/

Jeg har kun godt at sige om dem, Patrick Feige skaffede mig min Freedom Arms m97 og alt fungerede perfekt,

Hilsen

High Standard

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Colt python reservedele spørgsmål

Indlæg af Rigsby » 1. jul 2019, 18:53

Celia skrev:
30. jun 2019, 18:55
Hvis man nu overvejer en colt python, skal man så bekymre sig om at finde reservedele, hvis der går noget galt?
Nu bruger du jo selv frasen "HVIS noget går galt" og med en Python er der ikke den store risiko, hvis man spørger mig.

Jeg har haft et par stykker, én i 6 tommer og én i 8 tommer, og de begge skød som en drøm (af den gode slags) hvis man passer godt på den så holder den sikkert i 80 år og hvis man behandler den som et svin så holder den nok kun i 60 (so to speak).

Igen, hvis man spørger mig, så er forskellen på en S&W 586/686 og en Colt Python som at sammenligne et Rolex og et IWC-ur, de er begge super seje og førsteklasses kvalitet, IWC'et har bare lige det der ekstra som også klart viser sig på gensalgsprisen.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Colt python reservedele spørgsmål

Indlæg af Kruffe » 11. jul 2019, 19:07

Rigsby skrev:
1. jul 2019, 18:53
Celia skrev:
30. jun 2019, 18:55
Hvis man nu overvejer en colt python, skal man så bekymre sig om at finde reservedele, hvis der går noget galt?
Nu bruger du jo selv frasen "HVIS noget går galt" og med en Python er der ikke den store risiko, hvis man spørger mig.

Jeg har haft et par stykker, én i 6 tommer og én i 8 tommer, og de begge skød som en drøm (af den gode slags) hvis man passer godt på den så holder den sikkert i 80 år og hvis man behandler den som et svin så holder den nok kun i 60 (so to speak).

Igen, hvis man spørger mig, så er forskellen på en S&W 586/686 og en Colt Python som at sammenligne et Rolex og et IWC-ur, de er begge super seje og førsteklasses kvalitet, IWC'et har bare lige det der ekstra som også klart viser sig på gensalgsprisen.
Tror du skal tjekke lidt op på IWC og Rolex ;-) ...at finde et nyt Rolex; GMT, Sub, Daytona etc ved en forhandler er tæt på umuligt pt - eneste mulighed er grey market til 50-100% over listepris... det har aldrig været så slemt som nu... IWC kan købes i rigelige mængder; og de er som en ny bil; falder i værdi, så snart de “kører over disken”....modsat Rolex....

Off topic :-)
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Besvar