Hold jer langt fra Benzon Arms

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Henning
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 199
Tilmeldt: 11. okt 2005, 22:53
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 42 times

Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Henning » 13. jun 2019, 14:50

Jeg skal beklage, om dette indlæg står i forkert fora, så må en moderator flytte det. Ligeledes skal jeg beklage om det er lidt halvlangt, men jeg er lidt ”pissed” og har brug for at komme af min frustration.
For lidt over et års tid siden, spurgte jeg her, om der var nogle som viste, hvor man kunne få deaktiveret en pistol. Jeg havde mulighed for at købe en P-38 som var ”skudt i stykker” (en styre tap i slæden var knækket) En venlig sjæl foreslog mig at kontakte Benzon Arms i Esbjerg, hvilket jeg gjorde. Uha-da det var sandelig intet problem. Han deaktivede et hav af våben, og en pistol på attest kostede 1500,-. Det ville tage 3 -4 uger, så var klar.
Fair pris tænkte jeg, og fedtede afsted til Esbjerg lørdag 28 juli 2018. Fin snak med <editeret Mod>, dog var han ikke særlig villig til at lave en kvittering på at jeg afleverede en pistol til ham, men det endte da med jeg fik én.
Efter 5 uger kontaktede jeg ham, for at høre om den var klar, og om han havde fået den afmeldt ved SKV.
Det havde han så ikke lige haft tid til for han havde noget ” betyrelsesarbejde” i en skytteforening som var ved at falde sammen. Okey – frivilligt arbejde er da fint, men det tjener man jo ikke mønt til husleje på.
Et par uger senere ringede jeg igen. Arhhh – var var lige kommet noget i vejen. Hva’ med SKV ? …Jo – den var afmeldt. Fat i SKV; Nej – de havde ikke modtaget noget på den, og det kunne godt tage lidt tid, for Benzon Arms var lidt tung i det, og sadlede ikke hesten samme dag … Ja – det var så småt gået op for mig.
Et par uger senere igen fat i telefonen og ringe til Benzon. Igen en eller anden tåbelig søforklaring. Men nu var kanonen dog blevet afmeldt. Igen et par uger, og fat i knoglen. Jo – nu var der opstået nogle ”komplikationer” og sagen lå ved en navngiven medarbejder ved AVC …. Som for resten var på ferie. Fint tænkte jeg – så må den jo være blevet snittet i. Ugen efter ringede jeg til AVC, for lige at få at vide hvilke ”komplikationer” det drejede sig om. Den navngivne medarbejder kendte ikke en hatte-fis til noget som helst, men ville da lige tage en sludder med Benzon Arms. Jeg blev ringet op, af den flinke mand fra AVC. Grunden til at det tog lidt tid var ”ingen rigtigt viste hvordan man deaktiverede en pistol, og udstedte attest på den ”. Det forstod jeg så ikke helt, da der jo lægger en bekendtgørelse til grundlag for hvordan.
Igen gik en tre –fire uger, hvorefter jeg igen ringede til Thomas for at høre om han havde snøvlet sig færdig. Nejj – der var kommet nye ”komplikationer til”, og sagen lå ved en (ny) navngiven person ved AVC … som sjovt nok også var på ferie…Fint nok – jeg afventede ”ferien” skulle ende, og ringede nok engang, til AVC. Kendte fyren til sagen – NEJ ! …. Jeg kunne dog ikke lokke ham til at tage en sludder med Thomas Benzon, for at høre hvorfor hans navn, blev nævnt som stopklods.
I december var jeg så til ”jule-skydning” i Ulfborg, og kom til at ”gå” sammen med forening fra Esbjerg området. Vi kom til at tale om Benzon, og jeg fortalte min historie. Det rystede dem overhovedet ikke, og de kunne berette om våben, han havde ødelagt, fordi han lige havde et ”tunings-trix”. Meget lange ventetider. Våben solgt, men oprettet på forkerte serienumre, så køber selv kunne bøvle med at få det rettet efterfølgende. Våben solgt uden magasiner, man så kunne vente hele og halve år på at få.
Jeg var godt klar over at det her ikke rigtigt blev til noget, så jeg kontaktede AVC, for at høre om jeg kunne få udstedt en art bæretilladelse. Afhente skyderen, selv skærer den i smadder, og få den kontrolleret ved politiets tekniske afdeling. Men nej – det kunne jeg ikke.
I marts rettede jeg så igen henvendelse til Benzon om hvad status nu var …. Jo – den lå ved politiets tekniske afdeling, og ville komme tilbage i løbet af tre uger .
Jeg gider ikke længere ringe til Benzon, fordi jeg er så træt <editeret Mod>, så det er på mail nu. En hver 14 dag, hvor jeg spørger til status. Thomas kvittere troligt for læsning, men får man noget svar ?..Næh.
Det er simpelthen utroligt<editeret Mod>. Kan man røre ham – nej det kan man ikke. Kan man få sit skrammel tilbage igen … Næ – det kan man så ikke med mindre man har en forhandlertilladelse eller får den optaget igen på SKV (og jeg har ingen ledige pladser til en ”ny og defekt” 9 mm pistol)
Grænser dette til injurier? …. Måske – jeg skal glædeligt fremlægge samtlige mails, og et par fyre som har haft lignede problemer i forbindelse med køb/reparationer ved Benzon arms.
Jeg skal i hvert fald stærkt advare mod at handle hos Benzon Arms.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Cp-Medic » 13. jun 2019, 16:11

Det er desværre ikke helt fremmed det du har været igennem. En nær kammerat købte for et par år siden en FN Fal hos Benzon. Den virker kun med lyddæmper på og et af de ekstra mags der skulle følge med så han aldrig noget til. Efter adskillige henvendelser og brudte løfter ignorerer han nu alle henvendelser.

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Marius » 13. jun 2019, 16:20

Altså .. de her erfaringstråde med erhvervsdrivende er jo informative, men det kan også være en kilde til problemer for de involverede.

Det er derfor særdeles vanskeligt, at vurdere i hvilken grad forummet kan kolportere disse erfaringer. Vi kender jo hverken til forløbet eller de involverede.
Men vi er nødt til at henstille til, at man holder sine beskrivelser til det rent faktuelle: fx jeg bestilte x den og den dato, men modtog den ført 4 mdr. senere efter x henvendelser.

Det er ikke i orden at komme med injurierende anklager, så som 'svindler' etc. den slags må være op til læseren eller en domstol at konkludere.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Bobo » 13. jun 2019, 17:37

Det lyder som en træls oplevelse.
Men hvis du har så mange våben at der ikke er plads til mere på tilladelsen, kan du jo overveje at sige "pyt". Det kommer du nok over.
Men jeg synes det er rigtig fint du advarer andre om dårlig stil hos en (virsomhed?) utroværdig leverandør.
Bobo ------ Igen uden billeder

D1
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. aug 2019, 18:59
Interesser: jagt/våben
Geografisk sted: tønder

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af D1 » 27. aug 2019, 19:08

hjælp har vende i 3 månder på min riffel fra benzon Arms hvad gør jeg :angry: :angry:

LugerP08
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 147
Tilmeldt: 7. okt 2010, 12:47
Interesser: samleobjekter
Geografisk sted: jylland
Been thanked: 1 time

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af LugerP08 » 17. sep 2019, 05:54

Kan desværre kun tilslutte mig beskrivelsen omkring Benzon Arms. Har prøvet flere gange at ting tog over et halv år og mange undskyldninger og sø forklaringere.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Lassescout » 17. sep 2019, 08:16

D1 skrev:
27. aug 2019, 19:08
hjælp har vende i 3 månder på min riffel fra benzon Arms hvad gør jeg :angry: :angry:
Det er min erfaring med "den slags mennesker" at man ikke kommer nogen vegne pr. telefon eller mail. Det anser de som et irritationsmoment på linie med fluer eller myg. Tag på besøg på adressen og få en fornuftig snak med ham. Lav en aftale med håndslag om, hvornår du kan komme igen og hente din riffel. Det kan sagtens gøres i en god stemning og en ordentlig tone. Vær forberedt på at aftalen ikke holder, men så laver du en ny. Det er efter min mening det eneste der er at gøre. Mails og telefonopringninger er alt for nemme at ignorere.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

D1
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. aug 2019, 18:59
Interesser: jagt/våben
Geografisk sted: tønder

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af D1 » 27. sep 2019, 12:55

har bare ikke fået min riffel i nu,og der kommer bare mange undskyldninger og sø forklaringere fra ham af :argue:

AHL
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 11. feb 2013, 10:30
Interesser: jagt/ våben
Geografisk sted: jylland
Geografisk sted: Harlev j
Has thanked: 31 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af AHL » 27. sep 2019, 19:28

D1 skrev:
27. sep 2019, 12:55
har bare ikke fået min riffel i nu,og der kommer bare mange undskyldninger og sø forklaringere fra ham af :argue:
vi kan alle lave fejl og have problemer med import af våben
men kør da ned forbi han og spørg hvordan det står til

er det en riffel du har til rep ? eller har du købt en riffel ?
Mvh
AHL

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1390
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af F U B A R » 27. sep 2019, 19:57

Selvom flere herinde udtrykt modvilje imod benzon arms
Har jeg handlet en skyder ved ham
Aftale om at køre derned 150+ km
Ingen problem alt var klart til mig iflg aftale og vi fik en god sludder om div
Så alt er altså ikke skidt!
Jeg havde ihvertfald en god oplevelse med thomas
Mvh
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

D1
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. aug 2019, 18:59
Interesser: jagt/våben
Geografisk sted: tønder

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af D1 » 7. okt 2019, 11:36

det kan også bare være mig det har haft en dårlig dag.og jeg må sige at ret skal være ret at hans service ellers er meget god og at han er meget hjælpsom

KnudP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 124
Tilmeldt: 23. apr 2012, 17:06
Interesser: Pistolskydning, genladning
Geografisk sted: Varde kommune
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af KnudP » 3. nov 2019, 17:08

Selv om man skal handle lokalt er der grænser

Havde en velfungerende Colt Pyton som jeg gerne ville have trimmet aftræk på, det var i flg Benzon ikke noget problem og han fik opgaven, prisoverslag var 1000 kr.
Efter 4 mdr. og adskillige rykkere, heraf nogle besøg på værksted fik jeg revolver tilbage, pris var dog steget til 1840 kr. - der skulle jo betales moms og for reservedele???- et prisoverslag er i mine øjne overslag +- 10%

Aftræk var aldeles ubrugeligt, kunne kun holde 800 gram og det føltes som om man aktiverede et tandhjul - kunne iflg værkstedet ikke være anderledes.

Fik revolver renoveret andet sted ( blev spurgt om jeg ikke havde en finere fil) og måtte spytte 2300 kr da der skulle ny indmad i da det blev påstået af den var knoklet fuldstændig i stykker

Jeg så konkludere at det ikke altid kan betale sig at handle i ((baghaven))

Nb. Jeg har byttet revolver væk til fordel for en S&W 586 performece og fået en væsintlig bedere skyder og godt 10000 kr fattigere
Knud

Slave for kvinden, og udstødt af arbejdsmarkedet

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1390
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af F U B A R » 3. nov 2019, 20:18

10 af de lange er immervæk meget ?
Overstiger da værdi på revolver fra start plus indkøb og mods
Hvad tænker du
Mvh
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af 100Radsbar » 4. nov 2019, 08:35

KnudP skrev:
3. nov 2019, 17:08
Selv om man skal handle lokalt er der grænser

Havde en velfungerende Colt Pyton som jeg gerne ville have trimmet aftræk på, det var i flg Benzon ikke noget problem og han fik opgaven, prisoverslag var 1000 kr.
Efter 4 mdr. og adskillige rykkere, heraf nogle besøg på værksted fik jeg revolver tilbage, pris var dog steget til 1840 kr. - der skulle jo betales moms og for reservedele???- et prisoverslag er i mine øjne overslag +- 10%

Aftræk var aldeles ubrugeligt, kunne kun holde 800 gram og det føltes som om man aktiverede et tandhjul - kunne iflg værkstedet ikke være anderledes.

Fik revolver renoveret andet sted ( blev spurgt om jeg ikke havde en finere fil) og måtte spytte 2300 kr da der skulle ny indmad i da det blev påstået af den var knoklet fuldstændig i stykker

Jeg så konkludere at det ikke altid kan betale sig at handle i ((baghaven))

Nb. Jeg har byttet revolver væk til fordel for en S&W 586 performece og fået en væsintlig bedere skyder og godt 10000 kr fattigere
Hvis jeg husker korrekt, så må et decideret tilbud ikke overstige 10% +-
Et overslag kan godt overstige 10%, og hvis jeg igen husker korrekt, op mod 20% +-

Af samme grund forlanger jeg altid et udspecificeret tlbud når jeg skal have en håndværker indenfor døren.

Men er der ikke en form for reklamation på en sådan tuning af aftræk? Om ikke andet refundering af hele, eller dele af beløbet hvis de ikke kan afhjælpe at aftrækket ikke er blevet bedre, men derimod værre?
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Superfar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 169
Tilmeldt: 20. apr 2009, 17:06
Interesser: Militærhistoriske våben.
Geografisk sted: Det mørke Jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Superfar » 4. nov 2019, 17:48

Jeg har også handlet med Benzon Arms et par gange og har kun fået god service og venlig behandling.
Der til kommer, at hans priser på våben ligger i den fornuftige ende af skalaen... (læs er flere gange kommet til at lave impulskøb på både revolver og rifler 😂)
"We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

FZO
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. nov 2019, 00:37
Interesser: Våben og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af FZO » 8. nov 2019, 00:40

D1 skrev:
27. sep 2019, 12:55
har bare ikke fået min riffel i nu,og der kommer bare mange undskyldninger og sø forklaringere fra ham af :argue:
Hej, jeg står desværre i lign. situation, har du fået din ?


vh

FZO

D1
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. aug 2019, 18:59
Interesser: jagt/våben
Geografisk sted: tønder

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af D1 » 19. nov 2019, 15:26

Til Fzo
Neej jeg har ikke fået den i nu :mad: .det køre i samme hak Han kommer bare med bla bla :wall:

Helgus
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 6. apr 2019, 10:37
Interesser: 2.verdenskrigs våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Helgus » 21. dec 2019, 17:04

Hej alle kære våbenbrugere

Jeg har handlet en del våben med dette firma. Senest en Garand.
I mine øjne skal en sælger af brugte emner oplyse fejl og mangler på det solgte. Efterfølgende opdager jeg at løbets riffelgang er ikke eksisterende! Skal det ikke oplyses??
Det er da ikke ok. Slut med handel der.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Elbæk » 22. dec 2019, 09:34

Helgus skrev:
21. dec 2019, 17:04
Hej alle kære våbenbrugere

Jeg har handlet en del våben med dette firma. Senest en Garand.
I mine øjne skal en sælger af brugte emner oplyse fejl og mangler på det solgte. Efterfølgende opdager jeg at løbets riffelgang er ikke eksisterende! Skal det ikke oplyses??
Det er da ikke ok. Slut med handel der.
Ud fra forhåndenværende oplysninger:

Som udgangspunkt ville det have været god stil at oplyse køber om en så væsentlig mangel ved våbnet - og er våbnet købt ubeset (noget jeg ikke anbefaler man gør med brugte våben, en erfaring jeg har betalt dyrt for at gøre mig) så vil jeg også mene at sådan en mangel bør påpeges af sælger.

Har man derimod selv haft lejlighed til at besigtige våbnet grundigt før aftaleindgåelse, ja så vil jeg mene at man delvist selv bærer en del af ansvaret for ikke at have konstateret en så væsentlig mangel. Det ændrer dog ikke på at det stadig havde været god stil fra sælgers side at påpege manglen.

Blev der givet en pris svarende til hvad en Garand i samme stand - men med intakte riffelgange - burde koste?
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Deepo » 22. dec 2019, 17:37


Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Bobo » 22. dec 2019, 18:11

100Radsbar skrev:
4. nov 2019, 08:35

Hvis jeg husker korrekt, så må et decideret tilbud ikke overstige 10% +-
Et overslag kan godt overstige 10%, og hvis jeg igen husker korrekt, op mod 20% +-
Du er gal på den!

Et tilbud er et tilbud på en konkret vare/opgave og er prissat, så der er ingen ting at snakke om. Er der ekstra ydelser, ud over det der er tilbudt, afregnes det særskilt til listepris eller aftalt enhedspris

Et overslag er et kvalificeret skøn på hvad en given opgave kan koste og der er ingen grænser hvad det kan afvige, forstået som, at det det kun er en pris indikation fra leverandøren.

Sådan er jura - og at det så bliver vendt og drejet og fortolket og misforstået og danner præcedens, er ærgerligt.

:Hug: Mvh bobo
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Superfar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 169
Tilmeldt: 20. apr 2009, 17:06
Interesser: Militærhistoriske våben.
Geografisk sted: Det mørke Jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Superfar » 24. dec 2019, 13:23

Jeg har handlet flere gange ved Benzon. Både pistol, revolver og rifler. Alle gange har jeg haft mulighed for at tage våbnet i besigtigelse selv og undersøge bl.a. pibe...

De fleste af de våben jeg har købt, har haft mange år på bagen, bl.a. en Lee Enfield SMLE riffel, som selvfølgelig ikke kan forventes at være i samme stand som en helt ny plastikriffel. Men den lever op til de forventninger jeg havde, og så efter selv at have gennemgået våbnet før købet.

Jeg har kun haft gode oplevelser med Benzon, og har kun været tilfreds med betjening og service. Priserne er også fair og min opfattelse er at de ligger under hvad man kan falde over andre steder.

Den negative oplevelse som der beskrives her i tråden, kan jeg i hvert fald ikke genkende, og synes ikke bør stå uimodsagt.

Rigtig god jul til jer alle :)
"We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

MartinKnudsen
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 25. mar 2016, 13:58
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af MartinKnudsen » 24. dec 2019, 14:55

Jeg har købt en gammel salonriffel, en M24, fra Benzon. I forbindelse med mit køb var der heller ingen problemer.

En kollega købte i samme forbindelse en revolver. Det var ikke helt uden problemer.
De blev dog løst. Selvom det tog lidt ekstra tid, har han nu en Ruger Blackhawk som skyder ret fint.

Jeg vil ikke gå så langt til at fraråde at handle ved Benzon. Jeg er kun blevet mødt med en våbensmed/forhandler som virker kompetent. Dog kan jeg godt genkende lidt at det, som hænger lidt i forhold til andre våbensmede/forhandlere. Men det er kun i forbindelse med min ven/kollegas oplevelser.

Så hvis man skal købe noget fra "hylden", så virker det helt perfekt.
Hvis det man køber, skal moddes, fikses eller lignende - så kan det vist godt være lidt problematisk.
S&W 617
S&W 686
STI Spartan

Brugeravatar
Superfar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 169
Tilmeldt: 20. apr 2009, 17:06
Interesser: Militærhistoriske våben.
Geografisk sted: Det mørke Jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Superfar » 24. dec 2019, 20:19

Jeg har haft Benzon til at ombygge en cal.22 om til min søn. Den fik hele turen. Maling, justerbar kolbe, monteret kikkert, bipod, lyddæmper og tunet aftræk. (Den kan ses i en anden tråd)
Riflen var færdig til tiden og var super lækker!
Har kun været tilfreds :-)
"We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Hold jer langt fra Benzon Arms

Indlæg af Bjarne41 » 25. dec 2019, 17:10

Deepo skrev:
22. dec 2019, 17:37
Der er flere steder i Tyskland:
https://www.lothar-walther.de/de/868/m1 ... tahl?c=517
/Mogens
Men angivet til 117 kg ?

Våbenimport fra Tyskland kan tage meget lang tid og en fan...... :mad: besværgelig papir omgang.
Jeg bruger ikke 6 - 7 måneder en gang til

Besvar