Min 6,5 pibe er slidt op. Input til ny søges.

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 903
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Min 6,5 pibe er slidt op. Input til ny søges.

Indlæg af Bemoni1 » 28. apr 2019, 21:29

Jeg var Borris i dag og havde min "gamle" P17 6,5x55 med, for at verificere tallene på de forskellige afstande, med henblik på min senere deltagelse i Kahles European competition og jeg havde en gennemprøvet og testet ladning med til formålet.
Det gik også godt, ud til de 700 meter, men derfra blev det svært at holde samling på skuddene og i betragtning af, at forholdene var nærmest perfekte, så burde det have været muligt at komme ind på målet, men skuddene sad både kort og langt.
Frem med LabRadar'en og med varm pibe, var der en ret betydelig afvigelse på hastigheden, i forhold til når piben var afkølet, hvilket er et ret sikkert tegn på en udslidt pibe :cry:

Jeg har indtil nu, skudt med Lothar Walther piber og er som sådan ikke utilfreds med hverken deres præcision eller levetid, men er også klar over, at der findes andre fabrikater derude og jeg vil gerne høre lidt om andres erfaringer og hvad prisniveauet er på de forskellige ( ikke at prisen det er en afgørende faktor ).
Jeg finder det afgørende, at levetiden ligger på 3000 skud eller mere, den nu afdøde pibe har klaret omkring 4200, hvilket er flot, når man tager i betragtning, at jeg ikke ligefrem sparer på krudtet.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

AI
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 8. sep 2018, 22:03
Interesser: Riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Min 6,5 pibe er slidt op. Input til ny søges.

Indlæg af AI » 1. maj 2019, 17:35

Hvis man spørger en US F-class skytte så er 3000 skud jo way out. Men sådan er stemningen derovre :giggle: Det halve af deres slitage skyldes måske for hårdhændet rensning!!
Prisen og leveringstidens på oversøiske fabrikater er relativ stor, men også udvalget. Brux siges at være top $.

Har selv haft en Border 5R , som absolut var top!

Hvad med S&L ? Det burde da være ligetil!

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Min 6,5 pibe er slidt op. Input til ny søges.

Indlæg af 458hunter » 1. maj 2019, 17:47

Min mest præcise riffel har S&L match pibe på, men samme type riffel med Lothar Walther match pibe er ikke langt efter på præcision. Jeg ville ikke tøve med at anbefale begge.

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 903
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Min 6,5 pibe er slidt op. Input til ny søges.

Indlæg af Bemoni1 » 1. maj 2019, 17:59

Border og Brux har skam været inde på listen, men de er begge også "next-to-impossible-to-get", i hvert fald inden for en overskuelig tidsramme og jeg ville gerne, at den kunne lande her i efteråret, så den kunne blive kælet færdig, inden den næste sæson.

Hardy har også været oppe at vende og tilfældet vil, at en våbensmed som jeg har tillid til, netop er i færd med en bestilling og jeg har mulighed for at få en med der.

S&L, har jeg, på baggrund af nogle blandede erfaringer fravalgt, også selvom de laver nogle udmærkede produkter.

Hvad angår de amerikanske skytters erfaringer med levetid, så har jeg også fulgt lidt med der og enten er de overkritiske og vil bare ikke risikere et dårligt skud pga. piben eller også er de bare lidt hårdere ved dem, end os på denne side af dammen.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Patrold
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 8. jan 2010, 21:20
Interesser: riffel/hagl / jagt / skydning
Geografisk sted: djursland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 23 times

Re: Min 6,5 pibe er slidt op. Input til ny søges.

Indlæg af Patrold » 1. maj 2019, 21:15

H. H. har gamle S&L Otterup piber til salg .

https://huntershouse.dk/kat1356-Schultz-Larsen-piber/

Er Kongsberg piber til at skaffe ?

AI
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 8. sep 2018, 22:03
Interesser: Riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Min 6,5 pibe er slidt op. Input til ny søges.

Indlæg af AI » 2. maj 2019, 17:39

Hardy er nyt for mig! Er de knaptrukne ligesom LW?

Lidt promotion fra en Canadisk pibemager som er knaptrukne!
Synes de negative kommentarer er lidt unfair !!

https://www.youtube.com/watch?v=LAf064S2Cv4

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 265 times

Re: Min 6,5 pibe er slidt op. Input til ny søges.

Indlæg af Boryx » 2. maj 2019, 18:50

Bemoni1 skrev:
1. maj 2019, 17:59
Border og Brux har skam været inde på listen, men de er begge også "next-to-impossible-to-get", i hvert fald inden for en overskuelig tidsramme og jeg ville gerne, at den kunne lande her i efteråret, så den kunne blive kælet færdig, inden den næste sæson.

Hardy har også været oppe at vende og tilfældet vil, at en våbensmed som jeg har tillid til, netop er i færd med en bestilling og jeg har mulighed for at få en med der.

S&L, har jeg, på baggrund af nogle blandede erfaringer fravalgt, også selvom de laver nogle udmærkede produkter.

Hvad angår de amerikanske skytters erfaringer med levetid, så har jeg også fulgt lidt med der og enten er de overkritiske og vil bare ikke risikere et dårligt skud pga. piben eller også er de bare lidt hårdere ved dem, end os på denne side af dammen.
Snup du roligt en Hardy pibe med oppe fra Ejnar - det Ejnar har lavet og leveret for mig skyder ligeså lige som en laser.

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 903
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Min 6,5 pibe er slidt op. Input til ny søges.

Indlæg af Bemoni1 » 26. jul 2019, 16:54

Så er der taget en beslutning!
Min P17 bliver opgraderet til 6,5-284 Norma, med en 26 tommer Hardy pibe i Palma contour :biggrin:

Så nu skal der bare handles lidt ind på matrice og komponent-fronten og måske lytte lidt på vandrørene, til andres erfaringer.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Besvar