Kan jeg gå til haglskydeprøven før jeg fylder 16?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
basse9216
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. dec 2018, 14:20
Interesser: jagt
Geografisk sted: NIBE

Kan jeg gå til haglskydeprøven før jeg fylder 16?

Indlæg af basse9216 » 2. dec 2018, 14:42

hej jeg er en dreng der er 15 år jeg fylder 16 til september ville høre om hvis man har en halgskydeprøve i agust kan man gå til den ? M.V.H sebastian
Senest rettet af Refraktorius 9. dec 2018, 17:22, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift tilpasset emnet.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: haglskyde prøven før 16

Indlæg af LJ » 2. dec 2018, 16:15

Før du kan komme til haglskydeprøve, skal du have jagttegn og den prøve kan du først gå op til når du er fyldt 16 år.
Du kan starte med jagttegn inden du er fyldt 16 men du kan først tage prøven når du er fyldt 16.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: haglskyde prøven før 16

Indlæg af Ras.Killing » 2. dec 2018, 21:02

Hvad LJ siger :goodpost:


Og velkommen til forumet! :welcome: :NVFrules:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: haglskyde prøven før 16

Indlæg af Flugteren » 2. dec 2018, 21:08

LJ skrev:
2. dec 2018, 16:15
Før du kan komme til haglskydeprøve, skal du have jagttegn og den prøve kan du først gå op til når du er fyldt 16 år.
Du kan starte med jagttegn inden du er fyldt 16 men du kan først tage prøven når du er fyldt 16.
Jeg mener, at man rent faktisk kan tage prøven (og bestå, naturligvis) inden man er fyldt 16 år gammel, men selve udstedelsesprocessen kan først igangsættes, når man er fyldt 16 år. Men hæng mig ikke op på det.

Til OP:

Som andre har skrevet, så er en bestået jagtprøve og udstedt jagttegn et krav for at kunne melde sig til haglskydeprøve. Siden du først fylder 16 til september næste år, vil jeg anbefale dig at få tilmeldt dig et jagtkursus til næste år, så du kan få erhvervet tegnet. :razz:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: haglskyde prøven før 16

Indlæg af Ras.Killing » 2. dec 2018, 21:30

Flugteren skrev:
2. dec 2018, 21:08
LJ skrev:
2. dec 2018, 16:15
Før du kan komme til haglskydeprøve, skal du have jagttegn og den prøve kan du først gå op til når du er fyldt 16 år.
Du kan starte med jagttegn inden du er fyldt 16 men du kan først tage prøven når du er fyldt 16.
Jeg mener, at man rent faktisk kan tage prøven (og bestå, naturligvis) inden man er fyldt 16 år gammel, men selve udstedelsesprocessen kan først igangsættes, når man er fyldt 16 år. Men hæng mig ikke op på det.

Til OP:

Som andre har skrevet, så er en bestået jagtprøve og udstedt jagttegn et krav for at kunne melde sig til haglskydeprøve. Siden du først fylder 16 til september næste år, vil jeg anbefale dig at få tilmeldt dig et jagtkursus til næste år, så du kan få erhvervet tegnet. :razz:
Ja nu bliver jeg selv i tvivl. Man kan tage jagtprøven i det kalenderår man fylder 16, men man får først udstedt jagttegnet på ens 16 års fødselsdag.

Under alle omstændigheder skal man have gyldigt jagttegn til haglprøven :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar