Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 31. jul 2018, 19:38

Jeg har for 1½ års tid siden købt en S&W M17-3 fra min gamle skytteforening. Ud fra denne tråd på et andet forum har jeg sporet mig frem til at den nok er produceret i 1975 (serienummer 8K964xx).

Jeg tror næppe der er brugt meget krudt på rensning udover at køre en børste gennem piben og tromlen i de ca. 10 år den har været i foreningens eje. Da jeg fik den gik tromlen noget trægt, og jeg gav den en grundig udvendig rens og smøring af pibe, tromle og det udvendige.

Forleden fik jeg så et flip, og tænkte at jeg ville rense den helt i bund, så jeg fandt ud af hvordan man får tromlen af og skilt ad, så den kunne få en ordentlig tur. Det gik såmænd også fint med at få tromlen af, men "ejector rod" (ved ikke hvad den hedder på dansk) sidder altså uhjælpeligt fast.

Så vidt jeg kan læse og YouTube mig til, så er ejector rod skruet sammen med links gevind, og det er "bare" at dreje pinden mens man holder tromlen fast. Jeg har forsøgt at omvikle pinden med flere lag viskestykke, og derefter vride med en papegøjetang, men der er intet der giver sig! Jeg har forsøgt at pladre det hele til i M-Pro7 Bore Gel og Gun Cleaner, dumpet tromlen med pinden i 50/50 petroleum og rensebenzin i en times tid, for at se om det kunne løse noget, men stadig intet held :mad: Jeg har selvfølgelig også forsøgt at skrue den anden vej.

Så vidt jeg kan se af YouTube videoerne, sidder samlingen i stangen inde i selve tromlen, så det er ikke lige til at manipulere noget opløsning ned i sprækken mellem delene.

Er der nogen der har tricket til at få sådan en laban løsnet?

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Raptor357 » 31. jul 2018, 19:49

Vold. :biggrin:
De kan sidde jammerligt fast.
Citronsyre, men det tager brunering og måske metallet.
Varme, men det er ødelæggende for hærdning.
Kogende vand er det sidste trick. Et par dråber opvaskkemiddel (uden citrus) bryder overfladespændingen. Citrus tager bruneringen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 31. jul 2018, 20:00

Raptor357 skrev:
31. jul 2018, 19:49
Vold. :biggrin:
De kan sidde jammerligt fast.
...
Så det jeg hører dig sige er, at jeg skal finde en med større overarme end mine kontor-nusser-ærme-spaghettier :fun: Jeg har vist en svejsetang liggende et sted, som måske kan få bedre fat end papegøjetangen.

Jeg vil helst ikke ødelægge bruneringen, da den faktisk står ret flot - alderen og skidtet taget i betragtning.

Er der nogen der kan bekræfte at det er linksgevind, så jeg ikke ender men at skrue den endnu mere fast?

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Caspian1911 » 31. jul 2018, 20:03

Det er links gevind.

Nu er jeg ikke selv bange for varme eller kulde, og 100 - 150 gr i en ovn kan gøre underværker.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 31. jul 2018, 20:19

Fedt, så prøver jeg lige at smide den en halv time i ovnen og finde grillhandskerne frem :biggrin:

Er der i øvrigt nogen der har et trick til at få fjernet at det fastbrændte krudtslam som har samlet sig mellem piben og rammen?
IMG_20180731_201230.JPG
Kan man tage piben af, hvis man banker stiften ud? Jeg pillede stiften ud forleden, og forsøgte at banke let på piben med den bløde ende af en skrutrækker, men så blev jeg alligevel kylling og satte stiften i igen, da der ikke var noget der gav sig :oops:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Raptor357 » 31. jul 2018, 21:00

En picker til det grove og mpro7 cleaner og en mennimgbørste til resten.
En picker er en metal dims i f.eks. Messing som er spids i den ene ende. Det vigtige er at metallet er blødere end skyderen da den ellers kan ridse.

130˚C der stopper jeg.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 31. jul 2018, 21:46

Nu har jeg prøvet først en tur i ovnen, 30 minutter ved 150 grader (uden held), og derefter i kogende vand med lidt vinduespudsersæbe, ligeledes uden held :mad:

Nu har jeg smidt tromlen i et syltetøjsglas og pøset en masse WD40 på, og så får den lov at stå og trække til i morgen.

Jeg har desværre hverken messingbørste eller picker på lager, så jeg bliver nok nødt til at snolde lidt :giggle: Messingbørsten har været på ønskesedlen et stykke tid, og jeg havde aldrig hørt om en picker. Den er nu også kommet på listen.

Jeg har kun fundet messingtandbørster hos Skyttebutikken. Er det bare mig der ikke kan finde det andre steder, eller er det generelt bare småt med udvalget af den slags? Og hvor finder jeg en picker?

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Raptor357 » 31. jul 2018, 22:19

Messing børste her er den fra skyttebutikken ok, men lidt grov. Jeg bruger sådanne en her https://stoevsugerposer.dk/rengoeringsa ... gKLM_D_BwE
Og som picker er denne her meget basal. http://skyttebutik.dk/Produkter/Sport/R ... -i-messing
Et rense kit til felt brug fra CED er rigtigt godt, der er mange af de ting du skal bruge i. https://www.sonos.dk/shop/14-IPSC-udsty ... aning-kit/
Picker bedre end fra skyttebutikken og messing børste som den fra skyttebutikken er i sættet.
Det indbyggede bordbeskytter er godt når man sidder ved spisebordet og renser. Konen har ikke brokket sig her.
Den fine messingbørste er god til revolvere på de store flader. Den er vist beregnet til sko.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 31. jul 2018, 23:10

Super fedt! Tak for de gode links :thumbup:

Der er bestilt et CED sæt fra Sonos, og så må jeg lige kigge på den anden børste hvis det bliver nødvendigt. Godt det er lønningsdag :giggle:

Jeg har et viskestykke jeg lægger dobbelt som underlag når jeg renser. Og så forsøger jeg at lade være med at svine for meget (en frysepose til beskidte klude og papir). Det har ikkegivet nogen problemer med hverken spisebordet eller konen :fun:

Freja
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 813
Tilmeldt: 22. apr 2005, 23:49
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 107 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Freja » 3. aug 2018, 07:09

Har samme problem med min M-29, så hvis du får den løs, så er jeg meget interesseret i løsning.
Senest rettet af Freja 3. aug 2018, 07:35, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af CO » 3. aug 2018, 07:31

Køb sådan en her, eller lav den selv.
Så er det normalt en smal sag.
Brownells har den.
3F2B3DF0-7F62-410E-8662-9DC3A34CA93A.jpeg
3F2B3DF0-7F62-410E-8662-9DC3A34CA93A.jpeg (19.38 KiB) Vist 15073 gange
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 3. aug 2018, 20:56

Alverdens WD-40 i et syltetøjsglas har desværre heller ikke hjulpet noget, så jeg har bidt i det sure æble og snoldet det viste aggregat hos Brownells.
Så er det bare at vente 14-21 dage, så må vi se om det er noget der duer. Jeg er dog rimelig fortrøstningsfuld - det burde virke :smile:

Jeg vender tilbage når dimsen er dukket op, og jeg har fået prøvet den.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Grendel » 4. aug 2018, 09:52

Rednex skrev:
3. aug 2018, 20:56

Jeg vender tilbage når dimsen er dukket op, og jeg har fået prøvet den.
Når du skal skille tromlen fra ejektorsystemet, så fyld tomme/afskudte hylstre i kammrene, det aflaster de to stifter som ellers styre ejektoren. Og så er hele systemet spænd med et moment som jeg ikke kan huske hvad er på! Det er meget nemt at få systemet overspændt igen.
:smile:

Med dette rette værktøj som du har på vej, ville jeg blot spænde til og efter behov spænde efter, gerne efter lidt tid/skud såfremt den gik løs.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af CO » 4. aug 2018, 10:54

Når du skal skille tromlen fra ejektorsystemet, så fyld tomme/afskudte hylstre i kammrene, det aflaster de to stifter som ellers styre ejektoren. Og så er hele systemet spænd med et moment som jeg ikke kan huske hvad er på! Det er meget nemt at få systemet overspændt igen.
:thumbup:
Og hvis du bruger 9mm hylstre, vil de klemme, da de er lidt koniske.
Det giver endnu fastere låsning af ejectoren.

EDIT: Er det en .22’er?
I så fald vil 9mm hylstre klemme en del :fun:
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 4. aug 2018, 14:40

Tak for tippet med de tomme hylstre. Det er en .22, så 9mm hylstre kommer helt sikkert til at køre stramt :fun:

Hvis/når det lykkes at skille den ad, vil jeg nok kun stramme den til med fingrene når jeg samler den igen. Evt. med lidt fedt eller olie på gevindet.

Jeg regner med at skille den ad med jævne mellemrum (1 til 2 gange om året), så den burde ikke sætte sig så fast igen.

Det nemmeste (og sikkert også billigste efterhånden) havde nok været at aflevere den hos våbensmeden og lade ham bakse med det. Men så har man jo ikke fornøjelsen af at bande og svovle højlydt undervejs :giggle:

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af CO » 4. aug 2018, 19:41

Hvis/når det lykkes at skille den ad, vil jeg nok kun stramme den til med fingrene når jeg samler den igen. Evt. med lidt fedt eller olie på gevindet
Du kan ikke nøjes med fingerkræfter, dvs. jo hvis du bruger holdeværktøjet, ellers går den løs.

Du skal ikke bekymre dig om at den gror fast.

Det gør de normalt ikke.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 4. aug 2018, 20:00

Nu ved jeg jo ikke hvornår den sidst har været skilt ad, det kunne i princippet sagtens have været i 1975. At dømme efter hvor meget snask jeg har renset ud af den, er det reelt en mulighed. Jeg tror jeg må prøve mig lidt frem med tilspændigen.

Det er ikke ikke fordi jeg skyder med den så ofte, så det burde være til at overkomme at rense den fremover. Den er købt lidt for sjov, og lidt som kommende arvestykke, da sønnike (nu 19 måneder) er opkaldt efter Clint Eastwood. Så er man jo nødt til at have en seks-løber :smile:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Ras.Killing » 5. aug 2018, 14:10

CO skrev:
4. aug 2018, 19:41
Hvis/når det lykkes at skille den ad, vil jeg nok kun stramme den til med fingrene når jeg samler den igen. Evt. med lidt fedt eller olie på gevindet
Du kan ikke nøjes med fingerkræfter, dvs. jo hvis du bruger holdeværktøjet, ellers går den løs.
... Jeg strammer kun med fingrene på mine revolvere og har ikke problemer med at de går løs... og der ryger mange skud igennem :blink:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Ras.Killing » 5. aug 2018, 14:13

Hvis du kan finde et passende stykke gummislange (f.eks et stykke blå trykluftslange), så kan du trække det ud over stangen og så få rigtig godt ved med f.eks en papegøjetang. Det har før hjulpet mig.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af CO » 5. aug 2018, 16:46

Jeg strammer kun med fingrene på mine revolvere og har ikke problemer med at de går løs... og der ryger mange skud igennem
Du har tydeligvis flere fingerkræfter end mig.
Jeg har aldrig kunnet spænde dem hårdt nok uden hjælpemidler.

.. men går den ikke løs, så er det jo fint nok.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 5. aug 2018, 18:36

Det kan være jeg giver den et sidste skud med et stykke haveslange omkring, inden jeg sætter mig til at vente på postbudet.

I går fik jeg pillet sidepladen af og renset og smurt det hele indvendig. Det var en anelse nervepirrende, da jeg aldrig har skilt en revolver ad før, men det lykkedes da at få alle stumperne på plads igen :shock:

Jeg fik også gang i pickeren og krattet godt igennem på skidtet omkring piben, men det bliver vist et løbende projekt. Men den ser helt bestemt bedre ud nu.

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 27. aug 2018, 17:05

MISSION ACCOMPLISHED! :eek:

Værktøjet fra Brownells nåede frem lige inden hele familien skulle på ferie, så jeg nåede ikke at prøve det inden. Men i dag lykkedes det endelig. Den største udfordring med værktøjet er at unbrakoskruen åbenbart er i tommemål, og kræver nummeret større end den største tomme-unbrako jeg havde. En T27 torx bit kunne dog gå i med lidt slup, så jeg kunne spænde den nok uden at kværne skruen.

Jeg kunne ikke løsne ejector rod med håndkraft, men med papegøjetangen på værktøjet gik det overraskende let. Da jeg fik det adskilt var gevindet stadig vådt af WD-40, så det har åbenbart fået arbejdet sig derind i ugernes løb. Det har muligvis også været medvirkende til at det gik lettere end forventet denne gang.

Tromlen og ejektoren har nu fået den helt store tur med M-Pro7 Bore Gel og Gun Cleaner. De værste belægninger er også kradset væk med pickeren og en messingbørste. Det hele har fået et tyndt lag olie inden det blev samlet igen.

Jeg er efterhånden rigtig godt tilfreds med projektet, og man kan tydeligt mærke at tromlen kører meget bedre nu.

Jeg skal prøve at få taget lidt billeder næste gang den kommer ud af skabet. Der sidder stadig ca. halvdelen af snasket rundt om løbet, men det får jeg fjernet stille og roligt fremover.

Tusind tak for alle de gode råd. Det har været fedt at kunne dele min jomfrutur ud i revolverfix med jer :NVFrules:

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 28. aug 2018, 23:29

Som lovet lidt billeder :shock:

Sådan så tromlen ud inden jeg gik i gang:
IMG_20180811_140100.JPG
Inden rens
Efter at have fået renset et par felter så det sådan ud:
IMG_20180811_140042.JPG
Undervejs
Sådan ser det ud omkring piben nu - der er stadig et stykke vej til den er helt lækker:
IMG_20180828_222438.JPG
Snask omkring piben
Sådan ser den ud nu:
IMG_20180828_222507.JPG
Tromlen er blevet ren
IMG_20180828_222358.JPG
Rammen og tromlen
IMG_20180828_222350.JPG
I fuld figur

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Refraktorius » 29. aug 2018, 10:11

Det er altså en utroligt nydelig skyder!.

Nu mangler du bare at tage lakken af og give grebet olie i stedet.
(Acetone bør tage den)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvordan løsner jeg ejector rod på S&W M17 revolver

Indlæg af Rednex » 29. aug 2018, 10:57

Refraktorius skrev:
29. aug 2018, 10:11
Det er altså en utroligt nydelig skyder!.

Nu mangler du bare at tage lakken af og give grebet olie i stedet.
(Acetone bør tage den)
Tak, jeg er også selv svært glad for den! Selvom den er ældre end mig og har godt med patina, så synes jeg den er blevet ekstra lækker efter den har fået lidt kærlighed. Og så skyder den jo intet mindre end fantastisk, selvom jeg ikke får brugt den nok.

Jeg har faktisk slet ikke skænket skæftet en tanke, men når jeg kigger på billederne kan jeg da godt se at det trænger til en kærlig hånd.

Hvilken slags olie bør man give sådan en? Jeg har noget mørk Shaftol, men jeg ved ikke om det er godt nok. Jeg har kun prøvet det på vores køkkenknive, men jeg synes de bliver hurtigt kedelige igen.

Besvar