Grendel skrev: ↑6. apr 2018, 17:51
Det kunne tyde på der er noget i magasinet, som gør at dit tomme hylstre kommer op over ejektoren? (Jeg tror, hylsteret bliver løftet op over ejektor på vej tilbage, hen over follower i magasinet) Sker det med alle magasiner eller kun med et? Evt kontrollere udtrækker tension på hylsteret også - går ud fra der sidder 45 udtrækker og ejektor i din Norinco
Eller for stram returfjeder?
Grendel har fat i noget her.
Det er ikke fordi slæden lukker efter sidste skud, det skal ikke give dette problem. Der er faktisk kun to muligheder. Enten er din rekylfjeder for stram, eller også er der noget galt med din udtrækker (extractor).
Jeg ville starte med at tjekke tension på extractor, den kan være for slap, så den taber hylstret, inden det rammer ejector (udkaster).
Den fejl du oplever, skyldes at hylstret ikke kastes ud af pistolen. Det bliver godt nok ejectet fra kammeret, men hvis extractor ikke har fat i det, så er det ikke sikkert det altid rammer ejector, og så bliver det "bare liggende" ovenpå magasinet, til slæden lukker igen. Det sker nok på mange flere end bare sidste skud, men slæden fanger kun hylstrene på sidste skud, fordi magasinet er tomt, så der er ikke en næste patron, det skubber hylstret ud af pistolen.
My bet is extractor tension!
Det er også forholdsvis almindeligt på billige 1911/2011 pistoler at extractor tension skal justeres jævnligt. Det kan afhjælpes ved at købe en extractor i bedre kvalitet, fx Brown, EGW, STI eller hvis du er rig en Aftec.
Jeg bruger Aftec og SVI i mine, men jeg ved ikke om SVI passer i generiske 1911-type pistoler.
Men prøv lige at måle tension og justere først, tilpasning af en extractor er lidt et pille-arbejde for folk med udvidet tålmodighed...
Mvh.
Fast Fumble