Fedt til chokes og gevind på dæmper ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Fedt til chokes og gevind på dæmper ?

Indlæg af Raptor357 » 19. feb 2018, 21:52

HappyNanoq skrev:
Randy M skrev:Så vil bare lige være 100% sikker inden jeg skifter til en ny fedt :blink:
Hvis det har interesse, så send evt din adresse på PM (evt. arbejdsadresse, hvis du er tryggere ved det) - så kan jeg skibe en tube eller to afsted til dig, så du kan prøve den jeg lagde billede ind af.

Men hvis du vil køre med Biltema's smørelse, så kan dét også lade sig gøre.

Lycon fik et par tuber, og ved ikke lige hvad han syntes om den - men det kan han evt give en anmeldelse af.
Der er fint nikkel i det der fedt, er det ikke noget stads at få på fingrene? Eller er det kun i smykker, briller osv det er giftigt og giver allergi?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 978
Tilmeldt: 18. nov 2014, 13:05
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 94 times
Been thanked: 36 times

Re: Fedt til chokes og gevind på dæmper ?

Indlæg af Randy M » 19. feb 2018, 23:10

HappyNanoq skrev:
Randy M skrev:Så vil bare lige være 100% sikker inden jeg skifter til en ny fedt :blink:
Hvis det har interesse, så send evt din adresse på PM (evt. arbejdsadresse, hvis du er tryggere ved det) - så kan jeg skibe en tube eller to afsted til dig, så du kan prøve den jeg lagde billede ind af.

Men hvis du vil køre med Biltema's smørelse, så kan dét også lade sig gøre.

Lycon fik et par tuber, og ved ikke lige hvad han syntes om den - men det kan han evt give en anmeldelse af.
Jeg takker mange gange - det er sgu pænt af dig :smile: Jeg prøver lige biltemas først, og hvis det af den ene eller anden grund ikke fungere, så smider jeg lige en PB :smile:

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Fedt til chokes og gevind på dæmper ?

Indlæg af DB89 » 19. feb 2018, 23:59

Raptor357 skrev:
HappyNanoq skrev:
Randy M skrev:Så vil bare lige være 100% sikker inden jeg skifter til en ny fedt :blink:
Hvis det har interesse, så send evt din adresse på PM (evt. arbejdsadresse, hvis du er tryggere ved det) - så kan jeg skibe en tube eller to afsted til dig, så du kan prøve den jeg lagde billede ind af.

Men hvis du vil køre med Biltema's smørelse, så kan dét også lade sig gøre.

Lycon fik et par tuber, og ved ikke lige hvad han syntes om den - men det kan han evt give en anmeldelse af.
Der er fint nikkel i det der fedt, er det ikke noget stads at få på fingrene? Eller er det kun i smykker, briller osv det er giftigt og giver allergi?
Man skal sørge for at vaske det af huden bagefter. På et tidligere arbejde brugte vi Chesterton lever seize, som også indeholdt nikkel. Det kunne ved mig godt give allergisk udslæt, hvis jeg ikke fik vasket det af og gik med det på huden i flere timer.

Men generelt bør man undgå at smøre olie, smørefedt osv. ud på huden, for det kan give eksem osv.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Fedt til chokes og gevind på dæmper ?

Indlæg af HappyNanoq » 20. feb 2018, 02:02

Raptor357 skrev: Der er fint nikkel i det der fedt, er det ikke noget stads at få på fingrene? Eller er det kun i smykker, briller osv det er giftigt og giver allergi?
Jo, denne compound er nikkelbaseret - og som "anti-seize" er den netop udviklet til at ting ikke sætter sig fast under hverken temperaturer, kemiske gasser/nitrøse gasser/kemiske restprodukter m.v. - det beskytter, også selvom den smørende komponent af compound'en forsvinder/brænder væk.

Andre produkter jeg ser her, er primært gearet til at smøre - så er der pludselig ikke ret meget tilbage men som måske/måske ikke virker.

Bruger selv gerne et stykke køkkenrulle til at fordele det med - men som oftest er den lille "tud" rigeligt til at dosere med, uden at få synderlig kontakt med fingrene/huden.
For gevind laver jeg lige 6-7 "streger" ned langs gevinder, hvor "stregerne" lige fylder gevindene og når man skruer dæmperen eller mundingsbremsen på, så trækkes det med rundt i resten af gevindet. Så undgår jeg overdosering.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Besvar