S&W tuning

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
rosenborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. jul 2015, 12:07
Interesser: Pistoler
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 1 time

S&W tuning

Indlæg af rosenborg » 21. dec 2017, 16:08

Hej jeg har lige købt sådan en S&W. Nogen der kan hjælpe mig med tuningsfjedre til sådan en her? Eller eventuelt fortælle hvor jeg kan købe sådan nogen henne, helst danske sider, eller fysiske butikker.
Vedhæftede filer
7F13F6B7-9EF3-4223-8066-90F0BA40D78A.png

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: S&W tuning

Indlæg af Grendel » 21. dec 2017, 16:11

Armis.dk har vist lidt? :smile:

Jep, Wolf kit

http://armis.dk/revolver-tilbehor.php
Senest rettet af Grendel 21. dec 2017, 16:12, rettet i alt 1 gang.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: S&W tuning

Indlæg af japh » 21. dec 2017, 16:11

Jeg har måske noget liggende i rodekassen.. :blink:
-jens

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: S&W tuning

Indlæg af Grendel » 21. dec 2017, 16:13

japh skrev:Jeg har måske noget liggende i rodekassen.. :blink:
Spændende :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

rosenborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. jul 2015, 12:07
Interesser: Pistoler
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 1 time

Re: S&W tuning

Indlæg af rosenborg » 21. dec 2017, 16:16

japh skrev:Jeg har måske noget liggende i rodekassen.. :blink:
Er det noget du kan finde ud af, eventuelt sende mig nogle billeder med info om pund osv?

Brugeravatar
Gokkemaasen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. mar 2014, 08:06
Interesser: Våben, Skydning, Biler, MTB
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: S&W tuning

Indlæg af Gokkemaasen » 21. dec 2017, 17:27

Fed rullegøb :thumbup:
Lytter lige med på denne tråd. Har selv lige købt en 686 også, så kigger også efter sager til sån en. :inspect:

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: S&W tuning

Indlæg af japh » 21. dec 2017, 17:37

Jeg ser hvad jeg kan finde i aften :biggrin:
-jens

rosenborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. jul 2015, 12:07
Interesser: Pistoler
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 1 time

Re: S&W tuning

Indlæg af rosenborg » 21. dec 2017, 17:50

japh skrev:Jeg ser hvad jeg kan finde i aften :biggrin:
Lyder godt, håber på lidt god hjælp, da jeg er ny i revolverer.
Tak skal du have.

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: S&W tuning

Indlæg af japh » 21. dec 2017, 18:06

Jeg fandt et par std "cylinder stop spring" og nogle 11lb "rebound spring" til K,L og N frame revolvere - desværre havde jeg ikke flere mainsprings.

Jeg har også et LPA TXT sigte..

.. og et par mainsprings til en USP og rekylfjeder til Pardini PC/GT 9 fandt jeg også :blink:
-jens

Brugeravatar
Gokkemaasen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. mar 2014, 08:06
Interesser: Våben, Skydning, Biler, MTB
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: S&W tuning

Indlæg af Gokkemaasen » 21. dec 2017, 18:12

japh skrev:Jeg fandt et par std "cylinder stop spring" og nogle 11lb "rebound spring" til K,L og N frame revolvere - desværre havde jeg ikke flere mainsprings.

Jeg har også et LPA TXT sigte..

.. og et par mainsprings til en USP og rekylfjeder til Pardini PC/GT 9 fandt jeg også :blink:
Hvad er det standard mainsprings til USP du har og hvor svære er sån en fjeder at skifte i en H&K??

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8876
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1157 times
Kontakt:

Re: S&W tuning

Indlæg af Fast Fumble » 21. dec 2017, 19:21

LarsHansen skrev:Lyder godt, håber på lidt god hjælp, da jeg er ny i revolverer.
Tak skal du have.
Jeg har skrevet lidt her:
http://blog.uckfup.dk/2009/11/trigger-tuning/

Det er min S&W 686 jeg bruger som eksempel.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

rosenborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. jul 2015, 12:07
Interesser: Pistoler
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 1 time

Re: S&W tuning

Indlæg af rosenborg » 21. dec 2017, 19:29

Er der nogen der kan svare på hvad S&W har i main spring og rebound spring i pund.
Er der nogen der ved hvad for nogen fjedre der er med i Wolf spring kittet.
Er det den samme main spring der sidder i fra start, hvor mange pund er de der rebound spring på . VH Lars

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: S&W tuning

Indlæg af Grendel » 21. dec 2017, 19:31

japh skrev:
Jeg har også et LPA TXT sigte..

:
Med eller uden fiber og pris?
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: S&W tuning

Indlæg af Grendel » 21. dec 2017, 19:40

LarsHansen skrev:Er der nogen der kan svare på hvad S&W har i main spring og rebound spring i pund.
Er der nogen der ved hvad for nogen fjedre der er med i Wolf spring kittet.
Er det den samme main spring der sidder i fra start, hvor mange pund er de der rebound spring på . VH Lars
Der er to versioner af wolf fjeder kit en med standard hovedfjeder og en med reduceret.
Power Rib Shooters Paks

Power Rib Shooter's Paks - Shooter's paks for Smith & Wesson K, L and N frame revolvers contain a Power Rib mainspring and 1 each of 13, 14 and 15 pound reduced power rebound springs allowing optimum adjustment of the hammer and trigger functions. As mentioned above, these paks can often take the place of expensive "trigger jobs" with better results.

Type 1 Pak - Includes a Factory Standard mainspring.

Type 2 Pak - Includes a Reduced Power mainspring
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

AHL
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 11. feb 2013, 10:30
Interesser: jagt/ våben
Geografisk sted: jylland
Geografisk sted: Harlev j
Has thanked: 31 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: S&W tuning

Indlæg af AHL » 21. dec 2017, 20:28

ja ja det er meget fint at skifte fjedre i en S&W men hvis du skal skyde feks IPSC
er det vigtigt at du har et ordenligt reset på din aftrækker.
Så du ikke overhaler aftrækkeren med fingeren

Den eneste der er nødvendig at skifte er Rebound spring ( #13 ) ( er på lager )
resten af "magien" er hvad hvor og hvordan man trimmer & poler de indvendige dele

Mvh
Hatting
Mvh
AHL

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8876
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1157 times
Kontakt:

Re: S&W tuning

Indlæg af Fast Fumble » 21. dec 2017, 20:44

LarsHansen skrev:Er der nogen der kan svare på hvad S&W har i main spring og rebound spring i pund.
Er der nogen der ved hvad for nogen fjedre der er med i Wolf spring kittet.
Er det den samme main spring der sidder i fra start, hvor mange pund er de der rebound spring på . VH Lars
Standard rebound spring er 16 pund (på en S&W 686, tror det gælder de fleste af deres modeller).

Fjederstyrken kan variere lidt efter hvad du skal bruge revolveren til, men det er ikke nok bare at skifte fjedre, det giver ikke i sig selv et bedre aftræk - med mindre revolveren er meget slidt.

Der er nogen der mener at man til hurtig skydning (fx IPSC, Steel Challenge, bowling pins etc) skal have en lidt tungere fjeder, og til præcision (baneskydning, terrænskydning) bare skal give den gas, og bruge den letteste fjeder man kan få revolveren til at fungere med.

Det mener jeg er forkert.
Den letteste rebound fjeder jeg kan få min 686 til at fungere pålideligt med, er en 11 punds. Jeg polerer rebound block grundigt og omhyggeligt, og smører den godt (er gået over til lithium fedt eller molykote fedt), og så kan jeg stensikkert IKKE skyde så hurtigt at trigger ikke når at resette. Derfor mener jeg at man "bare skal give den gas" og bruge lettest mulige fjeder - eller i hvert fald passer en 11 punds fint i mine revolvere til alle formål. Jeg skyder ikke længere IPSC med revolver, men jeg skyder af og til Steel Challenge, og det virker fint.

Er det nødvendigt at skifte mainspring? Næh, måske ikke, jeg har opnået lige så godt resultat ved at slibe den lidt. Men en reduced power mainspring er bare noget lettere at justere til den helt rette spænding. Men her er der noget udsving fra revolver til revolver, så du kan jo prøve med originalfjederen først, og se om det bliver for træls. "Træls", er når en kvart omgang på justerskruen får revolveren til at gå direkte fra "tuuuungt aftræk" til "stort set kun klikkere". Så er det at en reduced power mainspring gør det meget lettere at justere.

Men du skal ikke forvente at få super aftræk ved bare at skifte fjedre. Du får et lettere aftræk, javel, men til gengæld vil alle små hak nu føles meget tydeligt, og det giver aftræksfejl og "smuttere", så resultatet egentlig ikke er bedre end før. Du er nødt til også at polere rebound block. Er du usikker på om du kommer til at splitte den ad, så gå til en våbensmed for poleringen. Rebound block kan godt ødelægges, fx ved at polere den skævt.

Strengt taget behøver du slet ikke skifte fjedre :smile:
Jeg har "fattigmands-tunet" en 686 ved bare at slibe mainspring og klippe vindinger af rebound spring til det passede (husk at polere FØRST!). Det virkede helt perfekt! Revolveren skyder stadig med min afklippede fjeder. Bare pas på ikke at klippe for meget af, for det er svært at lime en halv vinding på igen... :rolf:
Den metode er lige så god som dyre custom fjedre, men jeg vil kun anbefale den til folk som har rigtig god føling med hvor blød fjederen skal være. Ellers er der nok for stor risiko for at klippe fjederen for kort.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: S&W tuning

Indlæg af Ras.Killing » 22. dec 2017, 01:10

Jeg er netop begyndt at skyde IPSC med min revolver (S&W 686) og har lagt en del timer i den revolver efterhånden.

Jeg er enig med Fast Fumble langt hen af vejen, og har også selv fulgt hans vejledning.

Sørg for at de bevægelige dele er poleret og køre smooth, så er vægten sekunder - specielt ved double action skydning.

Jeg har en 12 pund rebound spring i min, standard mainspring, poleret rebound block osv., skyder double action only og den går knaldgodt :biggrin:

Vedr. reduced power mainspring... så fungere det ikke for alle. Min kan med visse ammunitions mærke IKKE afgive skud med reduced power, og det er med skruen helt i bund. Godt nok har den bobbed hammer, men stadig.

Jeg har købt alle mine fjedre direkte ved Wolfsprings i USA. De sælger også komplette kits. Jeg mener det består af #13, #14 og #15 rebound, manspring normal/reduced, og så en af de helt små fjedre vistnok til cylinder stop. Sidstnævnte er ikke noget du behøver skifte... men den bliver pokkers nemt væk, hvis den først pilles ud. Derfor er der sådan en i sættet også.

Hvis du er til double action, så prøv lige den 686 de har liggende inde ved Våbensmeden med Apex trigger kit. Sådan et sæt koster vist godt nok omkring 2500,-

...men for pokker det går lækkert :biggrin:
Senest rettet af Ras.Killing 22. dec 2017, 01:35, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: S&W tuning

Indlæg af Ras.Killing » 22. dec 2017, 01:25

Nu har jeg aldrig været typen som ikke vil stå ved mine fejl...

Så her kan man lige se hvor træls det kan være at stå til et stævne med en revolver, hvor fjedre og ammunition ikke er gode venner.


youtu.be/oXpvtkUIeV0

For øvrigt min første IPSC match.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar