9 mm ammunition til Glock 34, Gen 4

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

9 mm ammunition til Glock 34, Gen 4

Indlæg af SuneHJ » 6. nov 2017, 13:14

Hej

Jeg var for nylig til pistol terrænstævne i Mårup med min Glock 34 og ved en af posterne spurgte banekommandøren hvilken ammunition jeg brugte. Jeg svarede, at det var klubbens Magtech 115gr FMJ. Han havde selv en Glock 34 og fortalte, at andre typer ammunition havde "mere fat" i riffelgangen i løbet end netop mine medbragte og at det var specielt i Glock løb det var et problem. Det var efter hans udsagn en fordel på de lidt længere distancer at anvende en anden type.
Ikke fordi jeg regner med at forbedre min præcision væsentlig ved at skifte (jeg er stadig en newbie i det spil), men det vakte alligevel min nysgerrighed og kunne godt tænke mig at lære mere om det - høre erfarne skytters holdning. Jeg vil ikke skyde med ammunition der er hårdere ladet end normalt, f.eks. +P+ og lign. Jeg er heller ikke umiddelbart interesseret i bly.
Nu ved jeg ikke om jeg har malet mig op i et hjørne, så at sige. Min lokale pusher har Magtech 115gr JHP - måske er de bedre...?

Alle gode råd og kommentarer er velkomne :-)

/Sune

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: 9 mm ammunition til Glock 34, Gen 4

Indlæg af CQB » 6. nov 2017, 14:22

SuneHJ skrev:Hej

Jeg var for nylig til pistol terrænstævne i Mårup med min Glock 34 og ved en af posterne spurgte banekommandøren hvilken ammunition jeg brugte. Jeg svarede, at det var klubbens Magtech 115gr FMJ. Han havde selv en Glock 34 og fortalte, at andre typer ammunition havde "mere fat" i riffelgangen i løbet end netop mine medbragte og at det var specielt i Glock løb det var et problem. Det var efter hans udsagn en fordel på de lidt længere distancer at anvende en anden type.
Ikke fordi jeg regner med at forbedre min præcision væsentlig ved at skifte (jeg er stadig en newbie i det spil), men det vakte alligevel min nysgerrighed og kunne godt tænke mig at lære mere om det - høre erfarne skytters holdning. Jeg vil ikke skyde med ammunition der er hårdere ladet end normalt, f.eks. +P+ og lign. Jeg er heller ikke umiddelbart interesseret i bly.
Nu ved jeg ikke om jeg har malet mig op i et hjørne, så at sige. Min lokale pusher har Magtech 115gr JHP - måske er de bedre...?

Alle gode råd og kommentarer er velkomne :-)

/Sune
Jeg har selv haft en glock 34 .og min erfaring er at glock er præcis med alt undtaget bly projektiler især ikke s.b

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: 9 mm ammunition til Glock 34, Gen 4

Indlæg af 458hunter » 6. nov 2017, 14:37

Han må have troet du skød med ren bly - så giver kommentaren mening. Skyd du bare videre med FMJ hvis de ellers gør det godt.

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: 9 mm ammunition til Glock 34, Gen 4

Indlæg af SuneHJ » 6. nov 2017, 16:07

Præcisionen (eller mangel på samme) er udelukkende min skyld, da jeg måske kun har skudt 1000 skud med den. Jeg fortsætter med klubbens Magtech og støtter dem ved samme lejlighed :thumbup:

I øvrigt er jeg totalt pjattet med den skyder. Jeg synes den er rigtig fin til pengene

Sune

Brugeravatar
Gokkemaasen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. mar 2014, 08:06
Interesser: Våben, Skydning, Biler, MTB
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: 9 mm ammunition til Glock 34, Gen 4

Indlæg af Gokkemaasen » 6. nov 2017, 17:59

Hvis du får mulighed så prøv magtech's 124gr FMC (9B). Dem synes jeg personligt ikke føles så eksplosive som de 115gr. Mener nok glock har polygon-pibe??? Har hvert fald selv en skyder med polygon og synes 9B er dem jeg har haft bedst resultat med. Ellers laver Geco nogle 124gr kobber-coatet som jeg synes går meget ala magtech's,hvis kappeklædt ammo ikke er tilladt :smile:

Lekyc
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 20. dec 2011, 18:35
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: 9 mm ammunition til Glock 34, Gen 4

Indlæg af Lekyc » 6. nov 2017, 18:17

Kan kun tilslutte mig Magtech 9B. Dem har jeg skudt en del med i foreningens Glock 34. Jeg har taget IPSC licens med dette setup, og det var udemærket.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: 9 mm ammunition til Glock 34, Gen 4

Indlæg af Ras.Killing » 6. nov 2017, 21:38

Du skal være opmærksom på, hvis du køre videre med FMJ, at ikke alle baner eller for den sags skyld terrænskydninger, er godkendt til kappet ammunition.

Det gælder specielt de mindre terræner (generelt de skydninger som IKKE afholdes i de militære skydeterræner), og bla. også banerne i Vingsted, hvis nu du kunne finde på at deltage til f.eks et DM under DGI :thumbup:

Derfor kan det være en fordel at have noget andet ammunition i baghånden, eller helt skifte til en anden type, som må bruges til de skydninger. Bly er ikke at anbefale i Glock's piber! Et alternativ kunne f.eks være coated af en art. Jeg har oplevet fin præcision med cobber coated fra Gecco i en G17.
Lekyc skrev:Kan kun tilslutte mig Magtech 9B. Dem har jeg skudt en del med i foreningens Glock 34. Jeg har taget IPSC licens med dette setup, og det var udemærket.
Lige den er faktisk et dårligt sammenligningsgrundlag :biggrin: for det er ikke en Glock polygon pibe der ligger i den. Der er skiftet til en pibe der kan æde bly, for at gøre den mere ''foreningsvenlig''
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Lekyc
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 20. dec 2011, 18:35
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: 9 mm ammunition til Glock 34, Gen 4

Indlæg af Lekyc » 7. nov 2017, 06:23

Nåå ja, dumme mig :wall: :mrgreen:

Besvar