Findes der en dansk importør af Bergara rifler?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Ctje
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. sep 2017, 13:54
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: København

Findes der en dansk importør af Bergara rifler?

Indlæg af Ctje » 21. sep 2017, 19:44

Er der nogen, som ved om der er en dansk importør af Bergara rifler? Er blevet lidt lun på deres BA13 TD. Den kan skilles ad, ligesom en haglbøsse og fylder ingenting.
Senest rettet af Lycon 21. sep 2017, 19:51, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlæggets indhold.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Findes der en dansk importør af Bergara rifler?

Indlæg af FrederikF » 21. sep 2017, 20:22

Sorry for offtopic, men hvis du er på udkig efter en let, præcis riffel der kan knækkes (deles som er haglgevær) og bære i rygsækken, så findes der også "husmandsalternativer". De gamle Savage (eksempelvis model 219, der er hammerless) klarer opgaven fint. Flotte eksemplarer kan fåes til omkring en tusindlap. I kaliber 30-30 og med en lang pibe, så har du et klasse 1 kaliber med Hornadys Leverevolition.
Jeg er glad for min på vandreture (i rygsækken hygger dem sig sammen med en gammel enkeltskuds italiener i kaliber 12, den sidste kostede gratis). Helst ville jeg have haft et haglløb til min Savage, men har ikke fundet et (det ville spare et kg i rygsækken).
Mvh Frederik

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Findes der en dansk importør af Bergara rifler?

Indlæg af Flugteren » 21. sep 2017, 21:07

Ctje skrev:Er der nogen, som ved om der er en dansk importør af Bergara rifler? Er blevet lidt lun på deres BA13 TD. Den kan skilles ad, ligesom en haglbøsse og fylder ingenting.
Bergara lister følgende forhandlere i Danmark på deres hjemmeside:

http://www.bergararifles.com/en/distrib ... mit=Search#

Sådan en enkeltskudsriffel skal - IMO - helst kamres i en langsom kaliber, ellers synes konceptet lidt ligegyldigt. Bergara leverer heldigvis en BA13 i .45-70, i deres Compact-version. Der er forberedt gevind til lyddæmper, så du skal have en sød dæmper på.

Sådan en sød, kort knækriffel med en dæmper på og med den rigtige kaliber er den perfekte "close-quarter"-jagtriffel. :eek:

Besvar