Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 335 times

Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Tangloppen » 23. jul 2017, 19:34

http://autogloveusa.com/index.html
Kan ikke helt finde ud af om den her fortjener en selvstændig tråd, eller om den burde proppes i Billigt grin.
Alle mine mallninja klokker ringer med ordene "designed by military veterans who served to protect the freedom we enjoy today".
Anyways, hvordan ser det egentlig ud for legaliteten herhjemme?

youtu.be/DPWuyP5AwTk

(Iøvrigt godt de har kuglefang ved deres pistolskydning :neutral: )
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Refraktorius » 23. jul 2017, 20:00

Jeg er oprigtigt i tvivl når jeg ser den, om det er en joke eller mallninja-bait som rent faktisk sælges.

Det kan godt være, det bare er min tid i forsvaret som har vaccineret mig med en "automatild er da meget sjovt, men så sjovt er det heller ikke at skyde vildt hurtigt ved siden af". Der er tilsyneladende en hel det muricanere som sidestiller automatilds underholdningsværdi med sex før ægteskabet.
:???:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af LapuaMagnum » 23. jul 2017, 20:12

Nemlig, fuldauto bruges jo kun som hold hovedet nede ild og ikke praktisk, med mindre men er utrolig tæt på det eller dem man skal skyde, og så er halvauto stadig farligere hvis person bag knappen forstår at bruge våbnet. Om ikke andet fuldauto i korte byger.

Og så er det penge ud af vinduet, det er lige så billigt at brænde 100 krone sedler af og kigge på de går op i røg :smile:

Den handske hverken er eller bliver lovlig i Danmark.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Flugteren » 23. jul 2017, 20:17

Refraktorius skrev:Jeg er oprigtigt i tvivl når jeg ser den, om det er en joke eller mallninja-bait som rent faktisk sælges.

(...)"men så sjovt er det heller ikke at skyde vildt hurtigt ved siden af".
:???:
Lyder det ikke lidt a la Hatsan? :fun:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Fast Fumble » 23. jul 2017, 21:49

Prøv at se hende der skyder pistol - halvdelen af hendes skud går 30-40 grader op i luften.
Der er sikkert Amagerkanere som køber den slags (TV shop er jo stort derovre), men der vil ikke være mange af køberne der har to-cifret IQ.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Raptor357 » 23. jul 2017, 21:56

LapuaMagnum skrev:Nemlig, fuldauto bruges jo kun som hold hovedet nede ild og ikke praktisk, med mindre men er utrolig tæt på det eller dem man skal skyde, og så er halvauto stadig farligere hvis person bag knappen forstår at bruge våbnet. Om ikke andet fuldauto i korte byger.

Og så er det penge ud af vinduet, det er lige så billigt at brænde 100 krone sedler af og kigge på de går op i røg :smile:

Den handske hverken er eller bliver lovlig i Danmark.

mvh
Jeg kan ikke se hvorfor den er ulovlig. Upraktisk og noget skod ja, men ikke ulovlig. Den er jo ikke til montage på et skydevåben, den sidder på hånden.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af ReneKJ » 23. jul 2017, 22:44

Raptor357 skrev: Jeg kan ikke se hvorfor den er ulovlig. Upraktisk og noget skod ja, men ikke ulovlig. Den er jo ikke til montage på et skydevåben, den sidder på hånden.
Med den tankegang så kunne man skrue motoren af en minigun og holde den fast med hånden. Hokus pokus, 100 lovlige skud i sekundet :fun:

Jeg ville ikke bryde mig om at skulle forsvare den i retten, hverken her eller i USA.
Våbenloven er en af de steder hvor man ikke skal satse på at tingene er lovlige hvis de ikke er eksplicit forbudt.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Raptor357 » 24. jul 2017, 07:38

ReneKJ skrev:
Raptor357 skrev: Jeg kan ikke se hvorfor den er ulovlig. Upraktisk og noget skod ja, men ikke ulovlig. Den er jo ikke til montage på et skydevåben, den sidder på hånden.
Med den tankegang så kunne man skrue motoren af en minigun og holde den fast med hånden. Hokus pokus, 100 lovlige skud i sekundet :fun:

Jeg ville ikke bryde mig om at skulle forsvare den i retten, hverken her eller i USA.
Våbenloven er en af de steder hvor man ikke skal satse på at tingene er lovlige hvis de ikke er eksplicit forbudt.
Imho er det sådan lovgivningen virker, hvad der ikke er forbudt er lovligt.

Men jeg er enig i at det er en klar omgåelse. Ligesom en skruemaskine på en gatlin vil være det.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af PSindrup » 24. jul 2017, 12:45

Fast Fumble skrev:Prøv at se hende der skyder pistol - halvdelen af hendes skud går 30-40 grader op i luften.
Der er sikkert Amagerkanere som køber den slags (TV shop er jo stort derovre), men der vil ikke være mange af køberne der har to-cifret IQ.
Præcis min tanke. :evil: :mad:

Og med det kuglefang (eller mangel på samme) de benytter, så vil jeg håbe at der er frit for både mennesker og dyr, laaangt bag den lille bakke de skyder mod.

Peter

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af HappyNanoq » 24. jul 2017, 17:40

Det ser ikke ud til at være synderlig præcist, når den elmotor med den "cam" kører rundt, så ser det ud til at bevæge sigtet en smule når motoren skal aktivere aftrækkeren.
Så det er vist mere "fullauto for fullauto's skyld".

Ved dog ikke om den vil være ulovlig som sådan, for mener da at skillelinien ligger "noget som er påmonteret våbnet", og det er det da i hvert fald ikke, når det er en integreret del af skydehandsken.

Der har godt nok været mange kreative måder at simulere/opnå en form for fullauto-skydning, eller i det mindste et gråzoneområde mellem "bump-fire" og "egentlig fullauto".
Det giver da vist ATF en del hovedbrud fra tid til anden.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af 100Radsbar » 24. jul 2017, 18:54

Der er da nogen der har fået lidt for meget :alcohol: :alcohol: :alcohol: da de fandt på den ide.

Det bliver dog ikke noget problem herhjemme, med den praksis som politiet ligger for dagen, så er alle semi-auto våben alligevel forbudte om et par år når den kommer på markedet i DK :blink:
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Elbæk » 25. jul 2017, 09:01

Jeg synes at produktet ligner en joke, men skulle det - mod forventning - været et produkt som reelt findes:

Pseudo full auto er lovligt (i hvert fald nogle steder) i USA fordi ATF definerer fuldautomatisk ild som værende kontinuerlig ildsafgivelse når aftrækkeren holdes inde - og halvautomatisk ildsafgivelse som værende ildsafgivelse hvor der afgives ét skud hver gang aftrækkeren påvirkes. Derfor er ting som bump fire skæfter, double fire aftrækkere, o.lign. ikke ulovlige (i hvert fald nogle steder) i USA. Pseudo full auto er ikke et ukontroversielt emne i USA.

I Danmark har vi ikke samme teknisk klare definition af hvad forskellen på fuldautomatiske og halvautomatisk ild er. Fordi loven ikke er lavet ud fra en idé om at der findes anordninger som bump fire skæfter, denne "auto-glove" etc. - endsige i det hele taget noget man kan kalde "pseudo full auto".
Derfor er det objektive svare på spørgsmålet; "Er bump fire skæfter, auto-gloves, etc. lovlige i Danmark?" et stort; "Det ved ingen, for loven tager ikke højde for det, så det vil i sidste ende være op til en dommer, givetvis rådgivet af politiets teknikere."
Mit eget, subjektive, svar er følgende; "Jeg er absolut, uden skyggen af tvivl, overbevist om at hvis man anskaffer sig eller fremstiller en "pseudo full auto" anordning til sin halvautomatiske riffel, så vil våbnet, af både politiets teknikere og enhver dommer, blive anset for at være blevet ombygget til fuldautomatisk funktion - med store konsekvenser for en selv og potentielt for ejere af samme el. lignede halvautomatiske våbensystemer i Danmark."
Eller sagt klarere; "Lad være, det er dumt - og med det tovtrækkeri der, lige nu, er i gang med politiet iht. halvautomatiske rifler, har det aldrig været dummere!"
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af PSindrup » 25. jul 2017, 09:17

Og man kunne jo retorisk tilføje: Hvad fanden skal den bruges til?

Peter
Senest rettet af PSindrup 25. jul 2017, 09:27, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Elbæk » 25. jul 2017, 09:20

PSindrup skrev:Og man kunne jo tilføje: Hvad fanden skal det bruges til?

Peter
At have det pisse sjovt :tmg:

Og dét er, i min optik, årsag nok til at eje ethvert våben.

Jeg forstår hvorfor folk kunne synes at det kunne være sjovt at lege med pseudo full auto - jeg kan, fordi vi er i den situation vi er i, i det land vi er i, med den lov vi har og det politiske klima vi lever i, dog blot opfordre stærkt til at man lader være. For det er, i min optik, en tabt sag - både juridisk og pr-mæssigt.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Flugteren » 25. jul 2017, 11:12

Elbæk skrev:
PSindrup skrev:Og man kunne jo tilføje: Hvad fanden skal det bruges til?

Peter
At have det pisse sjovt :tmg:

Og dét er, i min optik, årsag nok til at eje ethvert våben.

Jeg forstår hvorfor folk kunne synes at det kunne være sjovt at lege med pseudo full auto - jeg kan, fordi vi er i den situation vi er i, i det land vi er i, med den lov vi har og det politiske klima vi lever i, dog blot opfordre stærkt til at man lader være. For det er, i min optik, en tabt sag - både juridisk og pr-mæssigt.
Præcist.

Desværre er det tætteste, vi i Danmark kommer på at kunne erhverve våben "for sjov" er 4.5 mm luftvåben. Alt andet erhverves med en specifik begrundelse som baggrund; jagt, sportskydning, samling.

Vi så jo med brugeren 600 herinde, at selv hurtige efterfølgende aftræk i semiauto kan give grobund for afhentning af våben til "nærmere eftersyn".

Der findes ydermere heller ikke ret mange baner - hvis overhovedet nogen - hvor man kan sætte riflen til hoften og rive aftrækkeren i stykker, så hurtigt man kan. For det er "sjov" og "spas", og det er ikke derfor, at våben anskaffes til civilt brug i Danmark, og det betyder så også, at banerne indrettes til præcisionsskydning - ikke skydning i en generel retning.

Jeg kan kun opfordre til, at ejere af halvauto våben rent faktisk kommer ud på skydebanerne og ud på jagten og anvender dem, så folk kan se, at de findes, at de anvendes til lovlige formål, og at den "reelle" forskel på en semiauto og en repeterriffel er hvor hurtigt, man kan afgive efterfølgende skud.

Brug de våben :numberone: , så de ikke bliver nogle mytiske våben, der ligger "gemt" i våbenskabene, og som kun "udvalgte" personer kan få tilladelse til.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Fast Fumble » 26. jul 2017, 22:40

Flugteren skrev:Der findes ydermere heller ikke ret mange baner - hvis overhovedet nogen - hvor man kan sætte riflen til hoften og rive aftrækkeren i stykker, så hurtigt man kan. For det er "sjov" og "spas", og det er ikke derfor, at våben anskaffes til civilt brug i Danmark, og det betyder så også, at banerne indrettes til præcisionsskydning - ikke skydning i en generel retning.
Ja, ja, ja, men tilbage til virkeligheden:
Med sådan et våben er banen nødt til at være godkendt med fuldt fareområde som minimum i skudretning. Hvor mange baner er det? Jeg kender faktisk kun en, og den er ikke civil.
Så det er noget af det mest ubrugelige jeg nogensinde har set!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Raptor357 » 26. jul 2017, 23:43

De baner hvor politiet træner med maskinpistol er godkendt til fuldautomatisk ild.
Den skydebane jeg frekventerer er godkendt og jeg går også ud fra at kalvebod er godkendt, jeg har dog ikke set politiet med maskinpistoler derude, men derfor kan de jo godt træne med dem.

EDIT:
med fuldt fare område, så kender jeg kun jægerspris og oksbøl hvor man har fuldt fare område for håndvåben.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Flugteren » 26. jul 2017, 23:51

Raptor357 skrev:De baner hvor politiet træner med maskinpistol er godkendt til fuldautomatisk ild.
Den skydebane jeg frekventerer er godkendt og jeg går også ud fra at kalvebod er godkendt, jeg har dog ikke set politiet med maskinpistoler derude, men derfor kan de jo godt træne med dem.

EDIT:
med fuldt fare område, så kender jeg kun jægerspris og oksbøl hvor man har fuldt fare område for håndvåben.
Kalvebod er godkendt, jeg hørte automatisk ild, da jeg var ude på bane 12 sidste uge.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Fast Fumble » 26. jul 2017, 23:58

Flugteren skrev:
Raptor357 skrev:De baner hvor politiet træner med maskinpistol er godkendt til fuldautomatisk ild.
Den skydebane jeg frekventerer er godkendt og jeg går også ud fra at kalvebod er godkendt, jeg har dog ikke set politiet med maskinpistoler derude, men derfor kan de jo godt træne med dem.

EDIT:
med fuldt fare område, så kender jeg kun jægerspris og oksbøl hvor man har fuldt fare område for håndvåben.
Kalvebod er godkendt, jeg hørte automatisk ild, da jeg var ude på bane 12 sidste uge.
Én ting er lange skydere i full-auto.
Men jeg tror ikke man får godkendt noget som helst pistol-noget uden fuldt fareområde, om det så er en tåbelig handske eller en rigtig full-auto pistol (som er præcis lige så ubrugelig). Okay, så er der to steder, men de er ikke civile, og adgangen dertil bliver meget, meget begrænset.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Lassescout » 28. jul 2017, 11:05

Egentlig ironisk at myndighederne er så angste for full auto.

Hvis bare ABB havde brugt full auto for 6 år siden, havde tabsstallet nok kun været 1/10 før han var gået tør for ammo. Hvis man nogensinde havner i nærheden af terrrorister bør man af samme grund håbe på de kører fuldautomatisk. Det er hamrende ineffektivt. Det var nok meget godt under første verdenskrig til at rydde en skyttegrav eller bremse et masseangreb. Men nu om dage er det ikke meget efterspurgt.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Flugteren » 28. jul 2017, 11:59

Lassescout skrev:Egentlig ironisk at myndighederne er så angste for full auto.

Hvis bare ABB havde brugt full auto for 6 år siden, havde tabsstallet nok kun været 1/10 før han var gået tør for ammo. Hvis man nogensinde havner i nærheden af terrrorister bør man af samme grund håbe på de kører fuldautomatisk. Det er hamrende ineffektivt. Det var nok meget godt under første verdenskrig til at rydde en skyttegrav eller bremse et masseangreb. Men nu om dage er det ikke meget efterspurgt.
Fordi de har set for meget "Rambo" med Stallone, og tror, at man med en M-60 i hånden kan ramme præcist på flere hundrede meters afstand. Eller også har de set "Punisher", hvor han rydder en hel bygning med gangstere med en M-16, en oversavet haglgevær og kompenserede pistoler. Det er sådanne film, der giver sådanne våben et dårligt ry.

Fuldauto i almindelige stormrifler er kun noget, der kan bruges som en "last resort", hvor fjenden er mindre end 10 meter fra dig, og du bare skal have sendt noget ild afsted. Selv i sådanne situationer ville jeg faktisk ikke bruge det, hvis jeg havde en chance for at overleve. Hvis den døden var sikker, så kan jeg forstå det. Så kan man ligeså godt rykke noget bly afsted.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af ReneKJ » 28. jul 2017, 13:03

Lassescout skrev:Egentlig ironisk at myndighederne er så angste for full auto.

Hvis bare ABB havde brugt full auto for 6 år siden, havde tabsstallet nok kun været 1/10 før han var gået tør for ammo. Hvis man nogensinde havner i nærheden af terrrorister bør man af samme grund håbe på de kører fuldautomatisk. Det er hamrende ineffektivt. Det var nok meget godt under første verdenskrig til at rydde en skyttegrav eller bremse et masseangreb. Men nu om dage er det ikke meget efterspurgt.
Den psykopatiske Nordmand (må han dø som en anonym taber) havde en helt ø at jage på, så fuldauto var nok ikke sagen.
Men hvis man i et supermarked hiver en UZI frem midt under udsalget, så tror jeg at fuld-auto vil være en fordel. Enkeltskud kan du måske blive overmandet, 30 skuds fuldautomatisk er en anden sag.

Plus ved drivebys osv. så bliver alle forbierne altså ikke bare væk.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Fast Fumble » 29. jul 2017, 11:16

ReneKJ skrev:Den psykopatiske Nordmand (må han dø som en anonym taber) havde en helt ø at jage på, så fuldauto var nok ikke sagen.
Men hvis man i et supermarked hiver en UZI frem midt under udsalget, så tror jeg at fuld-auto vil være en fordel. Enkeltskud kan du måske blive overmandet, 30 skuds fuldautomatisk er en anden sag.
Plus ved drivebys osv. så bliver alle forbierne altså ikke bare væk.
Om end jeg er tilbøjelig til at give dig ret, så har jeg overværet en "drive-by-agtig" situation for mange år siden.
Under det der blev kaldt "Store Nordiske Rockerkrig" var jeg tæt på et attentat. Jeg så det ikke, men ankom i minutterne efter det var sket.
Et par rockere i en bil afventede at ofret gik over gaden, og satte sig ind i sin bil. Derefter kørte de op til bilen, og hamrede en full-auto byge på 22 skud mod ham. De var altså relativt beskyttede, og ofret var ikke i stand til hverken at flygte eller at skyde igen. Selv i den situation ramte de kun med 7 skud, og ofret blev ganske vist skadet for livet, men han døde ikke.
Full-auto ild er noget opreklameret fis. Jeg er overbevist om at 5 semi-auto sigtede skud havde aflivet ofret, været hurtigere, og havde skabt mindre larm i gaden.

Men gudskelov er kriminelle typisk ikke for kloge.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Ras.Killing » 6. aug 2017, 11:02

Hmmmm... jeg kan altså ikke se at den skulle være ulovlig?

Det er uden tvivl en idiotisk opfindels... men ulovlig?

Våbenet skal jo være halvautomatisk som udgangspunkt, og du ændre på ingen måde på våbenets konstruktion.

I praksis gør den handske jo ikke noget, som man ikke kan gøre med sin egen finger - hurtige gentagende tryk.

At den så i Danmark er ganske uanvendelig er en anden snak. Jeg kan ikke se funktionen anvendelig på en halvautomatisk jagtriffel. Fuldautomatisk skydning, og en kapacitet på 2-3 skud giver jo ikke rigtig mening.

Og til sportsskydning med halvautomatiske våben vil sådan noget ''hjælpe udstyr'' jo ikke være tilladt... og enhver skytteforening og banekomandør med respekt for sig selv, vil nægte brugen af sådan noget udstyr. Ganske enkelt fordi det ikke er sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 335 times

Re: Auto-Glove, omgåelse af regler ala USA.

Indlæg af Tangloppen » 1. okt 2017, 20:29

Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Besvar