[Løstl]Hvordan fjerner jeg knækket skrue fra låsestol?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

[Løstl]Hvordan fjerner jeg knækket skrue fra låsestol?

Indlæg af Kleth » 4. maj 2017, 10:32

Hjææææææææælp! :help:
Jeg ville montere den Nikko-Stirling rail jeg havde købt til fruens 7mm-08 og jeg havde sat momentnøglen til 4NM. De 4 skruer blev på skift skruet til og til sidst da jeg havde tilspændt de 3 bagerste skruer og var ved at tilspænde den sidste, knækkede hovedet på skruen af :wall: Skod-skrue!

Skruen skulle gerne fjernes og udskiftes med en ny 6-48 skrue, så hvordan fjerner jeg den? Kan jeg fjerne den selv, eller skal jeg om en bøssemager for ikke at ødelægge gevindet?
Jeg har kun hobby-værktøj, altså ingen standerboremaskine, gevindtapper eller lignende værktøj.

Er der nogen der kender et godt sted at købe 6-48x.??? skruer? Det er lidt meget at købe et helt Leupold, Wheeler, Forrester eller Lyman skrue kit for de 1-3 skruer jeg skal bruge til mine projekter?
Vedhæftede filer
IMG_1310.JPG
IMG_1310.JPG (496.21 KiB) Vist 3179 gange
IMG_1311.JPG
IMG_1311.JPG (494.72 KiB) Vist 3179 gange
Senest rettet af Kleth 30. maj 2017, 15:09, rettet i alt 3 gange.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål]Hvordan fjerner jeg knækket skrue fra låsestol?

Indlæg af Kleth » 4. maj 2017, 10:48

Hmmm - Det lykkedes mig at fjerne skruen, den ragede så meget op, at jeg kunne maskere med malertape og forsigtigt skrue stumpen ud med en universaltang. Hullet var fuld af gevindsikring fra gevindet, det var blevet bøvelt sammen under skruen, så skruen var for lang til hullet :wall:
IMG_1312.JPG
IMG_1312.JPG (648.48 KiB) Vist 3163 gange
Er 2NM nok eller for meget til en aluminiums-rail?

Jeg har stadig brug for at finde nogle 6-48x.??? >.295 skruer :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

FraBjerget
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 472
Tilmeldt: 12. mar 2016, 20:32
Interesser: Historisk skydning
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 67 times
Been thanked: 170 times

Re: [Delvist løstl]Hvordan fjerner jeg knækket skrue fra låsestol?

Indlæg af FraBjerget » 4. maj 2017, 12:57

Forstås det sådan at skruen hovedet ik havde kontakt til basen.
Hvis skrue hovedet ikke var nede og have kontakt til basen, har den nemmere ved at knække.
Da den møder modstanden i bunden af hullet får hele skruen mulighed for at vride sig.
Jeg er godt tilfreds med en pilsner i snor

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: [Delvist løstl]Hvordan fjerner jeg knækket skrue fra låsestol?

Indlæg af T-REX » 4. maj 2017, 13:01

Torque for Base ned i lås:

Ken Farell skriver 20-25 inch/pounds (2,2-2,8nm)
Warne skriver 25 inc/pounds
Bemærk, hvis låsestolen(Receiveren) på din riffel er i Alu, så anbefales det at man maks bruger 15 inc/pounds eller 1,7nm (Warne)

https://www.kenfarrell.com/index.php?ro ... tion_id=11
http://warnescopemounts.com/2-piece-bas ... tallation/

Jeg har købt en moment"nøgle" der fast har 3nm, til kikkertmontager og kikkertringe.


Til skruerne til Weaver montager(Cross slot skruerne) der skal du bruger 50-60 inch/pounds eller 5,6-6,7nm (Ken farell)
Badger Ordnance og Warne skriver 65 inc/pounds eller 7,3nm for Cross Slot skruerne.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Delvist løstl]Hvordan fjerner jeg knækket skrue fra låsestol?

Indlæg af Kleth » 4. maj 2017, 13:14

FraBjerget skrev:Forstås det sådan at skruen hovedet ik havde kontakt til basen.
Korrekt :thumbup:
FraBjerget skrev: Hvis skrue hovedet ikke var nede og have kontakt til basen, har den nemmere ved at knække.
Da den møder modstanden i bunden af hullet får hele skruen mulighed for at vride sig.
Det er også sådan jeg oplevede situationen :razz: Den gik så MEGET nemt over, så der er muligvis opstået kærv-revner.
JRexA skrev:Torque for Base ned i lås:
Ken Farell skriver 20-25 inch/pounds (2,2-2,8nm)
Warne skriver 25 inc/pounds
Bemærk, hvis låsestolen(Receiveren) på din riffel er i Alu, så anbefales det at man maks bruger 15 inc/pounds eller 1,7nm (Warne)

https://www.kenfarrell.com/index.php?ro ... tion_id=11
http://warnescopemounts.com/2-piece-bas ... tallation/

Jeg har købt en moment"nøgle" der fast har 3nm, til kikkertmontager og kikkertringe.


Til skruerne til Weaver montager(Cross slot skruerne) der skal du bruger 50-60 inch/pounds eller 5,6-6,7nm (Ken farell)
Badger Ordnance og Warne skriver 65 inc/pounds eller 7,3nm for Cross Slot skruerne.
Takker! Jeg har fundet alt mellem 4NM og omkring 1,2NM, men ikke noget for hvad Nikko-Stirling anbefaler, jeg har normalt brugt 4NM til baser og 2NM til kikkert og det havde også virket, hvis skruen havde kunne komme helt i hullet :taser:
De små torx10/15 bits er heller ikke alt glade for =>4NM.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Løstl]Hvordan fjerner jeg knækket skrue fra låsestol?

Indlæg af Kleth » 30. maj 2017, 15:10

Og så har jeg fundet skruer :biggrin:
En super venlig bøssemager har sendt mig to 6-48 skruer :numberone:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar