Nogen der har fået konverteret fra 44M til 44 spl?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Freja
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 813
Tilmeldt: 22. apr 2005, 23:49
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 107 times

Nogen der har fået konverteret fra 44M til 44 spl?

Indlæg af Freja » 7. nov 2015, 09:07

Nogen der har fået konverteret fra 44M til 44 spl, og hvordan?
Senest rettet af Refraktorius 7. nov 2015, 22:05, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift præciseret

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: 44 Mag til 44 spl

Indlæg af T-REX » 7. nov 2015, 17:29

Jeg har ikke gjort det, men trim hylsteret, så det er 29mm langt, så er du der. (3.6mm kortere)

Hvis du taler om at konvertere et våben, fra 44 Mag, så det KUN kan skyde med 44 special, så skal kammer/trommel laves om. Dvs, ny trommel i en revolver. og Pibe sat tilbage og have skåret nyt kammer, i en riffel.

Jeg antager at du taler om en revolver, da der ikke er noget til hinder for, at have en riffel, i .44 Mag.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Universal 2.0

Re: 44 Mag til 44 spl

Indlæg af Universal 2.0 » 7. nov 2015, 17:36

Perhaps I am reading the question wrong, but if you are asking about converting the actual weapon from .44 Magnum to .44 Special, there is nothing to convert. Any revolver chambered to fire the .44 Magnum caliber will also fire the .44 Special. Just like a revolver chambered in .357 Magnum will fire .38 Special. The only difference between the Magnum and Special rounds is the length of the case.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: 44 Mag til 44 spl

Indlæg af Langenge » 7. nov 2015, 17:40

Universal 2.0 skrev:Perhaps I am reading the question wrong, but if you are asking about converting the actual weapon from .44 Magnum to .44 Special, there is nothing to convert. Any revolver chambered to fire the .44 Magnum caliber will also fire the .44 Special. Just like a revolver chambered in .357 Magnum will fire .38 Special. The only difference between the Magnum and Special rounds is the length of the case.
Ja, men der er, i Danmark, et juridisk problem med revolvere, der er i 44 magnum. Hvor i mod det kan lade sig gøre at få en skytteforeningstilladelse til en revolver i 44 special. Det er nok med baggrund i dette, at trådstarter spørger :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Universal 2.0

Re: 44 Mag til 44 spl

Indlæg af Universal 2.0 » 7. nov 2015, 17:55

Langenge skrev:
Universal 2.0 skrev:Perhaps I am reading the question wrong, but if you are asking about converting the actual weapon from .44 Magnum to .44 Special, there is nothing to convert. Any revolver chambered to fire the .44 Magnum caliber will also fire the .44 Special. Just like a revolver chambered in .357 Magnum will fire .38 Special. The only difference between the Magnum and Special rounds is the length of the case.
Ja, men der er, i Danmark, et juridisk problem med revolvere, der er i 44 magnum. Hvor i mod det kan lade sig gøre at få en skytteforeningstilladelse til en revolver i 44 special. Det er nok med baggrund i dette, at trådstarter spørger :smile:
Ah! Got it. I guess my Danish is not as good as I thought. :oops:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: 44 Mag til 44 spl

Indlæg af Fast Fumble » 7. nov 2015, 18:46

Universal 2.0 skrev:Ah! Got it. I guess my Danish is not as good as I thought. :oops:
Not sure your Danish is a fault here, nobody mentioned that particular legal problem - but most pistol shooters know about it here, as it is the dumbest law ever.

Problemet er at der kun er ganske få .44spl only revolvere. De fleste er dual caliber.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Toxophilos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 99
Tilmeldt: 11. okt 2011, 21:24
Interesser: Våben, jakt, bue, gjenladning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 39 times
Been thanked: 24 times

Re: Nogen der har fået konverteret fra 44M til 44 spl?

Indlæg af Toxophilos » 7. nov 2015, 23:15

Dansk lovgivning sier at man godt nok kan erverve og skyte en 44 special, så lenge den oppfyller kravene til den angjeldende skyttergren. Imidlertid er det en begrensing i at denne patronen bare kan avfyres i et våpen som KUN kan avfyre dette kaliberet. Et våpen som både kan avfyre en 44 mag patron så vel som en 44 special kan ikke benyttes. Det er derfor en mengde 44 mag våpen som er utelukket. Og det er ytterst få våpen som avfyrer kun 44 special. Imidlertid kan det la seg gjøre å konvertere en 44 mag revolver til KUN å avfyre 44 special på tre måter. Det er kun 3 millimeter som skiller disse to patronene, ellers er de like. Man har nevnt den ene; man korter inn trommelen 3 millimeter og bakker løpet tilbake tilsvarende. Eller man får laget en ny trommel med kammer som kun er lange nok til å aksepterte 44 special. Den tredje måten er mye billigere. Man legger inn 3 millimeters bøsninger i 44-mag-trommelen slik at kammeret blir kortere og dermed kan man ikke kamre de lange 44 mag, men 44 special går inn ok. Jeg har snakket med norske bøssemakere om dette og det er delte meninger om dette er holdbart, teoretisk sett. Imidlertid er dette faktisk blitt gjort med suksess her i Danmark etter hva jeg har fått opplyst fra kompetent hold.
:-)
Senest rettet af Toxophilos 8. nov 2015, 11:24, rettet i alt 1 gang.
Mine våpen sier du? MOLON LAVE - Kom og ta dem.

Freja
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 813
Tilmeldt: 22. apr 2005, 23:49
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 107 times

Re: Nogen der har fået konverteret fra 44M til 44 spl?

Indlæg af Freja » 7. nov 2015, 23:34

Fik måske ikke penslet det helt ud, ja det var en revolver konv.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Nogen der har fået konverteret fra 44M til 44 spl?

Indlæg af T-REX » 8. nov 2015, 00:11

Du skal have en ny tromle, der kun kan tage 44 special.

Enten skal du have en fra producenten(lidt dyrt), eller også skal den laves af en dygtig våbensmed(meget dyrt).

Under alle omstændigheder skal du efter ombygnign have certifikeret, at vånet nu er 44 SPecial, og det er nok en god ide, at få slået et nyt stempel i, med denne kaliber.

HVIS der gods nok i tromlen, så kan den måske "rives" op, og så foringer, der så "udbores" til .44 Special
Men synes oftest, at der kun er minimal godstykkelse, i 44 Mag revolvere.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Nogen der har fået konverteret fra 44M til 44 spl?

Indlæg af Ølgaard » 8. nov 2015, 12:15

HH har S&W M29 og 629 som de har lavet om til kun 44 special, og det ser ikke ud til de har lavet noget ved piben, hvordan kan man jo spørge dem, for det ser ikke ud til det er nye tromler. ??

Jeg er bekendt med at en bøssemager borede tromlen op foran og satte en foring i så den kun kunne tage 44 special, den funker okay, den har da nu skudt 2000 skud, men personligt ville jeg ikke have en som der var rodet med tromlen.

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
p11177,-smith-wesson-629.jpg
p11177,-smith-wesson-629.jpg (73.92 KiB) Vist 6091 gange

Brugeravatar
Toxophilos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 99
Tilmeldt: 11. okt 2011, 21:24
Interesser: Våben, jakt, bue, gjenladning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 39 times
Been thanked: 24 times

Re: Nogen der har fået konverteret fra 44M til 44 spl?

Indlæg af Toxophilos » 4. jun 2017, 12:48

Ølgaard skrev:HH har S&W M29 og 629 som de har lavet om til kun 44 special, og det ser ikke ud til de har lavet noget ved piben, hvordan kan man jo spørge dem, for det ser ikke ud til det er nye tromler. ??

Jeg er bekendt med at en bøssemager borede tromlen op foran og satte en foring i så den kun kunne tage 44 special, den funker okay, den har da nu skudt 2000 skud, men personligt ville jeg ikke have en som der var rodet med tromlen.

:razz: :razz:
Hej.
Dette er godt nok en gammel tråd og det har skjedd meget siden dette var på trykk. , men jeg vover likevel å komme med mitt innlegg.

Først og fremst er jeg undrende til opplysningen om at en bøssemager hos H&H har gjort et slikt beskrevet inngrep på det angjeldende våben som er avbildet.

Grunnen til min undring er at jeg selv har kjøpt en av disse revolver fra H&H. En S&W mod 29 som er modifisert til kun å kamre 44 spec. Ammo. Dette er da gjort ved at kammeret i trommelen IKKE er sylindrisk gjennomboret, men har en hylsestopp (enden av hylsteret) som er tilpasset den kortere 44 spec. hylster. Det er IKKE boret fra forsiden av trommelen for å sette inn foring for å gjøre kammeret kortere. Det er heller IKKE satt inn små bushinger inni trommelen. Man har heller IKKE kortet trommelen og backet løpet for å tilpasse totallengden på de kortere 44 spec patroner. Revolveren bærer i det hele tatt ingen merker som indikerer at det er gjort inngrep. Den ser ut som om den er «født» til å skyte 44 spec. Til tross for at det er anført på våpenet at det er en 44 mag og de ytre dimensjonene er identiske med dette.

Jeg undret meg lenge over dette og da jeg var forbi en bøssemaker for å handle et annet våpen, tok jeg med denne vidunderlige Mod 29 for å la ham kikke på den og fortelle meg hvilket inngrep som var utført for å endre kaliberet. Han kunne overhodet ikke finne maskinmerker som indikerte inngrep i våpenet. Han kom til slutt frem til, formodentlig, at den originale trommel var skiftet ut med en (brukt) 41 mag trommel som sidenhen var blitt oppboret til korrekt 44 spec kammer. Av den grunn fremviser både våpen og (ny) trommel bruksmerker.

Jeg har i ettertid kjøpt nok en revolver i 44 spec som jeg har undersøkt på samme vis. En Ruger Redhawk. Og som indikerer de samme inngrep. Man har satt inn en «ny» trommel; en oppboret 41 mag trommel som kun kan kamre 44 spec ammo.

Begge våpen er bunnsoldie og har tilsynelatende ingen svakheter ved omkamringen som kan føre til sikkerhetssvikt. De skyter som en drøm og hyggeverdien er formidabel. :eek: :biggrin:

T :smile:
Mine våpen sier du? MOLON LAVE - Kom og ta dem.

Besvar