JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: RE: Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af Bofhenator » 6. jul 2016, 23:36

Kleth skrev:
Bofhenator skrev:
Kleth skrev:skarpe messingfragmenter er ikke sjove at tygge i.
Eller at få galt i halsen...
[emoji23] [emoji106] Nævn mig i øvrigt den ting som er sjovt at få i den gale hals..... Altså ens egen [emoji6]

Sent from my P01MA using Tapatalk
gi'r op ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 639
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 316 times
Been thanked: 175 times

Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af Lars M. L. » 9. jul 2016, 14:46

Jeg skyder (desværre) for få stykker vildt til at kunne drage nogen sikker konklusion om projektilers effekt. Til gengæld har jeg for længst besluttet, at jeg ikke vil deltage i udviklingsarbejdet af nye projektiler for egen regning. Hvis jeg fik en spandfuld patroner og blev bedt om at rydde en hjortefarm som test af et projektil, ville jeg overveje at deltage. På rigtig jagt ville jeg aldrig tage chancer med uprøvede projektiltyper. Kald mig bare "last mover" :oops:

Mvh Lars

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 264 times

Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af Peter » 12. apr 2021, 11:02

Tråden har nogle år på bagen, og siden har JCP udviklet ny ammo.

Jeg søger især viden om T-Wolf, er der nogen her på forum, der har praktisk erfaring med den? Kødødelæggelse, afstand, præcision m.m.

Jeg har hørt meget godt om den "almindelige" Wolf, men ikke meget om T-Wolf.

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af SHR 30.06 » 12. apr 2021, 11:46

Peter skrev:
12. apr 2021, 11:02
Tråden har nogle år på bagen, og siden har JCP udviklet ny ammo.

Jeg søger især viden om T-Wolf, er der nogen her på forum, der har praktisk erfaring med den? Kødødelæggelse, afstand, præcision m.m.

Jeg har hørt meget godt om den "almindelige" Wolf, men ikke meget om T-Wolf.
Jeg blev også glad da jeg så at de havde lavet en ny..... Glæden var dog kort da jeg nåede til pris-sedlen..... :shock: Synes de tager sig for godt betalt for at stoppe et stykke plast i spidsen af en kugle der virker fortrinligt uden. -> Nu skyder jeg så heller ikke på superlange afstande.

Men jeg kører stadig med Wolf i både 30.06 og 6,5x55. de virker fortrinligt.
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 264 times

Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af Peter » 12. apr 2021, 12:23

SHR 30.06 skrev:
12. apr 2021, 11:46
Peter skrev:
12. apr 2021, 11:02
Tråden har nogle år på bagen, og siden har JCP udviklet ny ammo.

Jeg søger især viden om T-Wolf, er der nogen her på forum, der har praktisk erfaring med den? Kødødelæggelse, afstand, præcision m.m.

Jeg har hørt meget godt om den "almindelige" Wolf, men ikke meget om T-Wolf.
Jeg blev også glad da jeg så at de havde lavet en ny..... Glæden var dog kort da jeg nåede til pris-sedlen..... :shock: Synes de tager sig for godt betalt for at stoppe et stykke plast i spidsen af en kugle der virker fortrinligt uden. -> Nu skyder jeg så heller ikke på superlange afstande.

Men jeg kører stadig med Wolf i både 30.06 og 6,5x55. de virker fortrinligt.
Hej SHR, jeg er især glad for du svarer, da jeg har læst dine indlæg i terminal-ballistik-tråden. Det er rigtigt, at T-Wolf er noget dyrere end den almindelige, og hvor meget der er ændret fra Wolf til T-Wolf ved jeg heller ikke, men det ser ud til, at T-Wolf'en har en smule mere fart på, i hvert fald hvis jeg sammenligner .308, ved v0. Så det kan ikke kun være den forbedrede BC.

Sagen er den, at jeg går og venter på en pibe i 8x68S, og udvalget er naturligvis ret begrænset, men netop JCP er begyndt at producere i dette kaliber, så det er bestemt en vej jeg overvejer at gå.

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af SHR 30.06 » 12. apr 2021, 12:35

Peter skrev:
12. apr 2021, 12:23
SHR 30.06 skrev:
12. apr 2021, 11:46
Peter skrev:
12. apr 2021, 11:02
Tråden har nogle år på bagen, og siden har JCP udviklet ny ammo.

Jeg søger især viden om T-Wolf, er der nogen her på forum, der har praktisk erfaring med den? Kødødelæggelse, afstand, præcision m.m.

Jeg har hørt meget godt om den "almindelige" Wolf, men ikke meget om T-Wolf.
Jeg blev også glad da jeg så at de havde lavet en ny..... Glæden var dog kort da jeg nåede til pris-sedlen..... :shock: Synes de tager sig for godt betalt for at stoppe et stykke plast i spidsen af en kugle der virker fortrinligt uden. -> Nu skyder jeg så heller ikke på superlange afstande.

Men jeg kører stadig med Wolf i både 30.06 og 6,5x55. de virker fortrinligt.
Hej SHR, jeg er især glad for du svarer, da jeg har læst dine indlæg i terminal-ballistik-tråden. Det er rigtigt, at T-Wolf er noget dyrere end den almindelige, og hvor meget der er ændret fra Wolf til T-Wolf ved jeg heller ikke, men det ser ud til, at T-Wolf'en har en smule mere fart på, i hvert fald hvis jeg sammenligner .308, ved v0. Så det kan ikke kun være den forbedrede BC.

Sagen er den, at jeg går og venter på en pibe i 8x68S, og udvalget er naturligvis ret begrænset, men netop JCP er begyndt at producere i dette kaliber, så det er bestemt en vej jeg overvejer at gå.
Hvis det er der skoen trykker så kræver det ikke mere end at du ringer til ham og beder ham lave et par æsker til dig uden plastspidsen på :blink:
(han var noget ked af at lave 50stk TTSX til mig engang men han gjorde det alligevel :giggle: )

Nej jeg kan godt se at der er lidt forskel (2,3% for 308s vedkommende). Jeg kan ikke tro at de har lavet om på selve kuglen, så det er nok bare lidt mere krudt bag, der giver den øgede hastighed.
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af Kleth » 12. apr 2021, 13:17

Kigger jeg på billederne på website, så ser jeg Wolf og T-Wolf som to væsentligt forskellige projektiler, selv når jeg ser bort fra polymerspidsen og der er så kun T-Wolf til 8x68s?!?
8x68s er en spændende (men dyr) kaliber :razz: Er den så .323" eller .324"?
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 264 times

Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af Peter » 12. apr 2021, 16:45

SHR 30.06 skrev:
12. apr 2021, 12:35
Peter skrev:
12. apr 2021, 12:23
SHR 30.06 skrev:
12. apr 2021, 11:46
Peter skrev:
12. apr 2021, 11:02
Tråden har nogle år på bagen, og siden har JCP udviklet ny ammo.

Jeg søger især viden om T-Wolf, er der nogen her på forum, der har praktisk erfaring med den? Kødødelæggelse, afstand, præcision m.m.

Jeg har hørt meget godt om den "almindelige" Wolf, men ikke meget om T-Wolf.
Jeg blev også glad da jeg så at de havde lavet en ny..... Glæden var dog kort da jeg nåede til pris-sedlen..... :shock: Synes de tager sig for godt betalt for at stoppe et stykke plast i spidsen af en kugle der virker fortrinligt uden. -> Nu skyder jeg så heller ikke på superlange afstande.

Men jeg kører stadig med Wolf i både 30.06 og 6,5x55. de virker fortrinligt.
Hej SHR, jeg er især glad for du svarer, da jeg har læst dine indlæg i terminal-ballistik-tråden. Det er rigtigt, at T-Wolf er noget dyrere end den almindelige, og hvor meget der er ændret fra Wolf til T-Wolf ved jeg heller ikke, men det ser ud til, at T-Wolf'en har en smule mere fart på, i hvert fald hvis jeg sammenligner .308, ved v0. Så det kan ikke kun være den forbedrede BC.

Sagen er den, at jeg går og venter på en pibe i 8x68S, og udvalget er naturligvis ret begrænset, men netop JCP er begyndt at producere i dette kaliber, så det er bestemt en vej jeg overvejer at gå.
Hvis det er der skoen trykker så kræver det ikke mere end at du ringer til ham og beder ham lave et par æsker til dig uden plastspidsen på :blink:
(han var noget ked af at lave 50stk TTSX til mig engang men han gjorde det alligevel :giggle: )

Nej jeg kan godt se at der er lidt forskel (2,3% for 308s vedkommende). Jeg kan ikke tro at de har lavet om på selve kuglen, så det er nok bare lidt mere krudt bag, der giver den øgede hastighed.
Jeg har gang i en god mailkorrespondance med ham - der handlede det mere om selve kaliberet, som han kunne bekræfte leverance omkring. Vi drøftede ikke projektiltype. Og nu er den så også kommet på hans hjemmeside (her i weekenden). Han har jo 8mm i forvejen på den "almindelige Wolf", så jeg er nu sikker på, at han også kan hjælpe her. Men fordelen ved 8x68S er jo en dejlig flad kuglebane, så ingen grund til at gå på kompromis!

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 264 times

Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af Peter » 12. apr 2021, 16:59

Kleth skrev:
12. apr 2021, 13:17
Kigger jeg på billederne på website, så ser jeg Wolf og T-Wolf som to væsentligt forskellige projektiler, selv når jeg ser bort fra polymerspidsen og der er så kun T-Wolf til 8x68s?!?
8x68s er en spændende (men dyr) kaliber :razz: Er den så .323" eller .324"?
Ja, det ligner ikke kun en plastspids til forskel.

8x68S er en fantastisk kaliber! Men ja, den bliver nok lidt dyr at træne med, men så er det jo godt, at man kan skifte til .308 en gang i mellem. Jeg er ret overbevist om, at den .323, men jeg er ikke sikker.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: JCP Ammo Wolf: Del venligst hvis du har praktiske erfaringer med patronen

Indlæg af TheDarkSide » 22. mar 2022, 22:27

Vil lige sparke til en halvgammel tråd:

Er der nye erfaringer med hhv. den "gamle" Wolf og den nye T-Wolf?
Angiv gerne kaliber og vildtart :smile:

Besvar