SIG P210 Neuhausen. Er den god at skyde med (træfsikker? )

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Bo Andersen
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2014, 23:01
Interesser: alt :-P
Geografisk sted: danmark

SIG P210 Neuhausen. Er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Bo Andersen » 29. mar 2015, 22:28

Hej. Jeg har nu skudt pistol i et stykke tid og kunne godt tænke mig at
Få min egen pistol. Jeg har total forelsket mig i P210 Neuhausen (M/49)
Pistole... jeg ville bare gerne vide om den er træfsikker (altså er det en god pistol
Til at skyde med)

Ps. Jeg skyder på skiver

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Fast Fumble » 29. mar 2015, 22:31

Bo Andersen skrev:Hej. Jeg har nu skudt pistol i et stykke tid og kunne godt tænke mig at
Få min egen pistol. Jeg har total forelsket mig i p210 neuhausen (m/49)
Pistole... jeg ville bare gerne vide om den er træfsikker (altså er det en god pistol
Til at skyde med)

Ps. Jeg skyder på skiver
Hej,

Ja, det er en rigtig god pistol at skyde med.
Når du stiller den slags spørgsmål, kan du tit få lidt bedre svar, hvis du fortæller hvilke discipliner du skal bruge den til.

PS: Vi skyder alle sammen på skiver.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Raptor357 » 29. mar 2015, 23:03

Den er træfsikker og det var en moderne sportspistol dengang den blev udviklet og solgt. der er så +50 år siden, den kan stadig ramme. Men konstruktionen er ikke forfinet yderligere som det ses på f.eks. 1911 konstruktioner.
Der er mange skydere på markedet som på alle måder er bedre. det svarer lidt til at køre veteranbil. det har sin charme. men et moderne niveau når den ikke.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Fast Fumble » 29. mar 2015, 23:43

Raptor357 skrev:Den er træfsikker og det var en moderne sportspistol dengang den blev udviklet og solgt. der er så +50 år siden, den kan stadig ramme. Men konstruktionen er ikke forfinet yderligere som det ses på f.eks. 1911 konstruktioner.
Der er mange skydere på markedet som på alle måder er bedre. det svarer lidt til at køre veteranbil. det har sin charme. men et moderne niveau når den ikke.
Det forstår jeg ikke rigtigt, kan du uddybe?
Jeg skyder med en "2011" pistol, dvs en pistol der var moderne for over 100 år siden, men som er blevet forfinet lidt undervejs. Men jeg konkurrerer (fx til Terrænpistol stævner) ofte med almindelige 1911 pistoler hvis konstruktion helt sikkert er ældre end P210, og hvor forfinelsen næsten udelukkende består i kvalitetsforbedringer - ikke i modernisering.

Jeg ved godt at der findes pistoler i dag, som har justerbart aftræk og andre "moderne" tiltag, men jeg tror helt ærligt ikke det gør nogen stor forskel - hvis pistolen er præcis, er resten bare "icing on the cake" i min bog. Hvis pistolen passer i OP's hånd, er der jo dybest set ikke behov for justerbart dit og dat, og P210 har nogle konstruktionsmæssige fortrin, som flere moderne pistoler ikke har.
Fx har P210 en meget lav bore axis, som giver en behageligt lav følt rekyl, mens pistoler som fx P226 og USP Expert har ret høj bore axis. Flere af de moderne pistoler er double stack, noget man ikke har det store behov for hvis man kun skyder DGI discipliner, og mange af dem har store og firkantede greb, som er ret ringe til mindre hænder (fx STI Double Stack modellerne og Pardini GT9), og mens smalle greb kan bringes til at være bredere med modificeringer af grebsskaller, så kan brede greb ikke rigtig gøres smallere.
P210 har indvendig slædeføring, og i fuld længde, noget mange moderne konstruktioner har givet køb på.

Det jeg prøver at sige er: Hvad er det ved P210 som reelt virker begrænsende, fordi konstruktionen er gammel?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Tony Rosgaard » 29. mar 2015, 23:49

Pistolen fejler bestemt ikke noget men den "Napper i flæsket". Har ofte lånte en stak til arrangementer og det er en utrolig stabil pistol... (Jeg skal bare ikke skyde med den, for det ligner det Stockholmske blodbad efter 2-3 magasiner)
Hvis den ikke napper i dig, så er det en klasseskyder.
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af MadsenRex » 30. mar 2015, 00:45

Personligt holder jeg af røvens til på den, og får 2 fine blodspor mellem tomme og pegefinger hver gang!
Har haft den udleveret på jobbet, men vi blev aldrig venner!
Jeg hadede den stamme sikring, som til tider var tohåndsbetjent, samt at skifte magasin, da det ikke var enhåndsbetjent men man skulle trække magasinet ud

så hellere en P226 Capsicum den er der mere sjov i!

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Oscar123 » 30. mar 2015, 06:33

Hej Bo

Jeg har også et godt og indgående kendskab til P M/49 (P210). Blev uddannet som instruktør på den tilbage i 1977 og havde i rigtig mange år et fint eksemplar udleveret som tjenestevåben. Jeg har ikke styr på hvor mange skud jeg skød med den - men de skal tælles i flere tusinder... :giggle:

P M/49 er stadig en rigtig fin pistol i høj kvalitet med perfekt balance og fin træfsikkerhed. Man har virkelig fornemmelsen af, at hvor man peger, der rammer man. Den har dog ikke de moderne features, som du finder på nyere pistoler.

For det første er sikkerheden begrænset til kun én sikring, som blokerer aftrækket. Der er ikke nogen sikkerhed på slagstiften eller sikkerhed i håndgrebet. Med et skud i kammeret er det derfor nødvendigt at have spændt hanen (pistolen er single action). Det er ikke sikkert at have skud i kammeret og fælde eller spænde hanen. Hvis den smutter fra tommelfingeren går skuddet. Har prøvet (selvom det selvfølgelig var absolut forbudt.. :shame: ) – og brækkede næsten tommelfingeren da slæden røg tilbage hen over tommelfingeren. Fik to parallelle dybe snitsår i tommelfingerblommen, som stadig kan ses.

For det andet så holder pistolen kun 8 skud i magasinet, hvilket slet ikke er nok efter moderne standard. Nogle hævder her lidt nonchalant, at hvis 8 skud ikke er nok, så er du havnet i en rigtig skidt situation, hvor 15-17 skud i magasinet sandsynligvis heller ikke ville være nok…

For det tredje har den som anført tendens til at ”nappe” i mellemkødet i hånden mellem tommel- og pegefinger. Man skal virkelig være opmærksom på at holde rigtigt – ellers er der kontant afregning, som du kan se at flere gode NVF’ere har prøvet (mig selv inklusiv).

For det fjerde så er magasinudløseren ikke synderlig ”elegant”. Den er dog funktionel og fungerer - men det er svært at lave et hurtigt magasinskift.

Når alt dette er sagt så er det i min optik stadig en rigtig god pistol – og jeg savner stadig ”min” gode gamle P M/49. Hvis jeg fik tilbudt et godt eksemplar hvor piben ikke er ”brændt ud” (og til en pris der var til at betale) ville jeg sandsynligvis springe til – om ikke andet så for nostalgiens skyld.

Ligesom MadsenRex er jeg sprunget på en Sig Sauer P226 Capsicum som er væsentlig "mere pistol" – og har løst alle de short comings som nævnt ovenfor. Men den har ikke den charme som P M/49 (P210) besidder. :cry:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af LFuppen » 30. mar 2015, 06:50

At der er nogen, som bliver "nappet i flæsket" er ikke pistolens skyld, men en fejlkonstruktion på brugernes hænder :giggle:
Har selv skudt meget M/49 da jeg var i hæren og aldrig blevet nappet :blink:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af MadsenRex » 30. mar 2015, 07:29

LFuppen skrev:At der er nogen, som bliver "nappet i flæsket" er ikke pistolens skyld, men en fejlkonstruktion på brugernes hænder :giggle:
Har selv skudt meget M/49 da jeg var i hæren og aldrig blevet nappet :blink:
Det er kun fordi din fedtprocent ikke er skide mandig, og du dermed har en benet og en meget tøset hånd![emoji23]
Men enig, pistolen har en høj kvalitet og har lidt charme og historie, men brugervenlig er nok lidt af en tilsnigelse.

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af MadsenRex » 30. mar 2015, 07:30

Oscar123 skrev:Hej Bo

Jeg har også et godt og indgående kendskab til P M/49 (P210). Blev uddannet som instruktør på den tilbage i 1977 og havde i rigtig mange år et fint eksemplar udleveret som tjenestevåben. Jeg har ikke styr på hvor mange skud jeg skød med den - men de skal tælles i flere tusinder... :giggle:

P M/49 er stadig en rigtig fin pistol i høj kvalitet med perfekt balance og fin træfsikkerhed. Man har virkelig fornemmelsen af, at hvor man peger, der rammer man. Den har dog ikke de moderne features, som du finder på nyere pistoler.

For det første er sikkerheden begrænset til kun én sikring, som blokerer aftrækket. Der er ikke nogen sikkerhed på slagstiften eller sikkerhed i håndgrebet. Med et skud i kammeret er det derfor nødvendigt at have spændt hanen (pistolen er single action). Det er ikke sikkert at have skud i kammeret og fælde eller spænde hanen. Hvis den smutter fra tommelfingeren går skuddet. Har prøvet (selvom det selvfølgelig var absolut forbudt.. :shame: ) – og brækkede næsten tommelfingeren da slæden røg tilbage hen over tommelfingeren. Fik to parallelle dybe snitsår i tommelfingerblommen, som stadig kan ses.

For det andet så holder pistolen kun 8 skud i magasinet, hvilket slet ikke er nok efter moderne standard. Nogle hævder her lidt nonchalant, at hvis 8 skud ikke er nok, så er du havnet i en rigtig skidt situation, hvor 15-17 skud i magasinet sandsynligvis heller ikke ville være nok…

For det tredje har den som anført tendens til at ”nappe” i mellemkødet i hånden mellem tommel- og pegefinger. Man skal virkelig være opmærksom på at holde rigtigt – ellers er der kontant afregning, som du kan se at flere gode NVF’ere har prøvet (mig selv inklusiv).

For det fjerde så er magasinudløseren ikke synderlig ”elegant”. Den er dog funktionel og fungerer - men det er svært at lave et hurtigt magasinskift.

Når alt dette er sagt så er det i min optik stadig en rigtig god pistol – og jeg savner stadig ”min” gode gamle P M/49. Hvis jeg fik tilbudt et godt eksemplar hvor piben ikke er ”brændt ud” (og til en pris der var til at betale) ville jeg sandsynligvis springe til – om ikke andet så for nostalgiens skyld.

Ligesom MadsenRex er jeg sprunget på en Sig Sauer P226 Capsicum som er væsentlig "mere pistol" – og har løst alle de short comings som nævnt ovenfor. Men den har ikke den charme som P M/49 (P210) besidder. :cry:

:razz:
Oscar123
Kan ikke være mere enig med dig!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Bofhenator » 30. mar 2015, 09:07

MadsenRex skrev:
Oscar123 skrev:Hej Bo

Jeg har også et godt og indgående kendskab til P M/49 (P210). Blev uddannet som instruktør på den tilbage i 1977 og havde i rigtig mange år et fint eksemplar udleveret som tjenestevåben. Jeg har ikke styr på hvor mange skud jeg skød med den - men de skal tælles i flere tusinder... :giggle:

P M/49 er stadig en rigtig fin pistol i høj kvalitet med perfekt balance og fin træfsikkerhed. Man har virkelig fornemmelsen af, at hvor man peger, der rammer man. Den har dog ikke de moderne features, som du finder på nyere pistoler.

For det første er sikkerheden begrænset til kun én sikring, som blokerer aftrækket. Der er ikke nogen sikkerhed på slagstiften eller sikkerhed i håndgrebet. Med et skud i kammeret er det derfor nødvendigt at have spændt hanen (pistolen er single action). Det er ikke sikkert at have skud i kammeret og fælde eller spænde hanen. Hvis den smutter fra tommelfingeren går skuddet. Har prøvet (selvom det selvfølgelig var absolut forbudt.. :shame: ) – og brækkede næsten tommelfingeren da slæden røg tilbage hen over tommelfingeren. Fik to parallelle dybe snitsår i tommelfingerblommen, som stadig kan ses.

For det andet så holder pistolen kun 8 skud i magasinet, hvilket slet ikke er nok efter moderne standard. Nogle hævder her lidt nonchalant, at hvis 8 skud ikke er nok, så er du havnet i en rigtig skidt situation, hvor 15-17 skud i magasinet sandsynligvis heller ikke ville være nok…

For det tredje har den som anført tendens til at ”nappe” i mellemkødet i hånden mellem tommel- og pegefinger. Man skal virkelig være opmærksom på at holde rigtigt – ellers er der kontant afregning, som du kan se at flere gode NVF’ere har prøvet (mig selv inklusiv).

For det fjerde så er magasinudløseren ikke synderlig ”elegant”. Den er dog funktionel og fungerer - men det er svært at lave et hurtigt magasinskift.

Når alt dette er sagt så er det i min optik stadig en rigtig god pistol – og jeg savner stadig ”min” gode gamle P M/49. Hvis jeg fik tilbudt et godt eksemplar hvor piben ikke er ”brændt ud” (og til en pris der var til at betale) ville jeg sandsynligvis springe til – om ikke andet så for nostalgiens skyld.

Ligesom MadsenRex er jeg sprunget på en Sig Sauer P226 Capsicum som er væsentlig "mere pistol" – og har løst alle de short comings som nævnt ovenfor. Men den har ikke den charme som P M/49 (P210) besidder. :cry:

:razz:
Oscar123
Kan ikke være mere enig med dig!
Også her...

Er utrolig glad for min p226 capsicum, men en dag når finanserne er til det, så skal jeg have en 210 igen som hyggeskyder!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Holten101 » 30. mar 2015, 09:20

Hvis manden er forelsket i en 210, nytter det jo ikke at anbefale en 226;-)

210'erne bidder ikke mig, men jeg har også små hænder.....hvis det skal være en 210 og man har for meget "fedt i mellemkøddet", så kan man få en forlænget beavertail (ikke den kønneste løsning imo).

210 er lavet til nogle ret fine tolerancer og dem jeg har prøvet var blandt de mest præcise, ikke-custom skydere jeg har skudt. Største ulæmpe (ud over at den napper) for mig, er at der ikke er meget greb på slæden....lidt fedtede fingre og det kan blive noget baks at tage ladegreb (det kan godt være det bare er mig der har det sådan)

Det eneste der er at gøre er at få prøvet den:-)

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Ølgaard » 30. mar 2015, 10:28

Hvorfor byggede de ikke videre på M 44/16 ??

Jeg så en sidste år i Malmø det var en dejlig skyder og selvfølgelig utrolig dyr, den blev senere solgt på et svensk våbenforum.

Samleren fortalte at der var lavet nogle prototyper med magasinudløser i skæftet, men de var endnu dyrere.

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
imagesIM8PKMQ1.jpg
imagesIM8PKMQ1.jpg (5.32 KiB) Vist 11359 gange
imagesO0VT3KFF.jpg
imagesO0VT3KFF.jpg (5.34 KiB) Vist 11359 gange

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Fast Fumble » 30. mar 2015, 10:31

Oscar123 skrev:For det første er sikkerheden begrænset til kun én sikring, som blokerer aftrækket. Der er ikke nogen sikkerhed på slagstiften eller sikkerhed i håndgrebet. Med et skud i kammeret er det derfor nødvendigt at have spændt hanen (pistolen er single action). Det er ikke sikkert at have skud i kammeret og fælde eller spænde hanen. Hvis den smutter fra tommelfingeren går skuddet. Har prøvet (selvom det selvfølgelig var absolut forbudt.. :shame: ) – og brækkede næsten tommelfingeren da slæden røg tilbage hen over tommelfingeren. Fik to parallelle dybe snitsår i tommelfingerblommen, som stadig kan ses.
Men rigtig mange af de nyere konstruktioner har også kun en sikring. H&K USP modellerne, Glock, S&W M&P... Selv min SVI Infinity. Det har aldrig udgjort nogen sikkerhedsrisiko i sportsskydning. (OP skriver at han skyder på skiver).
Og til sportsskydning er det direkte forbudt (og meget meget dumt) at have en patron i kammeret, og hanen lagt ned (IPSC Production undtaget), så det er da ikke et argument? Selv til Production kræver mange nyere pistoler at man holder hammeren med tommelfingeren, når den lægges ned (Fx CZ SP-01).
Oscar123 skrev:For det andet så holder pistolen kun 8 skud i magasinet, hvilket slet ikke er nok efter moderne standard. Nogle hævder her lidt nonchalant, at hvis 8 skud ikke er nok, så er du havnet i en rigtig skidt situation, hvor 15-17 skud i magasinet sandsynligvis heller ikke ville være nok…
Hvor slem en situation kan han komme i? Begynder skiverne at skyde tilbage, hvis han kun affyrer 8 skud? Til DGI discipliner vil 8 skud altid være nok! Selv til Tjenestepistol (DSF-regi) vil det være fint.
Oscar123 skrev:For det tredje har den som anført tendens til at ”nappe” i mellemkødet i hånden mellem tommel- og pegefinger. Man skal virkelig være opmærksom på at holde rigtigt – ellers er der kontant afregning, som du kan se at flere gode NVF’ere har prøvet (mig selv inklusiv).
Hæ, ja den feature skal man jo kunne leve med. Men min STI Edge har jeg nu også måttet file i, for ikke at få åbne sår af at skyde med den. Mine rear serrations skærer hul i min tommelfinger, så de har fået en tur med en fil.
Oscar123 skrev:For det fjerde så er magasinudløseren ikke synderlig ”elegant”. Den er dog funktionel og fungerer - men det er svært at lave et hurtigt magasinskift.
Igen - hvis pistolen skal bruges til DGI discipliner, er det helt irrelevant.
Oscar123 skrev:Ligesom MadsenRex er jeg sprunget på en Sig Sauer P226 Capsicum som er væsentlig "mere pistol" – og har løst alle de short comings som nævnt ovenfor. Men den har ikke den charme som P M/49 (P210) besidder. :cry:
Hvordan er den "mere pistol"? Hvis jeg fx skulle bruge en pistol til præcisionsskydning i 5-skuds serier, tror jeg næsten at jeg ville betragte en P210 som "mere pistol" end P226, fordi den i mine øjne ville være bedre til opgaven. Det er selvfølgelig lidt provokerende sagt, men for mig har begge pistoler deres fordele og ulemper, og til præcisionsdiscipliner har gode gamle P210 sørme sine styrker.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Superliga
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 520
Tilmeldt: 24. nov 2008, 23:19
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 45 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Superliga » 30. mar 2015, 10:57

Dr. Neuhausen er da en lækker lille skyder. Og hvis det ikke er en af Forsvarets der er vedligeholdt i stykker, så skyder den rigtig godt. Den har sine begrænsninger, men præcisionen fejler absolut ikke noget. Jeg vælter da SAAB skiver på 50 meter med den, ofte i første forsøg, og jeg vil på ingen måde påstå jeg er skrap med pistol. :blink:

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Formandlao » 30. mar 2015, 11:59

Jeg har for nylig prøvet den "nye" udgave af P210 .... var grådlabil en hel uge efter :biggrin:

http://www.sigsauer.com/CatalogProductD ... arget.aspx

Fin beavertail der beskytter "mellem-kødet" :oops:
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 3. okt 2010, 19:21
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 219 times
Been thanked: 180 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Lasse68 » 30. mar 2015, 12:28

Dr. Neuhausen... :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

I min skytteforening, som er en del af DMIF (Dansk Militært IdrætsForbund), får alle nye skytter den gode historie om de schweitziske urmageres fantastiske skyder, der stadig er verdens bedste pistol. Ellers ville den jo ikke være officiel tjenesteskyder i hæren vel. :giggle: Den er pistolernes ROLEX-ur og nærmest bygget af de samme ultrakompetente finmekanikere som laver de fineste ure i denne verden.

Den historie holder så kun lige til de nye skytter står og pisbløder på gulvet som var de spærret inde som grise i et slagtehus.
Først der finder de ud af hvor lang tid to år egentlig er...

:biggrin: :biggrin:
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Fast Fumble » 30. mar 2015, 12:37

Formandlao skrev:Jeg har for nylig prøvet den "nye" udgave af P210 .... var grådlabil en hel uge efter :biggrin:

http://www.sigsauer.com/CatalogProductD ... arget.aspx

Fin beavertail der beskytter "mellem-kødet" :oops:
Og den fede magasinudløser.
Hvor har du prøvet den? Sælges den i Danmark?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Mapzter » 30. mar 2015, 12:55

Fast Fumble skrev:Sælges den i Danmark?
Ja, det gør den :giggle: http://dk.capsicumnordic.com/produkter/ ... er-9x19mm/
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3584
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Agamemnon » 30. mar 2015, 13:06

Oscar123 skrev:
For det tredje har den som anført tendens til at ”nappe” i mellemkødet
Formandlao skrev:Jeg har for nylig prøvet den "nye" udgave af P210 .... var grådlabil en hel uge efter :biggrin:

http://www.sigsauer.com/CatalogProductD ... arget.aspx

Fin beavertail der beskytter "mellem-kødet" :oops:
Det er sgu godt nok nogle specielle skydestillinger I holder jer, hvis pistolen "napper jer i mellemkødet"... :getout:

Må jeg anbefale en "Weaver" eller "isosceles" :giggle:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Ølgaard » 30. mar 2015, 13:11

HH havde for ca. 25 år siden en bøssemager som hed Jan, han lavede magasinudløser på rammen, og han brugte en udløser fra S&W m 41, det virkede perfekt, der må da være nogen i omløb endnu ??

:razz: :razz:

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Holten101 » 30. mar 2015, 13:12

Agamemnon skrev:
Oscar123 skrev:
For det tredje har den som anført tendens til at ”nappe” i mellemkødet
Formandlao skrev:Jeg har for nylig prøvet den "nye" udgave af P210 .... var grådlabil en hel uge efter :biggrin:

http://www.sigsauer.com/CatalogProductD ... arget.aspx

Fin beavertail der beskytter "mellem-kødet" :oops:
Det er sgu godt nok nogle specielle skydestillinger I holder jer, hvis pistolen "napper jer i mellemkødet"... :getout:

Må jeg anbefale en "Weaver" eller "isosceles" :giggle:
Ja, så beder man nærmest om det;-)!

Iøvrigt ikke særligt åbent-kontor-venligt link det der :oops:

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Holten101 » 30. mar 2015, 13:14

Ølgaard skrev:HH havde for ca. 25 år siden en bøssemager som hed Jan, han lavede magasinudløser på rammen, og han brugte en udløser fra S&W m 41, det virkede perfekt, der må da være nogen i omløb endnu ??

:razz: :razz:
Ellers kan man jo spørge ham om han kan lave den slags igen.....såvidt jeg ved er han hos Vaabensmeden idag (jeg kan tage fejl)

Cheers

(jeg var i HH i samme periode)
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af Formandlao » 30. mar 2015, 13:16

Ahhh sorry ... det var en Legend jeg fik linket til :oops:

Det er Silver Target jeg har prøvet. Det er nu også en fed skyder.

Jacob i Brønderslev har den. http://www.jjsu.dk/side.asp?Id=153272&Vare=29723
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
EKAS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 30. maj 2007, 16:03
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Re: p210 neuhausen. er den god at skyde med (træfsikker? )

Indlæg af EKAS » 30. mar 2015, 17:30

Tænk jer om to gange inder i investerer i SiGSauer versionen - jeg mødte sidst en skytte, der efter to år med sådan en fyr måtte konstatere at den havde tabt præcisionen totalt - løbet var skudt "fladt" nu skyder han med den "gamle"model og smiler (han kender til våben og er våbenhandler)

Jeg ved ikke hvilket tyggegummi løbet er lavet af men tal med nogen, der har brugt den inden der investeres
I øvrigt er den vist malet og ikke bruneret/blåneret :puke:
EKAS
Against stupidity the gods themselves contend in vain.
(Friedrich von Schiller)

Besvar