Smith & Wesson M225 kal.22

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Meks
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. aug 2006, 23:15
Geografisk sted: Viborg

Smith & Wesson M225 kal.22

Indlæg af Meks » 30. aug 2006, 00:22

Jeg har været ved at undersøge marked, og er gentagende gange kommet tilbage til denne her Smith & Wesson M225 kal.22 Jeg syntes faktisk at den er meget fin.... Men hvordan er så at skyde med!! Er der nogen der har noget sige om denne pistol??

Jeg skal kun bruge den til indendørs skydning om vinteren!!!

Mvh
Meks <</\>> [/img]

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Smith & Wesson M225 kal.22

Indlæg af Fast Fumble » 30. aug 2006, 08:42

Meks skrev:Jeg har været ved at undersøge marked, og er gentagende gange kommet tilbage til denne her Smith & Wesson M225
Har du et link til den? Jeg kender den nemlig ikke. Du mener ikke S&W 22S, vel?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Meks
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. aug 2006, 23:15
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Meks » 30. aug 2006, 23:19

Jo sgu da!!! Det er bare mig der havde kigget forkert... PINLIGT!! Men jeg er jo også en ny pistolskytte jeg skal jo lige ind i sagerne. Men jo det er en S&W 22S jeg mente.....

mvh Meks :oops:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 31. aug 2006, 08:56

No problemo, jeg har sgu osse svært ved at finde rundt i modelbetegnelserne.

Jeg kender den ikke, men den er opbygget på samme måde som min High Standard, så den er nem at vedligeholde, for den er nem at skille ad.

S&W har model 41 som deres flagskib, og den er noget dyrere end 22s, derfor tror jeg 22s er mere tænkt som en plinker end et præcisionsinstrument, men det er ikke sikkert jeg har ret. S&W er generelt gode våben som er slidstærke. Vi har en del model 41 i min forening, og de er elendige - masser af funkfejl. Men jeg tror de simpelthen er slidt op, og de skyder huleme også mange skud årligt.

Det er vigtigt du prøver en, for at sikre dig at greb (vinkel, ergonomi) passer dig, og at balancen er som du vil have den osv. Generelt skal en 22'er helst være ret næsetung og med så lang sigtelinje som muligt (lang afstand mellem sigtekorn og sigtekærv). Og så er fiber-sigte (som 22s kan fås med) ikke specielt godt til præcisions discipliner.
Fibersigte er godt til tempo-discipliner fordi det hjælper dig med at finde sigtekornet hurtigt og konsistent, til præcision med god tid har du mere brug for at kunne se kanterne af sigtekornet, og her virker fiber som regel distraherende.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 31. aug 2006, 09:15

Kom lige i tanke om - du kan få virkelig gode og kvalificerede svar på http://www.targettalk.org/index.php hvis det handler om amerikanske våben til target skydning. De skyder discipliner der ligner vores til forveksling.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
palindromer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 85
Tilmeldt: 28. jul 2006, 09:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Smith & Wesson M225 kal.22

Indlæg af palindromer » 31. aug 2006, 09:18

Meks skrev:Jeg har været ved at undersøge marked, og er gentagende gange kommet tilbage til denne her Smith & Wesson M225 kal.22 Jeg syntes faktisk at den er meget fin.... Men hvordan er så at skyde med!! Er der nogen der har noget sige om denne pistol??

Jeg skal kun bruge den til indendørs skydning om vinteren!!!

Mvh
Meks <</\>> [/img]
Jeg kiggede også på en 22s for et års tid siden. Kom dog aldrig ud og skyde med den så jeg kan kun refererer hvad HuntersHouse sagde om den, og det var det var en plinker og at den ikke var pengende værd. Derudover syntes jeg også at den føltes "billig". Så jeg fandt noget andet at bruge mine penge på.

R2D2
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 15. jan 2006, 19:39
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af R2D2 » 31. aug 2006, 09:23

Jeg skyder også model 41, og den kan varmt anbefales.

Funktionsfejlene vil jeg næsten æde min gamle hat på skyldes at der bruges ammunition med for lille ladning. Prøv en CCI eller lignende.

Brugeravatar
Ballonskipper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 21. aug 2006, 12:43
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Ballonskipper » 31. aug 2006, 09:31

Hey

Jeg vil gerne henvise til følgende tråd:

http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=5885

Der kan du se min mening. Gentager den gerne, så også Fast Fumble måske forstår den! :mrgreen:

Tag dog, at investere i en "rigtig" sportspistol, istedet for en billig plinker!! En S&W 22S og Model41 er ganske gode pistoler, men efter MIN ringe mening ikke den ellers billige penge værd!!

Undskyld, hvis jeg fornærmer nogen (og/eller deres skydejern) ;-)
To change and to improve, are two different things!!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 31. aug 2006, 12:23

R2D2 skrev:Jeg skyder også model 41, og den kan varmt anbefales.
Funktionsfejlene vil jeg næsten æde min gamle hat på skyldes at der bruges ammunition med for lille ladning. Prøv en CCI eller lignende.
Så kan du godt begynde at tygge!

De kan ikke skyde med CCI Standard, Remington Thunderbolt og SK Pistol Match Special, som alle er "mere end normalt kraftige" ladninger, de 3 typer ammo har vi nemlig i rå mængder, men heller ikke det løser problemerne.

Der er skiftet mainspring, og andre dele som har været under mistanke, men nej, skidtet fejler stadig meget tit.

Nå, jeg vil ikke hijacke tråden, og blot erklære mig enig med Ballon-fyren, sportspistoler ER altså bedst til pistolsport. Hørte du det skipper? JEG ER ENIG! (Ligesom jeg var sidste gang). Jeg er bare ikke så puritansk at jeg ikke kan forstå folk også køber andre typer pistoler.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ballonskipper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 21. aug 2006, 12:43
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Ballonskipper » 31. aug 2006, 12:31

Hæ....

Det var GAZ!!; Fast Fuble!! Men du kan TA det!!

Og jeg må absolut indskyde (fik du dén? ;-) at valget bestemt afhænger af diziplin!! Også dér er vi enige!! :razz:

Case closed, så er den ikke længere, så er dén ged barberet osv..... :)
To change and to improve, are two different things!!

Brugeravatar
Meks
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. aug 2006, 23:15
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Meks » 31. aug 2006, 18:01

Pistolskytte skrev:No problemo, jeg har sgu osse svært ved at finde rundt i modelbetegnelserne.

Jeg kender den ikke, men den er opbygget på samme måde som min High Standard, så den er nem at vedligeholde, for den er nem at skille ad.

S&W har model 41 som deres flagskib, og den er noget dyrere end 22s, derfor tror jeg 22s er mere tænkt som en plinker end et præcisionsinstrument, men det er ikke sikkert jeg har ret. S&W er generelt gode våben som er slidstærke. Vi har en del model 41 i min forening, og de er elendige - masser af funkfejl. Men jeg tror de simpelthen er slidt op, og de skyder huleme også mange skud årligt.

Det er vigtigt du prøver en, for at sikre dig at greb (vinkel, ergonomi) passer dig, og at balancen er som du vil have den osv. Generelt skal en 22'er helst være ret næsetung og med så lang sigtelinje som muligt (lang afstand mellem sigtekorn og sigtekærv). Og så er fiber-sigte (som 22s kan fås med) ikke specielt godt til præcisions discipliner.
Fibersigte er godt til tempo-discipliner fordi det hjælper dig med at finde sigtekornet hurtigt og konsistent, til præcision med god tid har du mere brug for at kunne se kanterne af sigtekornet, og her virker fiber som regel distraherende.
Jeg har været inde på hunters hjemmeside for at se den model 41 du snakker om, fin pistol men jeg må da indrømme 8kkr syntes jeg da er rimelig meget ell. er det bare prisen hvis man skal have noget kvalitet, som sagt jeg er ny i dette fortagende, og skal nok bare lige vende mig til priserne :)

mwa
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. aug 2006, 23:50
Geografisk sted: ishøj

Indlæg af mwa » 31. aug 2006, 18:41

jeg har selv en S&W 2206 den skyder fint og koster ikke så meget som
m 41 jeg gav ca 4500 for min >>/:

Besvar