Hjælp til samling af Remington 1100

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Ulyng
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 96
Tilmeldt: 9. jul 2008, 03:45
Interesser: Intet primært
Geografisk sted: Dk - Sjælland og øerne; øst og sydøst
Has thanked: 83 times
Been thanked: 9 times

Hjælp til samling af Remington 1100

Indlæg af Ulyng » 2. feb 2015, 13:07

Jeg var - endnu engang - ved at skille min remington 1100 ad for at rense den. Denne gang faldt der en "dims" ud som jeg har været forundt før falde ud. Er der en venlig sjæl der kan vise vejen tilbage?

Iflg. Remingtons Owner manual er det "nr 43 Feed Latch" som er smuttet fra sin plads på højre side af recieveren. Det ser ud som om den har været "stanset" fast og nu er smuttet ud fra den rille hvor den sad i recieveren. På tegningen i owners manual ser den ud til at være løs.
Jeg kan blot ikke få den sat fast i rillen inden aftrækker-gruppen skal på plads.

http://www.remington.com/~/media/files/ ... d1187.ashx
My Tuppence Worth

mvh

Ulyng

Brugeravatar
FrederikR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 183
Tilmeldt: 6. jan 2007, 10:24
Interesser: IPSC og hagljagt
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Hjælp til samling af Remington 1100

Indlæg af FrederikR » 3. feb 2015, 19:11

Den bør siddes fast, men har stødt på en del der har oplevet at den at faldt ud - inkl. min egen.

Det kræver vist et special-værktøj af få den på plads, så den sidder fast, men der er ikke noget galt ved at den sidder løst når du skiller geværet ad - ud over at det er lidt bøvlet...
Mvh
Frederik

Brugeravatar
Swift
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 322
Tilmeldt: 20. sep 2005, 18:47
Geografisk sted: Den jyske hede
Has thanked: 2 times
Been thanked: 82 times

Re: Hjælp til samling af Remington 1100

Indlæg af Swift » 4. feb 2015, 07:54

Ulyng skrev:Jeg var - endnu engang - ved at skille min remington 1100 ad for at rense den. Denne gang faldt der en "dims" ud som jeg har været forundt før falde ud. Er der en venlig sjæl der kan vise vejen tilbage?
Magasinstoppet/fjederen i en 1100’ er nittet fast i udfræsningen i recieveren, men denne fastgørelse er ikke særlig solid. Når man skiller mekanismen ad, - og trækker slæden med bundstykket ud - skal man trykke den forreste ende af fjederen ind, så slæden under bundstykket kan passere, uden at trække fjederen ud ad fastgørelsen/nitningen.

Hvis det alligevel skulle ske at fjederen falder ud, kan den sagtens fungere uden at være nittet, da den bliver holdt fast i udfræsningen med de tværgående stifter som fastholder aftrækkermekanismen. Det kræver dog lidt øvelse at samle en mekanisme med en ”løs” fjeder.

Jeg gør det på denne måde:
Når bundstykket er sat i, placerer jeg fjederen i udfræsningen. Fjederen som er buet trykkes ind i bagenden af udfræsningen, hvorefter jeg trykker den bagerste ende af aftrækkermekanismen ned først, således at den holder fjederen på plads i udfræsningen. Derefter vipper jeg den forreste ende af aftrækkermekanismen på plads, og fæstner den med de to tværgående stifter.

Det var en lidt lang forklaring jeg håber den giver lidt mening – ellers må du komme forbi Harridslev Våbenværksted, så kan jeg give dig en instruktion. :blink:

mvh. Swift

Ulyng
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 96
Tilmeldt: 9. jul 2008, 03:45
Interesser: Intet primært
Geografisk sted: Dk - Sjælland og øerne; øst og sydøst
Has thanked: 83 times
Been thanked: 9 times

Re: Hjælp til samling af Remington 1100

Indlæg af Ulyng » 4. feb 2015, 17:04

Smukt! Takker for begge svar. Meget brugbart. Tænkte evt at forsigtigt super-glue'e den på i de punkter, hvor den alligevel er fastgjort. Det er nævnt muligt i nogle fora. Tænker jeg forsøger med "bøvlet" uden kemi først.

Bukker og takker
My Tuppence Worth

mvh

Ulyng

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Hjælp til samling af Remington 1100

Indlæg af SKB500 » 8. feb 2015, 02:43

Nej nej nej du lægger bare en papirstrimmel bagved i en passende tykkelse eller et stykke blår rullet til en lille pølse læg bagved tryk stang ind skær overskydne af.
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Ulyng
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 96
Tilmeldt: 9. jul 2008, 03:45
Interesser: Intet primært
Geografisk sted: Dk - Sjælland og øerne; øst og sydøst
Has thanked: 83 times
Been thanked: 9 times

Re: Hjælp til samling af Remington 1100

Indlæg af Ulyng » 26. mar 2015, 03:17

Funker! Takker.
Prøver det i et stk tid inden mere permanent løsning
My Tuppence Worth

mvh

Ulyng

Besvar