Tuning af 1911 aftræk - Norinco NP28 - Og andet snak.

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Tuning af 1911 aftræk - Norinco NP28 - Og andet snak.

Indlæg af Ras.Killing » 10. jan 2015, 22:45

Jeg vil lege lidt med tuning af aftrækket på min Norinco NP28, og skal lige bruge et input på 3 alternativer.

1 - Min første tanke var at polere og tilpasse det aftræk, som den er leveret med...Og det skal self. gøres ordentligt! Men inden jeg får handlet slibesten, jig osv. så løber prisen hurtigt der ud af, selv med de billigere løsninger. Dertil skal det også siges, at jeg har kun én 1911'er og jeg har ikke i tankerne at der kommer flere til lige foreløbigt. Så det er måske overkill at købe et helt tunings/tilpasnings sæt hjem?

2 - Jeg har kigget på nogle drop-in kits, bla. fra Cylinder & Slide specielt deres Tactical Match Kit til 99$ Men kan man så forvente, at sådanne kit bare passer sammen som det skal? Altså uden slibning og tilpasning, ellers har jeg jo intet vundet ved dette alternativ...

3 - Den nemmeste og nok også billigste løsning. Sende kanonen til en våbensmed, og lade ham ordne sagerne. Dette er der dog ikke meget sjov ved, når man gerne vil rode med tingene selv :biggrin:

Bonus spørgsmål: Er der problemer med at få tingene sendt til DK fra Brownells? Kan forstå der er noget med 100$. Hvilket fragtfirma benytter i til at sende det? FedEx, UPS eller?
Senest rettet af Ras.Killing 1. mar 2017, 10:21, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. dec 2008, 12:01
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 100 times
Been thanked: 85 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af BoPe » 11. jan 2015, 00:23

Norinco NP-28 er SVJV wide body udgaven med 15 skud.

Mig bekendt (jeg har ikke selv våbenet), så er aftrækkeren (blikket bag den) i særligt "Norinco mål" på denne model og der er ikke after market produkter til den.

Du bør undersøge om du kan skaffe reservedele til den før du går i gang med poleringen.

Bøsningerne grebs skallerne er skruet fast med skulle være med metrisk gevind, mens selve skriverne som holder skallerne er standard 1911, så det er en anden del af pistolen som ikke er "drop in".

Nu har jeg ikke selv våbenet, men det var hvad jeg googlede frem, den gang jeg selv gik med overvejelser om at anskaffe mig en grov pistol.

Jeg håber du kan bruge dette. Norincoen har været oppe og vende flere gange, og der er flere andre som har den og har småtunet lidt på den, så det er også værd at lave et par søgninger på NVF

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ras.Killing » 11. jan 2015, 08:31

Selve aftrækkeren/bøjlen er rigtig nok i Norinco mål, men mig bekendt skulle sådan noget som hammer, sear, disconnecter og fjedre da gerne passe? Syntes da i hvert fald ikke at have læst noget om, at de ikke gjorde :what:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Mapzter » 11. jan 2015, 19:50

Ras.Killing skrev:2 - Jeg har kigget på nogle drop-in kits, bla. fra Cylinder & Slide specielt deres Tactical Match Kit til 99$ Men kan man så forvente, at sådanne kit bare passer sammen som det skal? Altså uden slibning og tilpasning, ellers har jeg jo intet vundet ved dette alternativ...
Ja, det kan du godt forvente. Hvis ellers hullerne i din Norc sidder som de skal (og det gør de formodentlig), så bør de passe i uden tilpasning.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ras.Killing » 18. jan 2015, 23:20

Valgte den billigste løsning til at starte med. Polering af hammer, sear, disconnector og aftrækket selv - det har en meget grov finish fra fabrikken af. Anlægsfladerne på hammer og sear har jeg ikke rørt ved i første omgang.

Aftrækket er helt sikkert blevet bedre... men tror der kan gøres lidt endnu :biggrin: Det bliver så enten med det rigtige værktøj, eller et hammer/sear sæt.

For øvrigt første gang at jeg splitter den totalt ad. Youtube er genialt til en 1911 rookie! :oops:
Vedhæftede filer
phpilAF7fPM.jpg
phpilAF7fPM.jpg (65.17 KiB) Vist 13361 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Fast Fumble » 19. jan 2015, 10:20

Det er en af de fedeste ting ved 1911 platformen: Uanset hvad man skal bruge af information om skyderen, så er det på nettet i adskillige udgaver, lige fra de meget pædagogiske til de ekstremt nørdede.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ras.Killing » 19. jan 2015, 11:26

Jeps :smile: og så er det et system som er ret lige til.

Hvis nogen skulle ligge inde med en jig, som de har lyst til at låne ud, eller som har lyst til at rette min sear og hammer... Så skal de bare sige til :biggrin:
Vedhæftede filer
phpoZPmwuPM.jpg
phpoZPmwuPM.jpg (70.38 KiB) Vist 13318 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Speedman » 20. jan 2015, 16:25

Jeg har en 1911 Norinco A1 i kaliber 45 ACP og kunne godt tænke mig og montere sådan en orginal hammer på den :biggrin:

http://www.brownells.com/handgun-parts/ ... 58347.aspx

Passer den mon på en Norinco, og hvem mon ligger inde med sån en fætter i Danmark :what:
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Wetke
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 648
Tilmeldt: 23. apr 2009, 08:28
Interesser: Pistolskydning, 22er plinking
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 81 times
Been thanked: 49 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Wetke » 21. jan 2015, 10:04

Ah Larsen har 1911 stumper. http://ahlarsen.dk/sortiment/reservedel ... are-parts/

W
Speedman skrev:Jeg har en 1911 Norinco A1 i kaliber 45 ACP og kunne godt tænke mig og montere sådan en orginal hammer på den :biggrin:

http://www.brownells.com/handgun-parts/ ... 58347.aspx

Passer den mon på en Norinco, og hvem mon ligger inde med sån en fætter i Danmark :what:
Rigeligt med smør

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ølgaard » 21. jan 2015, 13:58

Det er "gammel" model, ikke såååån lige til at finde. de er på gunBroker og måske eBay, sikkert nok HH, men der kommer du til at betale knolden, og den skulle passe på din Norinco, jeg har aldrig haft problemer med at skifte hamre på mine.

Numrick arms har den 13,55 dollars

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
253240.jpg
253240.jpg (39.38 KiB) Vist 13195 gange

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Longrifle » 31. jan 2015, 14:50

Jeg tunede min Nork for et par år siden.

tweak´ede bladfjederen, og stonede sear og hammer, polerede alle dele + klippede lidt af main spring´en. Sprødt aftræk på ca. 1100 gram.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ras.Killing » 2. feb 2015, 22:57

Nå.. jeg tog chancen og sleb hammer og sear i frihånd :oops: Foruden det bukkede jeg også lidt på sear spring.

Og for pokker... hvor er det blevet godt! :biggrin: Lækkert aftræk på 1100-1200gr. Og så har det kostet gratis :twoguns: :twoguns: :twoguns: :danishgun: :twoguns: :twoguns: :twoguns:

Nu går jeg så bare og venter på, at de nye grebskaller og lange fjederstyr kommer hjem, og så spiller det ellers max :eek:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Speedman » 3. feb 2015, 04:14

Ras.Killing skrev:Nå.. jeg tog chancen og sleb hammer og sear i frihånd :oops: Foruden det bukkede jeg også lidt på sear spring.

Og for pokker... hvor er det blevet godt! :biggrin: Lækkert aftræk på 1100-1200gr. Og så har det kostet gratis :twoguns: :twoguns: :twoguns: :danishgun: :twoguns: :twoguns: :twoguns:

Nu går jeg så bare og venter på, at de nye grebskaller og lange fjederstyr kommer hjem, og så spiller det ellers max :eek:
Hvad sleb du dem med...?
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ras.Killing » 3. feb 2015, 07:43

En fin slibesten, som jeg har til mine knive.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Longrifle » 3. feb 2015, 07:44

Sådan :rock:


I sin tid stonede jeg mine stumper på en fin slibesten. Med finesse, en rolig hånd, SMÅ skridt og f.eks. en lup kan man "sagtens". Hvis man vel at mærke har forståelse for hvordan sådan et aftræk virker. Hvis ikke, så skal man lade være, da pistolen eller kan blive usikker.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Longrifle » 3. feb 2015, 07:47

Jeg har i øvrigt lige monteret et DPM recoil reduction fjederstyr i Nork´en.

Den fungerer jo fortræffeligt uden, men bestemt en klar forbedring. Det lange fjederstyr og buffermekanismen giver en tydelig forbedring af rekylafviklingen med mindre opspring.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ras.Killing » 3. feb 2015, 08:42

Longrifle skrev:I sin tid stonede jeg mine stumper på en fin slibesten. Med finesse, en rolig hånd, SMÅ skridt og f.eks. en lup kan man "sagtens".
Nemlig :biggrin: tror jeg skilte den ad, og samlede igen 20-30 gange igår :oops: For hele tiden at prøve aftrækket af.

Jeg har et langt fjederstyr på vej fra Ed Brown også :)
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Fast Fumble » 3. feb 2015, 11:05

Og når du så vil teste om den ER sikker stadigvæk, så er her en metode.
Metoden er lidt hård ved pistolen, så det er ikke noget du skal gøre dagligt, men det er bl.a. den metode der ofte bruges ved test af funktionssikkerhed.
Find en bordkant. Pres pistolen ind mod bordkanten, så aftrækkerbøjlen presses hårdt mod bordkanten. Rack pistolen (træk slæden helt tilbage, og slip den - i EN hurtig bevægelse). Kontroller om hammeren falder (hammerfall). Det må den IKKE. Hvis den falder, har risiko for at den også vil gøre det under skydning, så der kommer dobbeltskud.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ras.Killing » 3. feb 2015, 11:23

Fast Fumble skrev:...så der kommer dobbeltskud.
Super! Så sparer jeg tid på hurtig-skydningerne :twoguns: :popkorn:

Vil lige prøve at lave den test der senere så.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ras.Killing » 10. feb 2015, 23:42

Var forbi skydebanen i sidste uge.. aftrækket går bare lækkert omkring de 1200gr! Trods min noget ringe skyderfaring med 9mm pistoler, så sætter jeg da forholdsvis nemt alle skud inden for den alm. sorte skive på 25m banen. Så det er i hvert fald godkendt til mit behov.


Idag kom der så endelig dele hjem fra Brownells (USA)!! Havde ellers frygtet at det røg retur... Da jeg modtog en told opkrævning fra PostDK for ''Pistolgreb med mere'', men de har leveret det hurtigt og uden bøvl. Det lå en lille uge i tolden, og blev leveret dagen efter jeg havde betalt opkrævningen.

Det drejer sig for Norinco'en om Hogue gummigreb og en Ed Brown guide rod/langt fjederstyr. Lækre sager! Foruden det var der også et Volquartsen greb til min kommende Ruger MKII :biggrin:

Det blev self. straks monteret og resultatet er at se på billederne. Fjederstyret monteres/afmonteres nemt med en medfølgende unbraco-nøgle og jeg er helt sikkert på at jeg vil kunne mærke forskel under skydning. Hogue grebene virker også rigtig lækre, og giver den et lidt mere ergonomisk greb, og knapt så firkantet.

Umiddelbart er jeg rigtig godt tilfreds... Specielt når man tænker på, at det er en pistol, som ikke har kostet mig meget mere end 3000kr. sammenlagt :danishgun: :danish: :10: :danish: :danishgun:
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (53.25 KiB) Vist 12944 gange
2.jpg
2.jpg (71.33 KiB) Vist 12944 gange
3.jpg
3.jpg (63.43 KiB) Vist 12944 gange
4.jpg
4.jpg (51.61 KiB) Vist 12944 gange
5.jpg
5.jpg (46.34 KiB) Vist 12944 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ras.Killing » 10. feb 2015, 23:52

Næste opgradering som er i kikkerten er et andet sigte, gerne justerbar...meeeeen det venter lige lidt endnu.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Longrifle » 11. feb 2015, 08:31

Ser godt ud!

Jeg skiftede sigtemidler, men det var desværre en opgave for en bøssemager.

Æstetisk så løfter en glasblæsning pistolen op i en anden visuel liga.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Ølgaard » 11. feb 2015, 09:45

:thumbup: :thumbup:

:razz: :razz:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Longrifle » 11. feb 2015, 10:39

Skal ikke stjæle din tråd...Blot for at vise hvad glasblæsning gør ved det blanke look...

Pletten er fotoretouchering af serienummer (foliehat :biggrin: )


Jeg er af den klare overbevisning, at NP28´eren er bedste køb i 9 mm, hvis man kan li´ 1911/2011 platformen...
Vedhæftede filer
IMG_7174-001.JPG
IMG_7174-001.JPG (58.96 KiB) Vist 12913 gange
IMG_7175-001.JPG
IMG_7175-001.JPG (82.48 KiB) Vist 12913 gange
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tuning af 1911 aftræk - Norinco

Indlæg af Fast Fumble » 11. feb 2015, 10:45

Det er sjovt, så forskellige vi er :smile:

Jeg render rundt og skyder med en pistol til over 30.000kr og det visuelle indtryk er ... slidt!
Den ligner lort. Ligner bogstavelig tager noget der er blevet slæbt hen ad jorden over en længere distance. Jeg har ingen planer om glasblæsning eller anden forskønnelse, og min seneste guide-rod kostede ca. halvt så meget som OP's Norc står ham i.

:blink:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar