indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Indlæg af Bobo » 8. jan 2015, 12:56

Hej, jeg har brug for lidt råd og input ang. indstiksløb
Jeg har en brno zh 304 (7x57r over 12/70) og i lande hvor slugs er tilladt fungere den jo fint på drivjagt som en slags dobbeltriffel eller bergstutzen (hvorfor slugs er forbudt i Danmark ved jeg ikke, er der nogen der ved det?)
nu er min tanke at købe et ekstra løb og skære det op på langs, tilpasse det så det bliver et indstiksløb til haglløbet og vupti har jeg en dobbeltriffel
jeg forestiller mig 3 eller 4 pinolskruer el. lign foran til at justere samskydningen
Jeg ved godt der er dobbeltriffel løb til salg på egun til 2-4000 kr men de vil som regel ikke exportere og de enkelte der er til salg en gang imellem i danmark er prissat ret optimistisk
Tak hvis nogen vil hjælpe, evt navn på bøssemager der kan hjælpe

mvh Bobo
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Indlæg af Bessie4ever » 8. jan 2015, 13:33

sidst jeg hjalp med at klargøre en 12/70 og 7x65R til drivjagt havde vi ca 25 cm højskud på brennekekuglen i forhold til riffelkuglen på 45meters afstand

på 70meter sad skuddet mere end 40cm højre så det var ubrugeligt

Også har man ca 400m/sek på brenneke kuglen og 800m/sek på riffelkuglen , så her var det også ubrugeligt pga foranholdet skal være vidt forskellige


forstil dig at skulle huske, under en snapskudssituation, at du med sluggen skal sigte 30cm under hvor du vil ramme og holde 80cm foran dyret og 2. skud løfte sigtet til det ønskede og halvere foranholdet..... evt på et brandbælte i skoven


råd herfra køb dig en god 1/2 automat så du har samme resultat hvergang du trykker på aftrækkeren
Perfect! Thats is good enough for me

Gustloff
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 207
Tilmeldt: 3. feb 2009, 21:22
Interesser: jagtvåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 54 times

Re: indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Indlæg af Gustloff » 8. jan 2015, 18:52

Prøv at kontakte bøssemager Arne Holgersen i Jordløse.
"Si Vis Pacem, Para Bellum".

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Indlæg af Bobo » 9. jan 2015, 09:28

tak, men nu går mit spørgsmål ikke på slugs, det du beskriver er da helt vildt, de slugs jeg bruger samler faktisk helt fint på 50 meter, men når man skyder løbene varme begynder de at kravle opad (og riffelkuglen nedad)
mit spørgsmål var om indstiksløb så man fik 2 riffelløb og der vil der være samme problematik hvis man skyder løbene varme, men jeg har endnu ikke været på en drivjagt med så mange skudchancer at løbene brænder varme og ved indskydning tager jeg bare god tid mellem skudende.
er halvautomatiske rifler ikke forbudt i danmark ?
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Indlæg af Bessie4ever » 9. jan 2015, 09:40

Altså Slugs skød præcist og riffelkugler skød præcist men "linierne" gennem løbene var ikke parallelle
Det var ikke varmepåvirkning
Også foranholdet er selvfølgeligt meget forskelligt pga kugle og Slugs forskellige hastighed.
Det er Min verden total NO-GO til moralsk korrekt jagt.
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Indlæg af Caspian1911 » 9. jan 2015, 09:52

Bobo skrev:er halvautomatiske rifler ikke forbudt i danmark ?
Nej, det er de ikke. Til jagt i danmark skal de bare være plomberet til to skud, et i kammer og et i magasin.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Indlæg af Bobo » 9. jan 2015, 11:03

Bessie4ever skrev:Altså Slugs skød præcist og riffelkugler skød præcist men "linierne" gennem løbene var ikke parallelle
Det var ikke varmepåvirkning
Også foranholdet er selvfølgeligt meget forskelligt pga kugle og Slugs forskellige hastighed.
Det er Min verden total NO-GO til moralsk korrekt jagt.
Nu spurgte jeg ikke om slugs, men derimod indstiksløb så en bbf bliver til dobbeltriffel, hvor man selvfølgelig skal kunne justere det ene løb så man kan få samskydning
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Indlæg af Raptor357 » 9. jan 2015, 16:21

Bobo skrev:
Bessie4ever skrev:Altså Slugs skød præcist og riffelkugler skød præcist men "linierne" gennem løbene var ikke parallelle
Det var ikke varmepåvirkning
Også foranholdet er selvfølgeligt meget forskelligt pga kugle og Slugs forskellige hastighed.
Det er Min verden total NO-GO til moralsk korrekt jagt.
Nu spurgte jeg ikke om slugs, men derimod indstiksløb så en bbf bliver til dobbeltriffel, hvor man selvfølgelig skal kunne justere det ene løb så man kan få samskydning
Det kan man godt, men det er formentligt dyrt. man skal stave til riffel tilladelse på piben.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: indstiksløb til brno 304 = dobbeltriffel ?

Indlæg af Bobo » 9. jan 2015, 16:31

Det kan man godt, men det er formentligt dyrt. man skal stave til riffel tilladelse på piben.[/quote]

ja man betaler vel for indstiksløbet også, selvom man burde kunne registrere den som vekselløb og system - men 42 kr. mere klarer jeg vel nu renten er faldet yderligere
Bobo ------ Igen uden billeder

Besvar