jeg mangler mål på Pillars til tikka T3?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Morten87
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 12. apr 2014, 17:06
Interesser: Teknik og jagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

jeg mangler mål på Pillars til tikka T3?

Indlæg af Morten87 » 22. okt 2014, 07:35

Hej derude har set et par stykker der selv har lavet deres pillars så tænkte om der var nogen der ville dele nogle mål på disse og evt andre ting jeg skal være obs på :biggrin:
Senest rettet af Refraktorius 22. okt 2014, 11:16, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift tilpasset og indlæg flyttet til relevant forum.
Den der sover, synder ikke... medmindre han burde arbejde :)

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Pillars til tikka T3

Indlæg af Rixen » 22. okt 2014, 07:44

Det bedste er hvis du selv tager målene til dine pillars. Der vil være forskelle fra den ene riffel til den anden. Marginaler naturligvis, men de tæller med, når du skal fin-tune et præcisions instrument :smile:

Brugeravatar
Morten87
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 12. apr 2014, 17:06
Interesser: Teknik og jagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Pillars til tikka T3

Indlæg af Morten87 » 22. okt 2014, 07:56

Sidder der nogen nu eller skal jeg bare måle bolterne som er der og så selv finde den korrekte længde for at højden bliver rigtig :smile:
Den der sover, synder ikke... medmindre han burde arbejde :)

Fresh
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 420
Tilmeldt: 11. mar 2010, 14:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 12 times
Been thanked: 49 times

Re: Pillars til tikka T3

Indlæg af Fresh » 22. okt 2014, 10:06

Der sidder ikke nogen nu, nej. Fremgangsmåden er at du fjerner de to skruer der holder bundmetallet, og derefter måler du med en skydelærer højden af hullet i træet. Brug gerne tape til at fæste receiveren med skæftet så du er sikker på at måle den korrekte højde.

Jeg kan lave et sæt pillars af mæssing efter mål for en slik, hvis du ikke kan lave dem selv.

Brugeravatar
Morten87
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 12. apr 2014, 17:06
Interesser: Teknik og jagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Pillars til tikka T3

Indlæg af Morten87 » 22. okt 2014, 10:25

Fresh skrev:Der sidder ikke nogen nu, nej. Fremgangsmåden er at du fjerner de to skruer der holder bundmetallet, og derefter måler du med en skydelærer højden af hullet i træet. Brug gerne tape til at fæste receiveren med skæftet så du er sikker på at måle den korrekte højde.

Jeg kan lave et sæt pillars af mæssing efter mål for en slik, hvis du ikke kan lave dem selv.
Okay tænker om det er bedre i rustfri hvis det er muligt og hva skulle du evt have for sådan et par stykker :smile:
Den der sover, synder ikke... medmindre han burde arbejde :)

Fresh
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 420
Tilmeldt: 11. mar 2010, 14:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 12 times
Been thanked: 49 times

Re: Pillars til tikka T3

Indlæg af Fresh » 22. okt 2014, 12:38

Morten87 skrev:
Fresh skrev:Der sidder ikke nogen nu, nej. Fremgangsmåden er at du fjerner de to skruer der holder bundmetallet, og derefter måler du med en skydelærer højden af hullet i træet. Brug gerne tape til at fæste receiveren med skæftet så du er sikker på at måle den korrekte højde.

Jeg kan lave et sæt pillars af mæssing efter mål for en slik, hvis du ikke kan lave dem selv.
Okay tænker om det er bedre i rustfri hvis det er muligt og hva skulle du evt have for sådan et par stykker :smile:
Rustfri er bedre, men jeg har ikke lige en aksel i passende str. på lager til formålet.

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Pillars til tikka T3

Indlæg af SKB500 » 28. okt 2014, 15:24

Fresh skrev:
Morten87 skrev:
Fresh skrev:Der sidder ikke nogen nu, nej. Fremgangsmåden er at du fjerner de to skruer der holder bundmetallet, og derefter måler du med en skydelærer højden af hullet i træet. Brug gerne tape til at fæste receiveren med skæftet så du er sikker på at måle den korrekte højde.

Jeg kan lave et sæt pillars af mæssing efter mål for en slik, hvis du ikke kan lave dem selv.
Okay tænker om det er bedre i rustfri hvis det er muligt og hva skulle du evt have for sådan et par stykker :smile:
Rustfri er bedre, men jeg har ikke lige en aksel i passende str. på lager til formålet.
Det behøves heller ikke bare tag et par a4 rustfri bolte i passende tykkelse og drej det ud i dem
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Besvar