BERETTA 92 F PIBE

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Golcher
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 101
Tilmeldt: 10. jul 2010, 08:03
Interesser: jagt sortkrudt teknik
Geografisk sted: midtsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

BERETTA 92 F PIBE

Indlæg af Golcher » 17. apr 2014, 11:21

HEJ jeg var ude og skyde igår og en kammerat havde købt en brugt beretta 92 så der var jo lagt al interesse på hans nye skyder ,men men men suk ,vi kunne intet ramme med den ,så efter nogen simple undersøgelser ,kunne vi se at piben var løs ,kunne give sig frem og tilbage og pendle rundt , da ingen af os er experter i sådan en pistol ,så ja skal sådan en pipe ikke sidde fast ,eller sejler den rundt på den model :???:
Der er ikke så mange der går på jagt mere,men der utroligt mange der køre

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: BERETTA 92 F PIBE

Indlæg af Robse » 17. apr 2014, 20:25

Golcher skrev:HEJ jeg var ude og skyde igår og en kammerat havde købt en brugt beretta 92 så der var jo lagt al interesse på hans nye skyder ,men men men suk ,vi kunne intet ramme med den ,så efter nogen simple undersøgelser ,kunne vi se at piben var løs ,kunne give sig frem og tilbage og pendle rundt , da ingen af os er experter i sådan en pistol ,så ja skal sådan en pipe ikke sidde fast ,eller sejler den rundt på den model :???:
Definer "Intet ramme" ?
Definér "Sejler rundt" ?
Piben er jo ikke svejset fast, men skal kunne bevæge sig bagud
som en del af genladningscyklus når der afgives skud.
Umiddelbart lyder det næsten som om ingen af jer nogensinde har haft en grovpistol i
hånden førhen.... hvilket forekommer en smule troll agtigt.. medmindre alle i din/kammeratens klub
skjuler deres våben for alle ;-)
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: BERETTA 92 F PIBE

Indlæg af SKB500 » 17. apr 2014, 21:09

En pistols præcision er jo pistolens evne til at vende tilbage til det samme udgangspunkt hver gang når den låser, Har skudt med en del med 92f/fs og de er ok præcise men prøvede en i sidste uge ude i klubben der ikke kunne ramme skiven på 15 meter og den havde også fået nyt løb sjovt nok fik dog ikke set nærmere på den.
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Brugeravatar
Golcher
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 101
Tilmeldt: 10. jul 2010, 08:03
Interesser: jagt sortkrudt teknik
Geografisk sted: midtsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: BERETTA 92 F PIBE

Indlæg af Golcher » 17. apr 2014, 22:01

umiddelbart er alle idioter hvis de stiller et spørgsmål hos nogen mennesker .
men den pibe er virkelig løs og nej jeg skyder med revolver og kender ikke så meget til diverse pistoler og det er der heller ikke så mange af de andre der gør i vore udemærket forening som primert består af flinke mennesker der har lært at tale og svare pænt når nogen stiller et spørgsmål derfor blev dette spørgsmål stillet for at måske få et svar .kunne jo være at der var noget med pistol som måske var slidt op eller lign . der er jo meget viden og erfaring på dette forum ,så rigtig meget undskyld vi valgte at stille et spørgsmål .det vil ikke ske igen ønsker jo ikke at ødelægge dagen for nogen experter med tåbelige spørgsmål
Der er ikke så mange der går på jagt mere,men der utroligt mange der køre

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: BERETTA 92 F PIBE

Indlæg af Raptor357 » 17. apr 2014, 22:11

Der er nogle beretta 92 modeller der bare ikke kan ramme. Vi har to i klubben. Der er samme model variant, en match type. De ser ikke slidte ud, men de har en 20cm egenspredning på en god dag.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: BERETTA 92 F PIBE

Indlæg af Bofhenator » 17. apr 2014, 22:11

Hvornår er den løs, når slæden er fremme eller tilbage. Er den løs en mm en halv cm?

Billeder?

Hvis du vil have hjælp må du ud med sproget ;-)

(og lade være med at blive tøsefornærmet ;-))
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: BERETTA 92 F PIBE

Indlæg af Robse » 17. apr 2014, 22:14

Golcher skrev:umiddelbart er alle idioter hvis de stiller et spørgsmål hos nogen mennesker .
men den pibe er virkelig løs og nej jeg skyder med revolver og kender ikke så meget til diverse pistoler og det er der heller ikke så mange af de andre der gør i vore udemærket forening som primert består af flinke mennesker der har lært at tale og svare pænt når nogen stiller et spørgsmål derfor blev dette spørgsmål stillet for at måske få et svar .kunne jo være at der var noget med pistol som måske var slidt op eller lign . der er jo meget viden og erfaring på dette forum ,så rigtig meget undskyld vi valgte at stille et spørgsmål .det vil ikke ske igen ønsker jo ikke at ødelægge dagen for nogen experter med tåbelige spørgsmål
Jeg håber ikke det er min kommentar du hentyder til. Den sluttede med en smiley,
og det var ikke for at nedgøre nogen - jeg kunne komme i tanke om at stille det samme
spørgsmål.... dengang jeg selv aldrig havde haft en grovpistol i hånden.
Beklager, men svaret var lidt som spørgsmålet : Jeg har lige prøvet at skyde med en 9mm,
jeg kan ikke ramme og løbet dingler, skal det det ?

:mrgreen:
Se det komiske og lad os komme videre, jeg prøvede faktisk ihærdigt på at finde en
slowmotion video på nettet der ville kunne vise dig/jer hvor meget "slør" der er i sådan
en Beretta når man skyder, men kunne ikke finde een der var god nok.
:razz: God påske
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Besvar