Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Targo
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. maj 2012, 12:10
Interesser: Riffelskydning .22, Hunde, MC
Geografisk sted: Udkants Danmark SØ
Has thanked: 8 times

Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Targo » 31. maj 2012, 13:06

Hej med jer!

Jeg har brug for lidt hjælp til valg af udstyr til baneskydning og håber, jeg har fundet det rette sted at forespørge...?

Helt kort: Hvis du stod som relativt ny skytte og skulle købe din første riffel og div. udstyr og gerne ville bære dig så fornuftigt ad som muligt ved at være indstillet på hellere at købe det helt rette grej efterhånden som du får råd til det, hvad ville du så købe - hvilken riffel, hvilket ekstraudstyr - i hvilken rækkefølge og hvorfor?

Er simpelthen i tvivl om, om jeg skal købe en ny riffel og vente med div. tilbehør eller om en brugt riffel med evt. nyt tilbehør vil være en bedre idé, når jeg påtænker at fortsætte min sport på seriøst plan i mange år fremover. I forhold til en brugt riffel er jeg usikker, fordi jeg véd, jeg er en 'rensenørd' - og dem har jeg ikke mødt ret mange af endnu :blink:
Jeg ville være ked af at købe et brugt våben der ikke er behandlet omhyggeligt.

Håber nogen har lyst til at give lidt input til, hvad de ville gøre.

På forhånd mange tak for enhver hjælp.

Mvh.
Targo :NVFrules:

Sixpence
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. sep 2010, 09:23
Interesser: Jagt, skydning og forsvar
Geografisk sted: Vesthimmerland, den nordvestlige del
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Sixpence » 31. maj 2012, 13:17

Hva, nu spørger jeg dumt, men hvad er dit budget? og hvilken kaliber havde du tænkt på?
Skal der også være kikkert, eller vil du "bare" bruge korn og kærv?

Sidste år, da jeg startede, købte jeg ny riffle, ny kikkert og diverse udstyr til en værdi af cirka 15.000
Learning by fucking up - Sergent From

I´m just in it for the hat

T. Stensby & Co. 12/70
Tikka T3 Lite 308.
Samt en lille ny CZ

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af TheDarkSide » 31. maj 2012, 13:29

Snakker vi konkurence skydning med dioptersigte osv. eller snakker vi "wannabe sniper"? :giggle:
Som udgangspunkt skyder de fleste rifler hæderligt. Så hvis dit budget er lille kan du spare meget ved at købe en gammel baneriffel.

Targo
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. maj 2012, 12:10
Interesser: Riffelskydning .22, Hunde, MC
Geografisk sted: Udkants Danmark SØ
Has thanked: 8 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Targo » 31. maj 2012, 14:37

Sixpence skrev:Hva, nu spørger jeg dumt, men hvad er dit budget? og hvilken kaliber havde du tænkt på?
Skal der også være kikkert, eller vil du "bare" bruge korn og kærv?

Sidste år, da jeg startede, købte jeg ny riffle, ny kikkert og diverse udstyr til en værdi af cirka 15.000
Budgettet kunne være kr. 12-15.000,-
Riffel .22
Diopter

Targo
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. maj 2012, 12:10
Interesser: Riffelskydning .22, Hunde, MC
Geografisk sted: Udkants Danmark SØ
Has thanked: 8 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Targo » 31. maj 2012, 14:40

TheDarkSide skrev:Snakker vi konkurence skydning med dioptersigte osv. eller snakker vi "wannabe sniper"? :giggle:
Som udgangspunkt skyder de fleste rifler hæderligt. Så hvis dit budget er lille kan du spare meget ved at købe en gammel baneriffel.
:giggle: Jeg havde nu mest konkurrence skydning med diopter osv. i tankerne :blink:

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 706
Tilmeldt: 26. aug 2010, 22:45
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 67 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Allan3 » 31. maj 2012, 16:41

Fik jagttegn sidste år, men har dog først købt riffel i år, jeg fandt en carl gustav 6,5x55 til 1500 uden kikkert, som jeg købte, og har derefter været på jagt efter en kikkert, og da aktiv fritid i køge havde åbent hus for nogle uger siden fandt jeg en kikkert 3-12x med lys til 500kr, så den blev købt, og da jagt butikken i Næstved har 25% på alt, bliver den sat på med weaver stål baser og leupold qrw ringe, samlet pris indtil videre 4000kr, så skal der nok også en harris bipod og nolge småting, så jeg regner med lige omkring 6000 når den er færdig.
Men det har også været et samlesæt, hvor delene er købt lidt på må og få, men det havde jeg ikke noget imod, da jeg ikke lige stod og manglede den, men gerne ville have en, men heller ikke ville give en formue (SU'en rækker ikke så langt.)

MVH Allan

Brugeravatar
Fiskeren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 341
Tilmeldt: 12. jul 2011, 12:37
Interesser: jagt - fiskeri
Geografisk sted: Syd for Limfjorden
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Fiskeren » 1. jun 2012, 11:51

Targo - du kan vel indhente info i den skytteforening du vil skyde i, ikke ? Måske du kan prøve forskellige rifler, før du selv vil købe en bestemt riffel. Der er meget ekstra udstyr du kan bruge penge på - måske der er en eller flere i den lokale skytteforening har noget brugt at sælge til dig, som du også kan bruge.

Den lokale skytteklub - der kan du muligvis få den bedste info og bedre blive "en af gutterne" hvis du forstår mig :blink:

Targo
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. maj 2012, 12:10
Interesser: Riffelskydning .22, Hunde, MC
Geografisk sted: Udkants Danmark SØ
Has thanked: 8 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Targo » 1. jun 2012, 12:45

Fiskeren skrev:Targo - du kan vel indhente info i den skytteforening du vil skyde i, ikke ? Måske du kan prøve forskellige rifler, før du selv vil købe en bestemt riffel. Der er meget ekstra udstyr du kan bruge penge på - måske der er en eller flere i den lokale skytteforening har noget brugt at sælge til dig, som du også kan bruge.

Den lokale skytteklub - der kan du muligvis få den bedste info og bedre blive "en af gutterne" hvis du forstår mig :blink:
Fiskeren - Mange tak for dit råd - jo jeg forstår til fulde :razz: det er skam forsøgt, men desværre uden ret meget resultat. I skytteforeningen skydes der med Anschütz 1907 af forskellig årgang og det er også hvad medlemmerne skyder med, så der er ikke basis for her at prøve andre typer våben. Når jeg beder om råd er svaret: 1907. Når jeg spørger: 'Ny eller brugt?' Er svaret: 'Tjaaa...' :???:
Jeg meldte mig ind i én klub mere i håb om at komme nærmere en afklaring. Her skyder man med 1903'ere!!! Eller dvs. der er faktisk ingen der rigtig skyder, bortset fra en håndfuld børneskytter - fhv. skoleskytter. Resten af slænget - som er temmelig indspiste - holder 'kaffeklub'. Én af skytterne har jeg dog mødt til et stævne. Jeps, vi er i Udkants Danmark :help:

Brugeravatar
Mibo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 24. jun 2011, 18:20
Interesser: Pistolskydning, hunde og MC
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Mibo » 1. jun 2012, 14:50

Det kedelige, men kloge valg er en Anschütz 1907, da det er den langt mest udbredte riffel til baneskydning. Men hvis du ved du vil skyde seriøst og ikke kun hyggeskyde, ville jeg råde dig til at købe en lettere brugt Feinwerkbau 2700 alu eller en Anschütz 2007 i aluskæfte. Personligt er jeg mest til Feinwerkbau, men det er jo ligesom man vender sig til.

Nu ved jeg jo ikke om du vil skyde i åben klasse eller stilling, men skal du skyde stilling, skal du jo have jakke, bukser, støvler, handske og rem, som minimum og det koster jo også en del (kan nogen gange findes brugt på skytten.dk), men skal du skyde åben, behøver du jo ikke bukser og støvler.

Targo
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. maj 2012, 12:10
Interesser: Riffelskydning .22, Hunde, MC
Geografisk sted: Udkants Danmark SØ
Has thanked: 8 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Targo » 1. jun 2012, 22:33

Mibo skrev:Det kedelige, men kloge valg er en Anschütz 1907, da det er den langt mest udbredte riffel til baneskydning. Men hvis du ved du vil skyde seriøst og ikke kun hyggeskyde, ville jeg råde dig til at købe en lettere brugt Feinwerkbau 2700 alu eller en Anschütz 2007 i aluskæfte. Personligt er jeg mest til Feinwerkbau, men det er jo ligesom man vender sig til.

Nu ved jeg jo ikke om du vil skyde i åben klasse eller stilling, men skal du skyde stilling, skal du jo have jakke, bukser, støvler, handske og rem, som minimum og det koster jo også en del (kan nogen gange findes brugt på skytten.dk), men skal du skyde åben, behøver du jo ikke bukser og støvler.
:thumbup: Mibo - Mange tak for din synsvinkel, som jeg virkelig kan bruge. Har kigget på lige netop de FWB rifler du nævner :inspect: på hjemmesiden fra Århus. Har ikke kunnet finde nogen at spørge om deres erfaringer, da jeg desværre ikke kender nogen der skyder med dem.

Ønsker at skyde seriøst. Skyder i øjeblikket åben klasse og vil gerne på sigt skyde stilling, når jeg er blevet mere rutineret. Har investeret i jakke, rem osv. så dén udgift ér ude af verden indtil behovet for bukser og støvler opstår. Mange tak for råd og synsvikel!

Brugeravatar
Mibo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 24. jun 2011, 18:20
Interesser: Pistolskydning, hunde og MC
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Mibo » 2. jun 2012, 08:59

Targo skrev: :thumbup: Mibo - Mange tak for din synsvinkel, som jeg virkelig kan bruge. Har kigget på lige netop de FWB rifler du nævner :inspect: på hjemmesiden fra Århus. Har ikke kunnet finde nogen at spørge om deres erfaringer, da jeg desværre ikke kender nogen der skyder med dem.

Ønsker at skyde seriøst. Skyder i øjeblikket åben klasse og vil gerne på sigt skyde stilling, når jeg er blevet mere rutineret. Har investeret i jakke, rem osv. så dén udgift ér ude af verden indtil behovet for bukser og støvler opstår. Mange tak for råd og synsvikel!
Hvis du ved at du vil skyde stilling, er det bare at komme igang, jo før jo bedre, det er en deciplin der kræver meget træning, men også er meget mere udfordrende og spændende. Men vil du virkelig gøre noget ud af det, er du nødt til at finde en klub der er medlem af DSU (DSkyU), da det er det eneste forbund der skyder efter internationale regler og skiver og der vil du så også finde en del skytter der skyder FWB, tag evt. ud til et DSU stævne og snak med nogle af skytterne (de bider ikke). Se evt. deres hjemmeside http://www.skytteunion.dk/ .

Grunden til jeg anbefaler FWB 2700 alu er at jeg syntes den har rigtig mange og gode muligheder for justering og tilpasningsmuligheder, vægtfordelingen syntes jeg er bedre end Anschütz og så kan jeg bedre lide aftrækket, men det er jo meget individuelt hvad man foretrækker. Men pas på, det kan nemt komme til at blive dyrt :blink: inden du får set dig om, skal du lige have nyt instilleligt diopter og korntunnel, sigteforhøjere, skydebriller osv. osv.

Targo
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. maj 2012, 12:10
Interesser: Riffelskydning .22, Hunde, MC
Geografisk sted: Udkants Danmark SØ
Has thanked: 8 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Targo » 2. jun 2012, 16:29

Mibo skrev:
Targo skrev: quote]
Hvis du ved at du vil skyde stilling, er det bare at komme igang, jo før jo bedre, det er en deciplin der kræver meget træning, men også er meget mere udfordrende og spændende. Men vil du virkelig gøre noget ud af det, er du nødt til at finde en klub der er medlem af DSU (DSkyU), da det er det eneste forbund der skyder efter internationale regler og skiver og der vil du så også finde en del skytter der skyder FWB, tag evt. ud til et DSU stævne og snak med nogle af skytterne (de bider ikke). Se evt. deres hjemmeside http://www.skytteunion.dk/ .

Grunden til jeg anbefaler FWB 2700 alu er at jeg syntes den har rigtig mange og gode muligheder for justering og tilpasningsmuligheder, vægtfordelingen syntes jeg er bedre end Anschütz og så kan jeg bedre lide aftrækket, men det er jo meget individuelt hvad man foretrækker. Men pas på, det kan nemt komme til at blive dyrt :blink: inden du får set dig om, skal du lige have nyt instilleligt diopter og korntunnel, sigteforhøjere, skydebriller osv. osv.
Mibo - Mange tak igen! Tak for dit råd med DSU og for link.
Min plan er at træne liggende m albuestøtte hele denne sommer, begynde på fritstående i vintesæson (har forsøgt og blevet deprim over resultaterne :oops:). Så tage det fulde skridt til stilling når næste sommersæson går igang igen. Har stadig nogle grundlæggende ting at få bedre på plads.
Det lyder super med FWB'ens justerings og tilpasningsmuligheder. Præcis, hvad jeg går efter - det savner jeg på de klub Anschütz jeg har skudt med. Har prøvet én med alu. bagkappe og bedre justerings mulighed for kindpude, hvilket virkelig gjorde underværker! Har du nogen erfaringer med eller viden om FWB 2700 alu Light? Synes umiddelbart det lyder tiltalende med den lavere vægt osv. men måske det samtidig spiller ind på stabiliteten? Og ja - tak for advarslen :fun: - er helt klar over, det nemt kan blive en dyr fornøjelse! Jo, har skam allerede studeret de mange muligheder med indstilligt diopter osv :shock: - men aner jo ikke, hvad man skal købe. Synes et eller andet sted, at det er OK at det koster, hvis man får en hel masse (smittende) livsglæde ved sin sport. Udstyret må jo bare komme lidt hen ad vejen, som man kan få råd til det.

Brugeravatar
Mibo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 24. jun 2011, 18:20
Interesser: Pistolskydning, hunde og MC
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Mibo » 2. jun 2012, 19:42

Kender ikke til Light modellen og tror ikke jeg har set den live og det er der jo nok en grund til, en del af topskytterne tilføjer endda vægt til deres rifler for at få den ideele ballance !

Targo
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. maj 2012, 12:10
Interesser: Riffelskydning .22, Hunde, MC
Geografisk sted: Udkants Danmark SØ
Has thanked: 8 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Targo » 2. jun 2012, 20:35

Mibo skrev:Kender ikke til Light modellen og tror ikke jeg har set den live og det er der jo nok en grund til, en del af topskytterne tilføjer endda vægt til deres rifler for at få den ideele ballance !
Havde lidt på fornemmelsen, at det nok kunne hænge sådan sammen...
Kunne være interessant at høre i forretningen, hvad de siger... :salute:

Brugeravatar
Lemmermann
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 187
Tilmeldt: 30. aug 2008, 19:33
Interesser: langdistance skydning
Geografisk sted: Mellem Horsen og Silkeborg
Been thanked: 2 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Lemmermann » 3. jun 2012, 13:06

nu er jeg personligt mere til langdistance men.... hvis jeg den dag i dag skulle købe en .22 ville jeg aldrig købe en anschutz, ikke fordi det ikke er super gode rifler men simpelthen fordi at de ikke kan hamle op med feinwerkbau når det kommer til balance og aftræk. jeg ved godt det er dyre rifler men de er bestemt alle pengene værd !det
i forhold til udstyr er der her en lidte af de ting jeg personligt mener har hjulpet mig gennem de sidste år:
-Godt skydetøj der passer i størrelserne det hjælper ikke noget hvis jakken ikke stytter der hvor den skal bukserne er for små eller skuene klemmer så derfor Sko bukser jakke. vedrørende skoene har jeg meget gode erfaringer med corami og anschutz og monard laver relativt billigt og godt skydetøj.
-En god rem her tænker jeg på en syntetisk rem som ikke giver sig så meget som en læderrem
-gode passende høreværn det er utroligt vigtigt at passe på hørelsen og pasformen er alt betydende
-ammo der passer til riflen få det testet nede i skyttebutikken det kan virkelig gøre en stor forskel hvilken type og hvilket lot nummer du anvender
-diopteret i sig selv er sådan lidt en svær størelse skyder du stilling så er der langt hen af vejen ikke så meget at bruge et 20-kliks diopter til men som junior i liggende havde jeg meget glæde at det. en ting som jeg derimod klart anbefaler og også anbefaler man lærer at bruge korrekt er et indstilleligt diopter iris med farve blender som tillader at man i en hvilken som helst lyssituation er i stand til at tilpasse øjet.
-hæve klodser. hæve klodser er et must til stillingsskydning så man ikke spænder i de forskellige stillinger.
-en god handske af god kvalitet, efter min smag en af de fingerløse så man ikke koger indvendig.

om skyde udstry kan man sige meget jeg startede personligt med et sæt høreværn og nu har jeg to takse fyld med alt muligt..... det er ikke noget man samler på en dag det koster mange knaster over lang tid og alt er i sidste ende personligt tilpasset det du skyder godt med er ikke sikker jeg skyder godt med. men den ting jeg vil ha dig til er at prøve en 1907 og en feinwerkbau. jeg troede altid det var noget pjat lige indtil jeg begyndte at skyde stilling. feinwerkbau har bare nogle andre muligheder men prøv det selv der er også forskel i prisen og det skal du være klar over

Brugeravatar
Mibo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 24. jun 2011, 18:20
Interesser: Pistolskydning, hunde og MC
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Mibo » 3. jun 2012, 16:37

Der er nu ikke den store prisforskel på Anschütz og FWB, en 1907 med aluskæfte koster 15.500, men er uden sigtemidler og Feinwerkbau 2700 Alu koster 17.200 men er inkl. sigtemidler og håndstop, så den er reel lidt billigere.

Brugeravatar
Lemmermann
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 187
Tilmeldt: 30. aug 2008, 19:33
Interesser: langdistance skydning
Geografisk sted: Mellem Horsen og Silkeborg
Been thanked: 2 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Lemmermann » 3. jun 2012, 17:40

personligt ville jeg handle brugt det gør for mig ikke den stor forskel så længe jeg ved våbenet er blevet behandlet godt. når det så er sagt nej der er ikke den store forskel men håndstoppet på en FWB standart er lige til at sætte på egun :) men når det ser sådan ud så ville jeg ikke tøve og ta en FWB.
overvejelserne har også været der fik for et stykke tid siden tilbudt en 2602 og var det ikke fordi jeg har min dejlige sauer .22'er så havde jeg slået til med det samme :)

Brugeravatar
Mibo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 24. jun 2011, 18:20
Interesser: Pistolskydning, hunde og MC
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Mibo » 3. jun 2012, 18:05

Lemmermann skrev:personligt ville jeg handle brugt det gør for mig ikke den stor forskel så længe jeg ved våbenet er blevet behandlet godt. når det så er sagt nej der er ikke den store forskel men håndstoppet på en FWB standart er lige til at sætte på egun :) men når det ser sådan ud så ville jeg ikke tøve og ta en FWB.
overvejelserne har også været der fik for et stykke tid siden tilbudt en 2602 og var det ikke fordi jeg har min dejlige sauer .22'er så havde jeg slået til med det samme :)
Vil også selv vælge FWB, som tidligere skrevet :blink:

Det med håndstoppet kommer jo an på skytten, min yngste søn, som nu er stoppet (desværre) var i top 10 herhjemme både som børneskytte, junior (DDS) og herrejunior (DSU) skød med den, han har haft flere forskellige dyre multiindstillelige håndstop, men blev ved med at vende tilbage til standarden, for det var den han bedst kunne bruge :mrgreen:

Man skal også passe på at man ikke tror man kan købe sig til point, det kan man IKKE, du kan have nok så fint udstyr og alligevel blive slået af en med en gammel Match 54 og noget tøj der ligner noget fra krigens tid :fun:

Targo
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. maj 2012, 12:10
Interesser: Riffelskydning .22, Hunde, MC
Geografisk sted: Udkants Danmark SØ
Has thanked: 8 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Targo » 3. jun 2012, 21:01

Lemmermann skrev:nu er jeg personligt mere til langdistance men.... hvis jeg den dag i dag skulle købe en .22 ville jeg aldrig købe en anschutz, ikke fordi det ikke er super gode rifler men simpelthen fordi at de ikke kan hamle op med feinwerkbau når det kommer til balance og aftræk. jeg ved godt det er dyre rifler men de er bestemt alle pengene værd ! ...
:goodpost:
Mange tak for dit særdeles fyldestgørende bud på 'dit drømmeudstyr' som jeg bestemt kan bruge. Herligt at høre mere om positive erfaringer med Feinwerkbau, det lyder rigtig godt med den gode balance. Lyder godt med brugt også - men kan man overhovedet finde sådan én brugt mon?
Havde i dag mulighed for at prøve en 4 år gammel Walther KK 300 alu (til salg) på 50 m - og véd godt, det ikke er en af de rifler vi har været omkring, men når chancen bød sig, måtte jeg slå til og prøve. Kort fortalt, var den tung fortil. Meget tung. Så tung, at jeg - meget modvilligt - ikke befandt mig godt med den (jeg er ikke hverken stor eller specielt stærk). Liggende gik det rimeligt men fritstående var det temmelig tungt. Den skød ellers rigtig godt - kontant (med god kontakt) på en måde jeg godt kan lide - men balancen fungerede slet ikke for mig - så nu ved jeg dét :thumbup:
Må lede efter en FWB 2700 alu og håbe jeg ikke behøver at være tålmodig i årevis... :blink:

Hans Andersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. nov 2010, 13:13
Interesser: bane skydning
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 2 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Hans Andersen » 3. jun 2012, 22:13

Hej

Jeg har valgt en anden sammensætning, i stedet for at købe det nyeste og dyreste har jeg i stedet valgt det bedste :biggrin:

Jeg har valgt en Anschutz Match54, det bedste system de nogensinde har lavet, og lagt det i et TLD-PRO "Pro" aluskæfte. Det virker! og du kan selv vælge bagkapper, håndstop, diopter osv. Du betaler ikke for noget standard grej du ikke får brug for.
http://www.tld-pro.dk/. (Klik på skæfter) De laves desværre ikke mere, da Torben ikke har helbredet til det længere, men jeg ved kan laves 2-3 skæfter ud af de sidste dele der findes.

Pris:
Brugt Match54 ca 1500 - 3000
Skæfte 6500
Bagkappe 1000

Kommer du forbi Thy, så må du gerne prøve min.

Targo
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. maj 2012, 12:10
Interesser: Riffelskydning .22, Hunde, MC
Geografisk sted: Udkants Danmark SØ
Has thanked: 8 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Targo » 3. jun 2012, 22:55

Hans Andersen skrev:Hej

Jeg har valgt en anden sammensætning, i stedet for at købe det nyeste og dyreste har jeg i stedet valgt det bedste :biggrin:

Jeg har valgt en Anschutz Match54, det bedste system de nogensinde har lavet, og lagt det i et TLD-PRO "Pro" aluskæfte. Det virker! og du kan selv vælge bagkapper, håndstop, diopter osv. Du betaler ikke for noget standard grej du ikke får brug for.
http://www.tld-pro.dk/. (Klik på skæfter) De laves desværre ikke mere, da Torben ikke har helbredet til det længere, men jeg ved kan laves 2-3 skæfter ud af de sidste dele der findes.

Pris:
Brugt Match54 ca 1500 - 3000
Skæfte 6500
Bagkappe 1000

Kommer du forbi Thy, så må du gerne prøve min.
Hej Hans.
Mange tak for input - meget anderledes og bestemt også interessant. Har været inde og kigge på TLD-PRO - tak for link - det ser ret flot ud. Ligeledes tak for det fine tilbud om afprøvning af din ombyggede Match54'er! Er bekendt med Match54'erens ry (fra før 1980) men har endnu ikke haft lejlighed til at erfare det selv. Skriver til dig privat, såfremt jeg får mulighed for at komme forbi, men det er desværre ikke lige op over - jeg bor stik modsat Thy :blink:

Hans Andersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. nov 2010, 13:13
Interesser: bane skydning
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 2 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Hans Andersen » 4. jun 2012, 19:48

Det er ok, du siger bare til. Skulle du få lyst til en af de sidste skæfter, så skriv, jeg ved hvordan du kan få fingere i 'en :biggrin:

Brugeravatar
Jens Fup
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 112
Tilmeldt: 20. dec 2008, 22:55
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Jens Fup » 10. jun 2012, 20:39

Blander mig lige,
Anschütz
Rund låsestol
match 54 har tit et godt løb men vær opmærksom på at der findes 2 løbs tykkelser,
1407,1807,1907 er med lette løb og det nyeste bundstykke.
1813, 1913 er også en mulighed det er samme lås og bundstykke som 1407 og 1907, de har tykkere løb og der ved tungere ( næse tung )

Firekandet låsestol
2007 og 2013 er en rustfri låsestol med samme bundstykke som 1907 og 1913
forskellen er **07 tyndt let løb **13 tungt langt løb.

alle de Anschütz jeg har beskrevet kan der findes alt muligt lækkert dims til, så som Aluminium skæfter fra div. fabrikker så er skæftet ikke dig kan det skiftes,

Feinwerkbau
har de bedste alu skæfter fra fabrikken, der er flere modeller skæfter
mod. 2700 er et super udgangs punkt.. har kun hørt om en med et dårligt løb. men om det var ejerens skyld vil jeg ikke kommenterer
Der findes også forskellige løb tykkelser og der ved en vægt forskel
der findes ligeså mange skæfter som til Anschütz.

giv en besked med et telefon nr, så kan vi snakke om det, har selv lidt forskelligt du kan prøve på sydsjælland.

Mvh Jens

Ja det gælder jo alle der har spørgsmål vedrørende udstyr. også det nye duplex fra centra
Gun´s do not kill people, people kill people....

Lars Kristensen
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. nov 2018, 15:58
Interesser: banerifler finskytterifler
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 1 time

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Lars Kristensen » 23. nov 2018, 19:01

Kan se du ved en masse om Anschütz rifler, derfor vil jeg høre om du kan forklare forskellen på 1807 og 1907 -i foreningen skyder vi med 1907 så den kender jeg. Men 1807 har jeg endnu ikke prøvet.
håber du kan hjælpe..

Pebr
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 5. dec 2016, 07:42
Interesser: Ammuniton
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Dit drømmeudstyr til baneskydning?

Indlæg af Pebr » 23. nov 2018, 19:38

Hmmmmmm.

Om man vælger Walther, Anschutz eller Feinwerkbau er hip som hap. Du skal vælge det våbensystem du synes bedst om, prøv at skyde med de forskellige mærker, og vælg derefter. I slutninger af 90 var der ikke mange der valgte Walther eller Feinwerkbau kal. 22. Om eliten i dag vælger det ene eller andet er ikke afgørende, det er personen bagved der gør forskellen. Vil du skele dig ud vælger du ikke Anschutz.
Forskellen på 1807 og 1907 er i store træk skæftet :wall:

Besvar