Bærerem til o/u kanon

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Slettet bruger

Bærerem til o/u kanon

Indlæg af Slettet bruger » 27. apr 2011, 20:03

Jeg har købt et jagtgevær der vejer det samme som en tysk Tiger tank, og var så genial ikke at tænke over den bliver tung at gå med uden rem (Mit første gevær, bestod jagtprøven i dag) Der er ikke gjort klar til at man kan sætte en rem på den? Er der nogen steder man kan få lavet det? Syntes det er lidt mærkeligt at de ikke har lavet det fra fabrikken. (Splinter ny Khan Elite 12/76 O/U) Ganske flot og godt gevær, det vejer dog en del, og så har det ikke den bærerem jeg savner allerede :) Håber i har nogle idéer.

Skal jeg bare være en mand og bære det uden rem? Eller er det nogenlunde til at få en til at lave beslag uden det koster alt for meget?

Mvh. En helt ny jæger.

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1716
Tilmeldt: 3. feb 2010, 11:30
Interesser: mad, jagt, skyning
Geografisk sted: der ude ved rakkerne
Has thanked: 14 times
Been thanked: 27 times

Re: Bærerem til o/u kanon

Indlæg af Lerche » 27. apr 2011, 22:26

gQrgh skrev:Jeg har købt et jagtgevær der vejer det samme som en tysk Tiger tank, og var så genial ikke at tænke over den bliver tung at gå med uden rem (Mit første gevær, bestod jagtprøven i dag) Der er ikke gjort klar til at man kan sætte en rem på den? Er der nogen steder man kan få lavet det? Syntes det er lidt mærkeligt at de ikke har lavet det fra fabrikken. (Splinter ny Khan Elite 12/76 O/U) Ganske flot og godt gevær, det vejer dog en del, og så har det ikke den bærerem jeg savner allerede :) Håber i har nogle idéer.

Skal jeg bare være en mand og bære det uden rem? Eller er det nogenlunde til at få en til at lave beslag uden det koster alt for meget?

Mvh. En helt ny jæger.
Hvis du ikke har 10 tommel finger er det ikke noget problem
du skal have en bøjle monteret i skæftet og til løbet kan du købe en til at spænde om det nederesteløb så bestemt ikke problem

men spørger du mig om der skal være en rem på så har jeg ingen haglbøsser med rem får jeg en der har på kommer den af :giggle:
Lerche der glæder sig til 16 maj

Slettet bruger

Re: Bærerem til o/u kanon

Indlæg af Slettet bruger » 28. apr 2011, 08:32

Okay, du skulle vel ikke lige have et link til sådan et "kit" så man kan få rem på. Kan også være jeg bare skal tage og "nøjes" uden rem som du gør:)`?

Brugeravatar
AirPellet
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 893
Tilmeldt: 13. jul 2010, 19:24
Interesser: Jagt, luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 104 times
Been thanked: 32 times

Re: Bærerem til o/u kanon

Indlæg af AirPellet » 28. apr 2011, 10:01

en hurtig søgning på google "rembøjler haglgevær" gav bl.a. dette link (har ingen tilknytning til shoppen!) http://www.iversen-import.dk/pi/Rembøjl ... 0_918.aspx

Jeg har også bøjler på min O/U men de ryger nu også af tror jeg...
klagt nicht - kämpft

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: Bærerem til o/u kanon

Indlæg af PeptoBizmo » 28. apr 2011, 11:02

Hvis du skal have rem på, så sørg endelig for at det bliver aftagelige rembøjler, så der kun sidder en lille studs når du ikke har rem på.
Ellers bliver du jævnt irriteret på det på skydebanen :giggle:
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Bærerem til o/u kanon

Indlæg af HappyNanoq » 28. apr 2011, 11:55

Uncle Mikes laver nogle der specielt er til våben der er "født" uden rembøjler.

http://www.unclemikes.com/products/magn ... under.html

Den der griber om løbet, er todelt.
Så den spændes rundt om løbet. En velassorteret jagtforretning burde have dem, eller i hvert fald let adgang til dem.

Bare vær opmærksom på, at der findes hele 6 forskellige diametre.!! Sørg for at den du bestiller, passer til dit løb.


ULEMPEN med denne type er dog, at hvis den ikke er monteret korrekt - eller man har valgt en størrelse for stor til din løbsdiameter, så kan den glide eller rotere om løbet, med grimme ridser til følge.

Og du vil altid få klemme-mærker omkring løbet hvor rembøjlen monteres.

En løsning kunne være at våbensmeden lodder den på.
Vedhæftede filer
server.jpeg
SKB og Uncle Mikes laver sådan et sæt her.
server.jpeg (16.9 KiB) Vist 3664 gange
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Razzer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 133
Tilmeldt: 17. apr 2009, 11:00
Interesser: jagt, grej, jagthunde, mad
Geografisk sted: Skive
Been thanked: 4 times

Re: Bærerem til o/u kanon

Indlæg af Razzer » 1. maj 2011, 10:38

jeg fik sat mine på hos en bøssemager, efter en laaaang diskusion om hvorvidt rembøjler hørte til på et haglgevær, og hvor unødvendigt det var og 100 andre ting. Men jeg har næsten altid hund med på jagt, og har derfor brug for at kunne tage bøssen på skulderen, og jeg er glad for jeg fik dem på.
Men pointen var, at det var ikke ret dyrt at få dem på. Jeg tror det kostede 300kr incl bøjler
Alt der smager godt, Er sundt!

Besvar