SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Mapzter » 24. jan 2010, 23:03

Fast Fumble skrev:Hov, det har du jo nok ret i. Jeg har for meget IPSC i tankerne. Men ... hvordan er det nu lige? En revolver i Production klasse, må den være drejet ud til moonclips? Er det en tilladt modifikation?
Den må drejet ud til moonclips fra fabrikken (eksempelvis 327 M&P R8 fra Performance Center), men man må ikke selv få tromlen modificeret.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af GT9 » 27. jan 2010, 21:41

Hej

Jeg så der er åbent for online tilmelding, til næste skydning d 20 Februar.

Se på DSF's hjemme side under Dicipliner Tjenestepistol :

http://www.dsf.dk/discipliner/tjenestep ... eservation
Norwegian Blue Parrot

Brugeravatar
Honza
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. mar 2006, 15:06
Interesser: Foto&Video
Geografisk sted: NordSjælland
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Honza » 27. jan 2010, 22:34

GT9 skrev:Hej

Jeg så der er åbent for online tilmelding, til næste skydning d 20 Februar.

Se på DSF's hjemme side under Dicipliner Tjenestepistol :

http://www.dsf.dk/discipliner/tjenestep ... eservation
Ja - og husk også at tjekke reservation senere - reservation lukker jo først den 19.februar 2010.
Jeg har oplevet, at der kan justeres to dage inden fristens udløb ;-) Vi kan også eventuelt åbne for et nyt afsnit, når det nu bliver nødvendigt og muligt.

Det næste er, at tids bestilling er trods alt mere eller mindre vejledende - der er jo nogle skytter, som kan være færdige på 35-40 min. På den måde kan de andre også få en mulighed til at deltage, selvom de ikke blev registreret.

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Mausertossen » 27. jan 2010, 22:48

Sig til når det virker med Vista -Ellers må jeg finde håndsvinget frem til XP-maskinen.
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Yamamoto » 27. jan 2010, 22:49

Honza skrev: Det næste er, at tids bestilling er trods alt mere eller mindre vejledende - der er jo nogle skytter, som kan være færdige på 35-40 min. På den måde kan de andre også få en mulighed til at deltage, selvom de ikke blev registreret.
Det sagt var der skytter på 'chancetid' som fik ventet flere timer før de kunne skyde sidste gang. SAS Cuppen må siges at være en success når vi kan køre 3 afsnit uafbrudt fra kl 9 til kl 14:30 og det selvom det lykkedes os at presse et par ekstra skydninger ind undervejs. Med 4 erfarne skytter behøver det ikke tage mere end 35 min at afvikle en omgang. Hvis der er lige så mange tilmeldinger 20. feb går vi nok op på 4 eller 5 afsnit, hvis vi kan skaffe banekommandører nok.

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Mausertossen » 27. jan 2010, 23:26

Yama, hvis det står klart et stykke tid før, så ville det være real nice at lige gi' et tip til i hvert fald de to foreninger der træner regelmæssigt 25 m på lørdage: Kastrup-Tårnby og Bellahøj, så vi kan lave andre planer i stedet for at stå på nakken af hinanden på ét afsnit.
mvh Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Honza
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. mar 2006, 15:06
Interesser: Foto&Video
Geografisk sted: NordSjælland
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Honza » 27. jan 2010, 23:28

Mausertossen skrev:Sig til når det virker med Vista -Ellers må jeg finde håndsvinget frem til XP-maskinen.
Søren
Tja. Jeg mangler at klare et lille irriterende problem - 2-3 timer programmering. Men har ret travlt de neste 10 dage. Men det kan være, at jeg finder et hul i mit program.

Men send mail til mig, så melder jeg dig/jer ;-)

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Mausertossen » 29. jan 2010, 15:47

Apropos production klassen: Er det tilladt at bruge et andet sigte end det fabrikken har anbragt på ryggen af skyderen? Fx skifte den faste kærv ud med et justerbart LPA-sigte eller lignende?
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Mapzter » 29. jan 2010, 15:56

Mausertossen skrev:Apropos production klassen: Er det tilladt at bruge et andet sigte end det fabrikken har anbragt på ryggen af skyderen? Fx skifte den faste kærv ud med et justerbart LPA-sigte eller lignende?
Lad mig anbefale at man henter og kigger i reglementet:
Tjenestepistol reglement 2007 (opdaterede appendix rev. 2)

(ja, det må man gerne, der står følgende i Appendix D4: "Alle åbne sigtemidler må monteres, under forudsætning af at monteringen ikke kræver modifikation af våbnet")
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af GT9 » 29. jan 2010, 17:59

Hej

Jeg kom til at tænke på en anden ting.

I APPENDIX D2 Standard Pistol (SP) står der under B. Aftræksvægten skal være mindst 1360 gram.

Nu har DDS ændret aftræks vægten for grov pistoler til 1000 gram, gad vide om den ikke også skal ændres her i D2
Norwegian Blue Parrot

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Fast Fumble » 29. jan 2010, 18:09

GT9 skrev:I APPENDIX D2 Standard Pistol (SP) står der under B. Aftræksvægten skal være mindst 1360 gram.

Nu har DDS ændret aftræks vægten for grov pistoler til 1000 gram, gad vide om den ikke også skal ændres her i D2
Jo, det skal den selvfølgelig, det er nok en foglemmelse. Meningen er at man kan deltage med en DDS-type pistol (max. 6" med min. aftræksvægt på 1000g) eller en IPSC-type (max 5" med fri aftræksvægt).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Yamamoto » 30. jan 2010, 21:06

Mausertossen skrev:Yama, hvis det står klart et stykke tid før, så ville det være real nice at lige gi' et tip til i hvert fald de to foreninger der træner regelmæssigt 25 m på lørdage: Kastrup-Tårnby og Bellahøj, så vi kan lave andre planer i stedet for at stå på nakken af hinanden på ét afsnit.
mvh Søren
Der vil være opslag i vagten mindst 1 uge før stævner der fortæller hvor mange baner stævnet tager, men ellers kan man jo slå på tråden til vagten før man tager på KSC for at høre hvor mange baner SAS-Cup har reserveret. Et andet alternativ er at i melder jer til SAS Cup, så er i jo sikre på at komme til at skyde, selvom 'jeres' afsnit er i brug til SAS Cuppen. Hvis i ikke har skudt TjenestePistol før giver forbundet den første skydning gratis, ellers koster det kr 60 pr omgang.

mvh

Erkki

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Mausertossen » 30. jan 2010, 23:02

Et andet alternativ er at i melder jer til SAS Cup, så er i jo sikre på at komme til at skyde, selvom 'jeres' afsnit er i brug til SAS Cuppen. Hvis i ikke har skudt TjenestePistol før giver forbundet den første skydning gratis, ellers koster det kr 60 pr omgang.
Jeg prøver sgu! Jeg skød endda selv både standard og prod (det hjalp dog lige fedt som Du ved :freak: ) De andre i klubben ville hellere sidde ovre i huset og drikke øl (Ikke at der er noget som helst galt med det... :biggrin: ) Men det lykkedes mig da at få en med fra vores forening. Problemet er nok at vi aldrig træner TP og folk er derfor lidt usikre på det med sikkerhed og genladning.
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Yamamoto » 30. jan 2010, 23:52

Mausertossen skrev:
Et andet alternativ er at i melder jer til SAS Cup, så er i jo sikre på at komme til at skyde, selvom 'jeres' afsnit er i brug til SAS Cuppen. Hvis i ikke har skudt TjenestePistol før giver forbundet den første skydning gratis, ellers koster det kr 60 pr omgang.
Jeg prøver sgu! Jeg skød endda selv både standard og prod (det hjalp dog lige fedt som Du ved :freak: ) De andre i klubben ville hellere sidde ovre i huset og drikke øl (Ikke at der er noget som helst galt med det... :biggrin: ) Men det lykkedes mig da at få en med fra vores forening. Problemet er nok at vi aldrig træner TP og folk er derfor lidt usikre på det med sikkerhed og genladning.
Søren
Træning er en god ting, for det virker faktisk. Rutine mht timingen så man udnytter tiden optimalt og er klar når skiven vender hjælper på scoren. Genladningen er nem nok på duel-delen, der er 7 sekunder, men man bør ikke bruge 7 sekunder til genladning på tempo-delen, så skal man skyde alt for hurtigt. Bare husk at fingeren skal være ude af aftrækkerbøjlen når der genlades, så kan det ikke gå helt galt.

Hvis i er interesserede kan jeg godt kigge forbi på lørdag og bruge en times tid på at undervise lidt og give jer lidt tips og fiduser til TP. Send evt en PB med et telefonnummer og vi finder ud af noget.

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: SAS Cuppen Tjenste pistol/revoler

Indlæg af Mausertossen » 31. jan 2010, 10:38

Hvis i er interesserede kan jeg godt kigge forbi på lørdag og bruge en times tid på at undervise lidt og give jer lidt tips og fiduser til TP. Send evt en PB med et telefonnummer og vi finder ud af noget.
tak for tilbuddet, men det bliver så ikke mig der skal tage beslutning, men jeg kan nævne det for de relevante personer. Vi er nogle stykker der skyder Vinterterræn fra vores forening og vi er dermed ikke på pistolbanerne på lørdag.
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Besvar