Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Tuba
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 242
Tilmeldt: 22. mar 2008, 23:25
Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
Geografisk sted: Søllerød
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Tuba » 5. okt 2009, 14:11

Det står moderatorerne frit for at flytte eller slette tråden hvis den falder ved siden af - jeg lover ikke at pive (ret meget) :blink:

I lyset af aftenens repræsentantskabsmøde i DDS-Nordsjælland, som arbejde desværre forhindrer mig i at deltage i, har jeg tænkt temmeligt meget over noget:

Har vi, som pistol/revolver-skytter, egentlig brug for DDS Nordsjælland?

For at afklare det har jeg læst lidt på skydeprogrammerne under DDS, og her er hvad jeg har fundet:

1. 15m Pistol og luftpistol
2. 25m Pistol
3. Terrænpistol

Herefter er spørgsmålet så hvad Unionen og DSF har...

Unionen har:

1. 10m Luftpistol
2. 15m Fripistol
3. 25m Pistol
4. 50m Pistol

DSF har:

1. IPSC
2. 15 m Grovpistol
3. Bowling Pins
4. Tjenestepistol
5. Kombipistol
6. Steel Challenge
7. PPC 1500
8. Terrænmæssig hurtigskydning

Kort sagt er det eneste jeg ikke kan finde noget der mere eller mindre direkte modsvarer, set i forhold til DDS programmer, 15m luftpistol og DDS Terræn. Så vidt jeg lige på et hurtigt gennemsyn af ISSFs regler kan se er det også hos unionen og DSF man finder flest programmer der modsvarer de internationale og olympiske programmer - ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Jeg skyder hverken terræn eller luftpistol, og kan så vidt jeg kan se sagtens undvære DDS som sådan, hvad siger i andre?

Edit: Det er naturligvis det bøvl der er omkring pistolskydningen i DDS Nordsjælland der har fremprovokeret såvel tanker som indlæg.
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af GT9 » 5. okt 2009, 16:11

Hej Tuba


Du rører her ved noget meget basalt og sprængfarligt. Man kan spørge på en anden måde ! Har vi skytter i Danamk brug for 4 forskellige administrationer :

1. DDS
2. Unionen
3. DSF under Unionen
4. Firmaskydningen under DDS

Jeg er blevet splittet for et år siden ville jeg have sagt nej vi skal bare have en; men jeg har ændet holdning komkurrence skæper-

Havde vi kun DDS havde vi kun få discipliner og nogle i DDS så gerne det kun var riffel.

DSF f. eks har udvidet horisonten og fået DDS lidt op af stolen; men slet ikke nok og DDS kan når man egenligt tænker efetr sejle deres egen sø, jeg er godt nok medlem af en DDS forening.
Senest rettet af GT9 5. okt 2009, 16:42, rettet i alt 1 gang.
Norwegian Blue Parrot

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Fast Fumble » 5. okt 2009, 16:38

Tuba skrev:Har vi, som pistol/revolver-skytter, egentlig brug for DDS Nordsjælland?
For at afklare det har jeg læst lidt på skydeprogrammerne under DDS, og her er hvad jeg har fundet:
1. 15m Pistol og luftpistol
2. 25m Pistol
3. Terrænpistol

Kort sagt er det eneste jeg ikke kan finde noget der mere eller mindre direkte modsvarer, set i forhold til DDS programmer, 15m luftpistol og DDS Terræn.
Edit: Det er naturligvis det bøvl der er omkring pistolskydningen i DDS Nordsjælland der har fremprovokeret såvel tanker som indlæg.
DDS' to store kassesucces'er er 15m pistol og terrænpistol. Dem bliver det svært at komme udenom. DDS er (stadig) en forstokket organisation, kraftigt domineret af riffelskytter. Der har lige været sæsonens sidste terrænpistol stævner i Jylland: Mårup og Ålbæk (lørdag og søndag). Nåja, de er kun defakto årets sidste stævner, for DDS har ændret sæsonoprykningen, så de nu er årets FØRSTE stævner! De næste er til foråret :biggrin: Her er det ikke så svært at se hvor meget plads pistolskydning levnes i DDS toppen.

Når det er sagt, så synes jeg vejen frem IKKE er at melde sig ud af DDS. Jeg vil meget hellere at I ude i foreningerne sørger for at vælge nogle bestyrelser der kan gennemskue det fordelagtige i at vi alle står sammen, og ikke lægger sporten hindringer i vejen, uanset hvad der skydes med. Og de der glatnakker i DDS Nordsjælland, få dem da væltet, det er da let at dokumentere hvor meget de skader vores sport!

Min skytteforening er medlem af DDS, DSU og DSF, og det burde alle foreninger være.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Mapzter » 5. okt 2009, 16:44

Tuba skrev:Har vi, som pistol/revolver-skytter, egentlig brug for DDS Nordsjælland?
Nu skal jeg ikke kunne sige hvordan ting fungerer i Nordsjælland, men har da for et par år siden deltaget i arbejdet i DDS Nordjylland. Nogen af de ting der blev brugt kræfter på var afholdelse af diverse amtsturneringer, amtsmesterskaber, udtagelse af hold til DM med mere. Jeg går ud fra DDS Nordsjælland også varetager den slags...
Tuba skrev:Jeg skyder hverken terræn eller luftpistol, og kan så vidt jeg kan se sagtens undvære DDS som sådan, hvad siger i andre?
Hvad så med dem der gør? Hvis man vender den om, så er der rigtig mange skytter i Danmark som kunne "undvære" DSF og Unionen, da de kun skyder DDS' discipliner.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
7TCU
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 820
Tilmeldt: 2. sep 2005, 10:28
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af 7TCU » 5. okt 2009, 17:35

Tuba skrev:Jeg skyder hverken terræn eller luftpistol, og kan så vidt jeg kan se sagtens undvære DDS som sådan, hvad siger i andre?
Tjah, det er måske meget godt, men hvor vil du skyde henne i Nordsjælland ??

Peter
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

Brugeravatar
Tuba
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 242
Tilmeldt: 22. mar 2008, 23:25
Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
Geografisk sted: Søllerød
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Tuba » 5. okt 2009, 18:55

7TCU skrev:
Tuba skrev:Jeg skyder hverken terræn eller luftpistol, og kan så vidt jeg kan se sagtens undvære DDS som sådan, hvad siger i andre?
Tjah, det er måske meget godt, men hvor vil du skyde henne i Nordsjælland ??
Spørgsmål ikke forstået.

Hvis du mener det kun er DDS der har skydebaner er det ikke tilfældet, ligeledes er det ikke svært at finde foreninger der skyder efter unionens og DSFs programmer.
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Brugeravatar
Tuba
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 242
Tilmeldt: 22. mar 2008, 23:25
Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
Geografisk sted: Søllerød
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Tuba » 5. okt 2009, 19:05

Det er i øvrigt lykkedes mig at blive færdig på kontoret tidligt nok til at nå med til mødet, så må vi se om tåbelighederne lader sig stoppe - eller om det skal vedblive at være pinligt at være under DDS Nordsjælland...
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Brugeravatar
Raven
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 951
Tilmeldt: 9. jul 2006, 20:52
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Raven » 5. okt 2009, 20:02

Tuba skrev:

I lyset af aftenens repræsentantskabsmøde i DDS-Nordsjælland, som arbejde desværre forhindrer mig i at deltage i, har jeg tænkt temmeligt meget over noget:
Vi glæder os da til at få et fyldig referat af aftenens møde :popkorn: Der må være andre en dig der skal deltage i denne gyser!!
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!

Mvh.
Jesper Hansen

Brugeravatar
M
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. feb 2004, 16:53
Interesser: Jagt og Skydning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af M » 5. okt 2009, 20:30

Er det muligt at I der har så god forstand på skytteforeninger, kan anbefale en på Djursland hvor man kan skyde grovpistol og revolver og som naturligvis anerkender alle former for skydninger/forbund? Er lige flyttet og har brug for en ny forening. :twoguns:
"It's better to have a noneed, than to need a nohave!"

Brugeravatar
Tuba
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 242
Tilmeldt: 22. mar 2008, 23:25
Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
Geografisk sted: Søllerød
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Tuba » 5. okt 2009, 23:46

Ja, så er jeg hjemme igen, og det virker ærligt talt uvirkeligt. :???:

Jeg har, trods snart 20 år som aktiv i foreninger af forskellig observans og størrelse, aldrig oplevet noget lignende. Jeg har ganske enkelt svært ved at sætte ord på.

Jeg skyder såvel riffel som pistol, og gør normalt en dyd ud af ikke at placere mig på den ene eller den anden side af den skillelinie valget af redskab desværre ofte udgør i DDS-regi, men... Jeg kan ikke sidde det overhørig når voksne mennesker en hel aften sidder og kommer med små-perfide kommentarer om pistolskytter til deres sidemænd. En opførsel jeg end ikke ville forvente tolereret i en børnehave var tilsyneladende normen blandt en stor del af de fremmødte riffelskytter. Jeg er chokeret, jeg er skuffet og jeg er ked af det. :cry:

Selv om det entydigt identificerer mig vil jeg gengive det jeg sagde fra talerstolen inden jeg udvandrede fra salen:
Jeg er sikker på skydningen i Nordsjælland har en fremtid, men jeg er også sikker på at det ikke er i DDS Nordsjælland i den nuværende form.
Med den attitude mange af de fremmødte havde, er det mig ganske forståeligt at vi har et forbund for stort set hvad som helst, for en stor del af dem ønskede ganske enkelt ikke at samarbejde med andre end netop de der havde præcis samme interesse som dem selv. En holdning jeg ganske enkelt ikke kan forstå, og som ødelægger uendeligt meget for alle danske skytter, jægere og samlere.
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af HVK » 6. okt 2009, 01:01

Tja.. så må markedskræfterne vel bare råde - og så kan vi blot vente på at købe deres udstyr på auktion.... :blink: Men enig, det lyder perfidt og arrogant...
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Nuser
This member is
This member is
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29. nov 2007, 18:20
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 16 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Nuser » 6. okt 2009, 08:42

:goodpost: Tuba.....

Jeg fatter heller ikke, at man ikke kan samarbejde, frem for at modarbejde hinanden.
Om man skyder med riffel, pistol, revolver eller jagtvåben er for mig ligegyldig, det er i bund
og grund samme interesse man har......
Hos os er jægere også meget velkomne til at benytte vores riffelbaner.
( Skyder selv riffel og pistol under DDS ).

Mvh Per

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Trotyl » 6. okt 2009, 09:37

M skrev:Er det muligt at I der har så god forstand på skytteforeninger, kan anbefale en på Djursland hvor man kan skyde grovpistol og revolver og som naturligvis anerkender alle former for skydninger/forbund? Er lige flyttet og har brug for en ny forening. :twoguns:
:offtopic:

Men Djurslands pistolklub vil nok kunne opfylde dine ønsker.
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
SVT40
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 259
Tilmeldt: 3. mar 2008, 13:48
Interesser: Våben WWII
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af SVT40 » 6. okt 2009, 09:44

Tuba skrev:Ja, så er jeg hjemme igen, og det virker ærligt talt uvirkeligt. :???:

Jeg har, trods snart 20 år som aktiv i foreninger af forskellig observans og størrelse, aldrig oplevet noget lignende. Jeg har ganske enkelt svært ved at sætte ord på.

Jeg skyder såvel riffel som pistol, og gør normalt en dyd ud af ikke at placere mig på den ene eller den anden side af den skillelinie valget af redskab desværre ofte udgør i DDS-regi, men... Jeg kan ikke sidde det overhørig når voksne mennesker en hel aften sidder og kommer med små-perfide kommentarer om pistolskytter til deres sidemænd. En opførsel jeg end ikke ville forvente tolereret i en børnehave var tilsyneladende normen blandt en stor del af de fremmødte riffelskytter. Jeg er chokeret, jeg er skuffet og jeg er ked af det. :cry:

Selv om det entydigt identificerer mig vil jeg gengive det jeg sagde fra talerstolen inden jeg udvandrede fra salen:
Jeg er sikker på skydningen i Nordsjælland har en fremtid, men jeg er også sikker på at det ikke er i DDS Nordsjælland i den nuværende form.
Med den attitude mange af de fremmødte havde, er det mig ganske forståeligt at vi har et forbund for stort set hvad som helst, for en stor del af dem ønskede ganske enkelt ikke at samarbejde med andre end netop de der havde præcis samme interesse som dem selv. En holdning jeg ganske enkelt ikke kan forstå, og som ødelægger uendeligt meget for alle danske skytter, jægere og samlere.
:goodpost: :goodpost: :10:
"Politicians are like socks; if you don't change them often enough they start to stink."

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 6. apr 2005, 15:35
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Leadbyte » 6. okt 2009, 10:47

Hej Tuba

Du var en af 3 på det møde, der sagde noget fornuftigt, resten var ren 'rød stue' mod 'blå stue'.

jeg ved ikke hvem der opførte sig værst, men der er ingen af de 'ledere' der var der, jeg ville betro noget vigtigere en pingvintælling på svalbart!.

det møde fik mig (næsten) til at overveje at opgive skydning til fordel for stramajbroderi.

Leadbyte
Murphy var optimist.

Brugeravatar
Tuba
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 242
Tilmeldt: 22. mar 2008, 23:25
Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
Geografisk sted: Søllerød
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Tuba » 6. okt 2009, 11:00

Leadbyte skrev: det møde fik mig (næsten) til at overveje at opgive skydning til fordel for stramajbroderi.
Jeg er meget glad for at det ikke kun var mig der gik hjem med den fornemmelse, mødet var det mest demotiverende jeg nogensinde har oplevet. Jeg overvejede efterfølgende at skære voldsomt ned på skydningen og så finde på noget andet, men kom til den konklusion at det rigtige faktisk er det modsatte. Jeg vil gøre mit bedste for at være mere aktiv end før, og så lægge kræfterne de steder hvor der ikke går politik og personfnidder i den hele tiden. HVK har ret, de af os der vil noget konstruktivt og fremadrettet må stemme med fødderne, og skabe aktiviteterne der hvor det er muligt.
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af GT9 » 6. okt 2009, 11:09

Leadbyte skrev: men der er ingen af de 'ledere' der var der, jeg ville betro noget vigtigere en pingvintælling på svalbart!.
Leadbyte
Er der pingviner på Svalbard ? :biggrin: :biggrin:
Norwegian Blue Parrot

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 6. apr 2005, 15:35
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Leadbyte » 6. okt 2009, 11:16

GT9 skrev:Er der pingviner på Svalbard ? :biggrin: :biggrin:
Nej :impatient:


Det burde gøre det sværere for dem at ødelægge det.

Leadbyte.
Murphy var optimist.

Brugeravatar
EKAS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 30. maj 2007, 16:03
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af EKAS » 6. okt 2009, 13:41

Dette møde var ganske enkelt det absolutte lavpunkt i alle de år jeg har været skytte. Og i øvrigt spild af tid, idet der var mere end 2/3 riflelstemmer som bare ville have det overstået, vi kunne have sparet alle de timer ved at være startet med afstemningerne.
Har vi brug for DDS Nordsjælland?
Ja, men ikke med den ledelse og de vilkår
EKAS
Against stupidity the gods themselves contend in vain.
(Friedrich von Schiller)

Købmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 27. feb 2004, 10:38
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Købmand » 6. okt 2009, 20:16

Tjah, det er måske meget godt, men hvor vil du skyde henne i Nordsjælland ?? [/quote]

Spørgsmål ikke forstået.

Hvis du mener det kun er DDS der har skydebaner er det ikke tilfældet, ligeledes er det ikke svært at finde foreninger der skyder efter unionens og DSFs programmer.[/quote]


Det er faktisk dem der har ALLE pengene til vor sport og der er IKKE bygget en bane i lille DK. uden de er eller har været ind over dem.

Så skal i ikke lige tænke over hvor mange penge i har i lommen til nå i skal ud og investere i en skydebane

PS. jeg er med på en, med kun et lille ønske
PPS. send PB.
I en perfekt verden er alt skydning skatteyderbetalt.


købmand

Brugeravatar
Tuba
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 242
Tilmeldt: 22. mar 2008, 23:25
Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
Geografisk sted: Søllerød
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Tuba » 7. okt 2009, 11:04

købmand skrev:Det er faktisk dem der har ALLE pengene til vor sport og der er IKKE bygget en bane i lille DK. uden de er eller har været ind over dem.
Det er så ikke korrekt, jeg har kendskab til baner der er bygget helt uden tilskud fra DDS, og det er uden at regne de militære faciliteter med.
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Brugeravatar
Tuba
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 242
Tilmeldt: 22. mar 2008, 23:25
Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
Geografisk sted: Søllerød
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Tuba » 7. okt 2009, 11:18

Jeg har nu haft et par dage til at tænke, og er nået frem til to konklusioner:

1. Ja, vi har brug for DDS Nordsjælland, for vi har allesammen brug for steder som Hanebjerg og Saxegård.

2. Der er ét problem der overskygger alle andre problemer for skydningen i Danmark, og det er tendensen til at tage skyklapper på.

For at uddybe nummer to, må jeg hellere starte med at redegøre for min personlige tilgang til skydning. For mig er skydning lige dele social afslapning og uambitiøs idræt - på det personlige plan. Jeg har uendeligt stor respekt for de skytter der har talentet og viljen til at bringe det videre end jeg gør, og støtter aktivt deres arbejde mod bedre resultater når og hvis jeg kan. For mig er det inderligt ligegyldigt om mine medskytter vælger det ene eller det andet program, eller den ene eller den anden type udstyr. Det er kort sagt uvæsentligt for mig om riffelskytterne er iklædt skydetøj, remme og Sauer LTR, eller om de stiller i hverdagstøjet med en gammel Mosin-Nagant - og tilsvarende om pistolskytterne møder op med klap for øjet og luftpistol eller med custom rigs og en STI, klar til en gang IPSC. Det der for mig betyder noget er at vi ikke som skytter tager skyklapperne på, og aktivt eller passivt modvirker hinanden. Der er en rigtigt kedelig tendens til at se skævt til dem der "skyder det forkerte" eller til jægerne eller nogen helt andre, og det er netop den holdning der gang på gang ødelægger muligheden for at vi alle sammen kan arbejde frem mod bedre forhold for alle skytter i Danmark - uanset hvad de skyder med og på. Jeg går ikke ud fra at der er nogen af os der er tvunget til at være skytter, og det vil vel sige vi gør det fordi det er spændende og skægt, er det ikke en tilpas stor fælles platform til at vi burde kunne finde ud af det?

For mig at se har vi virkelig alt at tabe, og intet at vinde, hvis vi begynder at stille os op i hvert vores hjørne og råbe grimme ting. Det er ikke nødvendigt, og det gør kun skade. Vi er allesammen skytter, og vi burde kun glædes når det går en anden disciplin end den (/dem) vi selv skyder godt. Jo bedre det går over hele linien, jo flere skytter vil vi blive - og jo flere vi er, jo nemmere er det at skabe gode og ordentlige forhold for det vi gerne vil.
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Fast Fumble » 7. okt 2009, 12:51

:goodpost:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af GT9 » 7. okt 2009, 15:16

[
Tuba skrev:. Der er en rigtigt kedelig tendens til at se skævt til dem der "skyder det forkerte" eller til jægerne eller nogen helt andre, og det er netop den holdning der gang på gang ødelægger muligheden for at vi alle sammen kan arbejde frem mod bedre forhold for alle skytter i Danmark - uanset hvad de skyder med og på. Jeg går ikke ud fra at der er nogen af os der er tvunget til at være skytter, og det vil vel sige vi gør det fordi det er spændende og skægt, er det ikke en tilpas stor fælles platform til at vi burde kunne finde ud af det?
Du har så ret det er sørgeligt vi ikke samarbejde hvad enten vi nu f.eks er Jægere, 300 m skytter.

Jeg så et klip fra Norsk TV om stangskydning, flest træf på en given tid med genladning efter hvert 5 skud, og blev egentligt så glad for der skyder skytteforeningsskytter med Sauer mod Hjemmeværns folk med ders G3 (M75) og alle så ud til at have det sjovt, desuden var en stort publikum på.

Denne ånd kunne være skøn hvis vi havde den.

Se om døm selv :

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/279486
Senest rettet af GT9 7. okt 2009, 21:04, rettet i alt 1 gang.
Norwegian Blue Parrot

Brugeravatar
Honza
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. mar 2006, 15:06
Interesser: Foto&Video
Geografisk sted: NordSjælland
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Honza » 7. okt 2009, 19:44

Jeg mener, at den senneste udvikling i hele sagen er så ekstrem, netop fordi alle ville komme med nogle "rigtige" og overskuelige argumenter for at retfærdiggøre sine handlinger overfor de mange medlemmer, der kom til vores Repræsentantskabsmøde. Alle prøvede at ramme rigtigt med at fremhæve de andres fejl, fordi alt det, hvad vi har oplevet de sidste to år kunne simpelthen ikke fremlægges på en fornuftig måde indenfor den tidsramme, vi have til rådighed.

Men husk, at konflikten har været i gang mere end to år og når vi nu ikke har haft ret mange muligheder at læse om de enkelte sager for netop løbende at kunne tage stilling til det ene eller den anden sag, så var det kun naturligt, at vores møde gik som det gik. F.eks. forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor skal man holde bestyrelses referater hemmeligt? Hvorfor kan man ikke, når nu vi har de uenigheder, søge hjælp hos sine medlemmer? Jeg har altid troet på, at rimeligheden var et begreb, som var nærmest indbygget og underforstået i det frivillige arbejde, som mange yder for vores idræt. Problem er, at rimeligheden også kan fortolkes på mange forskellige måder.

Jeg har aldrig opfattet hele sagen som en konflikt mellem pistolskytter og riffelskytte. Heller ikke som en sag mellem DDS eller DSF. Problem ligger i at vi har brug for at tænke lidt anderledes – lidt mere dynamisk. Vores medlemmer har behøv for et bedre tilbud, bedre samarbejde på tværs af alle discipliner uanset forbund og det nytter ikke kun at hænge fast på de faste traditioner vi nu har i DDS. DDS er her for os og når vi nu har brug for flere tilbud, så må DDS tilpasser sig til os og ikke omvendt. Eller accepterer i det mindste, at der kan være andre muligheder for vores skytter og hjælper med at udnytter de skyttefaciliteter vi nu har.

I min ideale verden vil jeg kunne forestille mig at DDS som et samlende forening for alle skytter, som dyrker skyttesport for en fornøjelses skyld og ikke på elite plan som f.eks. DSU. Og når DDS medlemmer har behøv for andre alternativer, så må simpelthen DDS ledelse arbejde i den retning. Vi kan se, at flere og flere skytteforeninger melder sig i DDS, DSU og DSF, fordi krav til vores fritids aktiviteter vokser. Medlemmerne vil gerne have flere tilbud så de er nødt til at melde sig til DSF også.

Men husk!!! Den konflikt vi nu har oplevet i DDS-Nordsjælland handlede ikke om DDS versus DSF eller pistol mod riffel!!! Tims post som DSF formand blev kun misbrugt i denne sag. Det handlede om manglende vilje at tænke visionært og at være lidt mere fleksibel i de beslutninger der skulle træffes omkring Hanebjerg Skyttecenter.

Hiilsen Jan Rajchman
Søllerød Skytteforening

Besvar