Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Mausertossen » 7. okt 2009, 21:10

Har fulgt sagen om DDS-nordsjælland fra sidelinien og med både en riffel og pistolskyttes briller. Man mangler ord.... Et eksempel: Da vi endelig fik oktoberskydningens indbydelse at se, var tilmelding "lagt i hænderne på" skydetid.dk. :evil: -Pistolterræn er netop en af de ting skydetid ikke egner sig til, personlig, manuel planlægning og tilrettelæggelse er nødvendigt for et godt P-terræn-arrangement, hvad DDS-storstrømmen og -Vestsjælland har bevist i Tubæk, på Kulsbjerg og i Igelsø. Skydetid.dk er for de dovne der ikke gider at tage besværet med at lave et godt arrangement.
Mener: Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Yamamoto » 8. okt 2009, 00:44

DDS-Nordsjællands Repræsentantskabsmøde 2009, en trist dag for skydesporten.

Med hele 7 ændringsforslag til vedtægterne hvor de fleste gik på at 'stække' pistoludvalgene var der på forhånd lagt op til konfrontation frem for dialog. Allerede ved formandens beretning blev pistoludvalgs-formændene hængt ud gentagne gange, for at have gjort hvad de fik mandat til på pistolaktivitets-mødet, nemlig at insistere på at få fornuftige arbejdsforhold. Allerede efter formandens og bestyrelsens beretning blev der stillet et mistillidvotum til hele pistoludvalgene, et mistillidsvotum som blev vedtaget med over 70% af stemmerne. Da flertallet nu vidste hvor stort det var blev alle henstillinger til dialog og forsoning ignoreret og alle indlæg fra pistol-skytterne kommenteret i salen med masser af 'spidse' bemærkninger og generel mangel på respekt. Jeg må desværre konstatere at også repræsentanter fra min egen klub var med til at komme med sådanne bemærkninger. Der var nogen debat om ændringsforslagene var indsendt rettidigt, en debat som endte med at flere foreninger udvandrede og de resterende derefter vedtog de 2 første ændringsforslag før de sidste blev trukket tilbage, nu man havde stækket pistolskytterne. Afslutningen med valg af ny bestyrelse var som at opleve partimødet i det hedengangne Sovjet.

Det siges at man kan vurdere et demokratis modenhed ved hvordan mindretallet behandles, demokratiet i DDS Nordsjælland er ikke ret modent.

Brugeravatar
Honza
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. mar 2006, 15:06
Interesser: Foto&Video
Geografisk sted: NordSjælland
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Honza » 8. okt 2009, 08:14

Ja. Du burde skrive refferat. Det var præcis det hvad der var sket.

Som formand for DDS-NSJ sagde: "vi har sat det nyvalgte PistolUdvalg under administration for at sikre ... den demokratiske process..."

Tja... Du har ret. Sovjet metode. Jeg har bået i Tjekkoslovakiet i 27 år. Tror mig. Det er ikke engang for sjovt når jeg skriver dette.
Senest rettet af Honza 8. okt 2009, 10:56, rettet i alt 1 gang.

Lars Frydendal
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. okt 2009, 08:50
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Lars Frydendal » 8. okt 2009, 10:19

Kan kun give jer ret i at her mangler man ord.... vi som bestyrelse har ikke haft mulighed for at se, og behandle de fremsendte vedtægtsændringsforslag, de er alene indsendt og behandlet at DDS Nordsjællands kontor, det giver mening for mig nu, DDS Nordsjælland drives IKKE som vedtægterne foreskriver af bestyrelsen, men af et "kontor" vedtægterne foreskriver at vedtægtsændringsforslag skal indsendes til selv samme "kontor". Det er også fra dette kontor, at ønsket er kommet at Forretningsudvalget skal sætte pistoludvalgene under "adminstation". Alt dette er sket i overværelse at DDS Generalsekretær Advokat Steen F. Andersen og DGI`s Formand, som var tilstede under repræsentantskabsmødet.

Er vi her tæt på en styre form, som kan sammenlignes med det tidligere sovjet !.

"Jeg er også sikker på skydningen i Nordsjælland har en fremtid, men jeg er også sikker på at det ikke er i DDS Nordsjælland i den nuværende form." - er også sikker på at disse problemstillinger omkring de demokratiske processer vil blive belyst helt til bunds.

Brugeravatar
LeeLoader
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 7. jun 2006, 09:05
Interesser: Pistol, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af LeeLoader » 8. okt 2009, 13:34

Når man ikke kender baggrunden eller ikke har deltaget på det nævnte repr.møde, kan denne tråd virke lidt underlig. Jeg har derfor prøvet at opridse baggrunden for det skete her: Hvorfor al balladen i DDS Nordsjælland?

Der er meget mere at tage fat på: regnskaber der ikke er revideret i henhold til vedtægter, omlægning af alle nøgler på ...... pistolbanerne, indførelse af brugerbetaling osv. osv., men min tråd indeholder det væsentlige.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Yamamoto » 8. okt 2009, 21:35

Honza skrev:Ja. Du burde skrive refferat. Det var præcis det hvad der var sket.

Som formand for DDS-NSJ sagde: "vi har sat det nyvalgte PistolUdvalg under administration for at sikre ... den demokratiske process..."

Tja... Du har ret. Sovjet metode. Jeg har bået i Tjekkoslovakiet i 27 år. Tror mig. Det er ikke engang for sjovt når jeg skriver dette.
Mit foregående indlæg er faktisk skrevet til vores klub-blad, jeg er meget spændt på om redaktøren har 'nosser' nok til at bringe det.

Jeg har kigget i vedtægterne for DDS-Nordsjælland, af disse fremgår det ikke at man kan sætte noget udvalg 'under administration' nogen steder. Det giver heller ikke nogen mening at opretteholde 'administrationen' efter at der har været afholdt nyvalg til pågældene udvalg. Jeg havde lidt håbet på at tilstedeværelsen af DDS jurist ville hjælpe lidt, men det virkede desværre helt klart som om at han var på formandens side.

Personligt vil jeg i den kommende sæson boykotte alle DDS-Nordsjælland aktiviteter, så får jeg også mere tid til mine DSF aktiviteter.

TimAndersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 25. feb 2006, 12:15
Geografisk sted: Holte
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af TimAndersen » 8. okt 2009, 22:39

Hej alle.

Jeg kan så glæde Jer med, at Tjenestepistol-divisionsskydningen på kal. .22 for Nordsjællandsskytter står ved magt, se http://www.dsf.dk :yo:

Og jeg forstår, at man på Kalvebod vil gøre forholdene så gode som overhovedet mulige for de skytter i Nordsjælland, der kommer i klemme.

Som man kunne se af statistikken på aktiviteter DDS-NSJ var Pistol for opadgående indtil pistolskytterne fik nok, og al riffelskydning for nedadgående. Nu hvor riffelskytterne har valgt pistolernes repræsentant :help: er det ikke til at vide, hvordan udviklingen vil fortsætte.

Forøvrigt kender jeg en anden organisation, der er i rivende udvikling både på :sniper: og på :twoguns: ... :blink:

/Tim

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Yamamoto » 8. okt 2009, 23:44

TimAndersen skrev:......
Som man kunne se af statistikken på aktiviteter DDS-NSJ var Pistol for opadgående indtil pistolskytterne fik nok, og al riffelskydning for nedadgående. Nu hvor riffelskytterne har valgt pistolernes repræsentant :help: er det ikke til at vide, hvordan udviklingen vil fortsætte.
.....
Det er faktisk det mest sindsyge af det hele. Man kunne måske se et behov for at lukke aktiviteter ned der var ved at dø i forvejen, nu mejer man den del af butikken ned hvor der er mest gang i væksten. De er vel ikke så naive at de tror pistolskytterne skifter over til at skyde riffel hvis man gør det besværligt nok at skyde pistol ??

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Indlæg: 423
Tilmeldt: 6. apr 2005, 15:35
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times

Re: Har vi egentlig brug for DDS Nordsjælland

Indlæg af Leadbyte » 10. okt 2009, 10:23

[quote="Yamamoto]De er vel ikke så naive at de tror pistolskytterne skifter over til at skyde riffel hvis man gør det besværligt nok at skyde pistol ??[/quote]
Arhh altså, det kunne jeg da godt finde på....

det blir så til sortkrudt-rifler, for alt deher nymodens patronhalløjsa, det kan da ikke være andet end en fase der bare skal overstås... :twisted:

nej altså de har sagt at alt besværet kun skyldes 2 personer,og alt ville blive godt bare de blev 'demokratiseret' væk....lad os nu bare vente og se.

Leadbyte.
Murphy var optimist.

Besvar