DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
TimAndersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 25. feb 2006, 12:15
Geografisk sted: Holte
Been thanked: 19 times
Kontakt:

DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af TimAndersen » 21. mar 2009, 00:06

Hej alle.

Det er med beklagelse vi må meddele, at pistoludvalgene, PUV samt PTU, i DDS Nordsjælland i enighed har set sig nødsaget til at nedlægge arbejdet.

Dette betyder vi ikke kan afholde Pistolterræn Øst som nu er flyttet. Ligeledes afholdes heller ikke årets Langfredagsskydning. Vi udtager heller ikke amtsholdskytter til DM, og Oktoberskydningens afvikling er for nuværende uvis.

Det nylig afholdte møde med bestyrelsen gav desværre ikke nogen afklaring. Vores ønsker afvistes blankt af formanden Kristen Trap.

Yderligere på hjemmesiden http://www.ddsnsjpistol.dk

mvh
Tim Andersen
Fmd. DDS-NSJ PTU

Amatøren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 177
Tilmeldt: 17. sep 2008, 12:12
Interesser: Skydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Amatøren » 21. mar 2009, 00:30

Hvordan kommer man af med sådan en formand i en fart ??

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Mausertossen » 21. mar 2009, 07:46

Pyyha! -jeg troede lige det var miljøgodkendelsen for Hanebjerg der var inddraget, nu viser det sig at det bare er politik! Politik er jo normalbilledet for DDS, DDS blev dannet for mange år siden pga utilfredshed med nogle politiske afgørelser og lige siden har der været politik -her mener jeg personfnidder og smålighed over for andre- i alt for meget af ledelsesarbejdet. Det vises desværre tydeligt ved at formænd ikke "tør" uddelegere ansvar til bestyrelse eller udvalg.
Her er et oplagt eksempel på at nogen hellere vil pleje deres lille politiker i maven end gøre et aktivt stykke arbejde for skydning: skaffe sponsorer, skaffe billige materialer til skydebanen, lære brugerne ansvarlighed over for anlæggene -især de brugere som misbruger dem- og frem for alt empati: lære at der er altså andre som også har lov at deltage i fornøjelsen ved skydning.
Søren (politik= :sleep: skydning= :eek: )
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Redakula » 21. mar 2009, 10:19

Hold da helt fest...

Det lyder helt ekstremt hvor meget mistillid der er mellem de to lejre når man som udefrakommende læser begge siders udmeldinger på de respektive hjemmesider :axe
(Noget skal man jo lave i de tidlige morgentimer mens kaffen løber igennem...)

I indtil flere af udmeldingerne fra DDSNSJ kommenteres Tim's engagement i DSF... Er det mon her en del af årsagen til fjendtligheden findes?

Håber virkeligt i kan løse problemerne... Det er da 110% spild af tid at bruge tid på at skrive breve og skændes når der er forår og skydevejr :razz:
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Yamamoto » 22. mar 2009, 22:49

Det er godt nok trist, specielt fordi vi i 'min' DDS forening havde fået lokket en håndfuld af de yngre skytter med til at skyde terræn langfredag, en skydning som nu er aflyst. Hvis DDS 'udrenser' alle som også er aktive i DSF regi bliver der ikke mange 'yngre' skytter tilbage. Jeg bliver så træt af disse fløjkrige fordi de spilder så mange ressourcer som kunne bruges på at forbedre forholdene for all skytterne, uanset forbund og yndlingsdicipliner. Det bliver så endnu værre når folk ikke vil anerkende fakta og f.eks. stadig påstår at IPSC ikke er endeligt godkendt af JM :wall:

Brugeravatar
Honza
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. mar 2006, 15:06
Interesser: Foto&Video
Geografisk sted: NordSjælland
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Honza » 23. mar 2009, 11:02

Tja. Jeg synes da også, det er lidt trist, når jeg nu har et par unge (13 år), som gerne ville deltager til terrænskydning på Hanebjerg.

Man kan måske godt forstå nogle tekniske problemer der kan forhindre os i at deltage i de diverse pistolaktiviteter på Hanebjerg. Men jeg forstår slet ikke den bureaukratiske proces og faktisk en direkte uvilje fra bestyrelsens side, at PistolUdvalg i DDSNSJ gerne vil have lidt mere ansvar og frihed i det arbejde, der er nødvendigt for en optimal drift på Hanebjerg og for at afvikle alle de pistol aktiviteter i DDSNSJ, som vores medlemmer ellers efterlyser.

Vi som PistolUdvalg kan da ikke acceptere, at ForretningsUdvalg træffer vigtige afgørelser selv, uden at vi i det mindste på forhånd bliver orienteret i disse sager.

Jan Rajchman - medlem af PistolUdvalg i DDSNSJ

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Yamamoto » 23. mar 2009, 21:57

Honza, hvis det ikke fremgik tydeligt nok af mit indlæg er jeg absolut på pistoludvalgets side og var selv tilstede på både repræsentantskabsmødet og pistolaktivitetsmødet. Den opførsel bestyrelsen med formanden i spidsen udviser har intet med foreningsdemokrati at gøre, det er rent flertalsdiktatur. Beklageligvis bliver det nok først bedre når der kommer en ny formand på banen.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Fast Fumble » 23. mar 2009, 23:09

Det er da en fuldstændig vanvittig situation!
Der må sidde en bestyrelse med en meget dårlig smag i munden
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Refraktorius » 24. mar 2009, 00:12

Fast Fumble skrev:Det er da en fuldstændig vanvittig situation!
Der må sidde en bestyrelse med en meget dårlig smag i munden
Eller en meget tilfreds bestyrelse, der nu er sluppet af med "alle de irriterende pistolskytter"..... (Gys!)

Man skal have oplevet en bestyrelse gå amok, før man tror det er muligt.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Redakula » 24. mar 2009, 09:36

Hvordan er forholdet egentligt mellem de menige riffel og pistolskytter?
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

TimAndersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 25. feb 2006, 12:15
Geografisk sted: Holte
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af TimAndersen » 24. mar 2009, 13:40

Det vi har med at gøre er egentlig ikke en "riffel" mod "pistol" situation, men en "pistol" mod "formand Kristen Trap" situation.

Problemet er ene og alene formanden. Han udøver en særdeles kedelig ledelsesstil, meget autoritær, og han tåler ikke den mindste opsætsighed fra de underordnede. Samtidig har han skruet en kontruktion sammen der gør, at DDS-NSJ forretningsudvalg (i praksis også ham) har fingrene i alt, dvs. ikke bare at passe forretningen på det daglige plan med at betale regninger osv., men al idrætslig aktivitet skal godkendes, alle prisfastsættelser, banegodkendelser, ja alt har han selv råderet over.

Forsøger man som bestyrelsesmedlem at blande sig får men en mail: "Din tilstedeværelse er uønsket", eller "Jeg er ligeglad hvad du mener" eller "Der udleveres ikke materiale til dig". Hvis han ellers overhovedet gider svare.

At han i DDS sidder i et udvalg der har med foreningsudvikling at gøre er for mange fuldstændig ubegribeligt! Han vil hellere se DDS-NSJ revne ned langs midten end at afgive sin magt.

Det mest positive er, at der i DDS-NSJ er rigtig mange pistolfolk der vil arbejde fremadrettet for skydesporten. Vær sikker på een ting, - fremtiden tilhører dem!

/Tim
Fmd DDS-NSJ PTU

Brugeravatar
Honza
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. mar 2006, 15:06
Interesser: Foto&Video
Geografisk sted: NordSjælland
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Honza » 24. mar 2009, 14:28

Redakula skrev:Hvordan er forholdet egentligt mellem de menige riffel og pistolskytter?
Jeg har ikke oplevet et decideret problem mellem pistol og riffel skytter. Det er ikke der, PistolUdvalg har et problem. Når jeg prøver at forstå, hvad der var sket i denne konflikt, kan jeg blot referere til mine egne oplevelser. Men hurtigt sagt og stærk forsimplet er det en konflikt mellem den traditionelle, bureaukratiske form for styring, hvor alt besluttes uden at der tages hensyn til mindretal (pistolskytter) og på den anden side er det et forsøg på at opnå mere ”frihed med ansvar” for at kunne gennemføre hurtigere beslutninger til fordel for os alle – dog uden om den tunge ”demokratiske” proces fra ForretningsUdvalg (FU) og bestyrelsen. Når PistolUdvalg kommer med nogle forslag eller spørgsmål til FU, bliver alt stærk fordrejet eller bare slet ikke besvaret eller, som her til sidst – bliver PistolUdvalg sat under administration (uden en lovlig grundlag). Men som sagt, der er meget mere i denne konflikt.

Hilsen Jan Rajchman - PUV

P.S. Jeg kan se, at mit svar har krydset Tims svar - faktisk blev der sagt det samme :-) Sorry, jeg har slet ikke bemærket det.

Brugeravatar
EKAS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 30. maj 2007, 16:03
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af EKAS » 24. mar 2009, 15:13

Det er godt nok en kedelig situation - hvor alle er tabere, specielt skytterne.
Det kan undre en at DDS ikke tager afære når nu Amtsformanden ikke kan
EKAS
Against stupidity the gods themselves contend in vain.
(Friedrich von Schiller)

Immanis
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. maj 2008, 22:24
Geografisk sted: nordsjælland

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Immanis » 25. mar 2009, 23:31

amtsformand kristen trap var på valg til repræsentantskabsmøde i oktober.
Situationen var næsten den samme på det pågældende tidspunkt udover at pistoludvalget ikke havde nedlagt arbejdet.
Kristen Trap var DEN ENESTE DER STILLEDE SOM KANDIDAT TIL AMTSFORMAND, skal der siges meget mere ????

selvfølgelig skal vi da debatere over de forskellige problemstillinger og situationer der opstår i vores fælles interesseområde, men vi bør også respektere dem der lægger et enormt stykke frivilligt arbejde i at gøre det muligt for os at dyrke skydesporten indenfor fornuftige rammer.

MVH Ulf Rohde

Brugeravatar
Honza
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. mar 2006, 15:06
Interesser: Foto&Video
Geografisk sted: NordSjælland
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Honza » 26. mar 2009, 00:10

Jeg er enig med dig. Jeg ved godt, at Kristen Trap er meget aktiv i DDS og han har bestemt min respekt for hans arbejde. Men nu var det også Kristen, som ikke ville acceptere, at vi i PistolUdvalg fik den frihed med ansvar, som kunne skabe en bedre grundlag for PistolUdvalgs arbejde.

Vi snakker om folk, som Tim Andersen og Lars Holte og Torben Danner (for mig også meget engagerede og ansvarlige skytter) og mange andre, som Kristen Trap havde sat under administration. Er der overhovedet nogen der kan påstå, at disse folk IKKE er engageret nok i skyttesporten og at de IKKE har det rette ond? ... Ja – vores DDSNSJ- forman ;-)

Hilsen Jan Rajchman

Brugeravatar
EKAS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 30. maj 2007, 16:03
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af EKAS » 26. mar 2009, 08:52

Nu er der, fra Kristen Trap (udenom Pistoludvalgene), kommet invitationer ud til alleforeninger til at deltage i 25 m divisionsskydninger og terrænskydninger på Hanebjerg.
Jeg er 100% sikker på at jeg ikke vil deltage hverken som skytte eller hjælper/banekommandør før det igen er ordnede forhold, hvor der er vores valgte repræsentanter som på alle punkter kan arbejde for pistolskytternes sag uden indblanding fra Amtsformanden
Jeg håber der er rigtigt mange andre skytter i DDS-Nordsjælland, der tænker tilsvarende.
Vi taber en helt skydeår, men nok er nok!
EKAS
Against stupidity the gods themselves contend in vain.
(Friedrich von Schiller)

Brugeravatar
Honza
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. mar 2006, 15:06
Interesser: Foto&Video
Geografisk sted: NordSjælland
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Honza » 26. mar 2009, 09:47

Jeg har endnu store problem. I vores forening har ikke alle forståelse for vores principielle sag i denne konflikt (PUV&PTU versus FU). Så der bliver helt sikkert pres på mig som virtuel :-) "pistol formand" for at vi som forening deltager i 25 m divisionsskydninger og terrænskydninger på Hanebjerg. Jeg har to drenge på ca.13 år til terrænskydning, som bliver helt sikkert ramt. De har eller glædet sig enorm maget. Det er ikke alene sørgeligt kun for dem men også for mig, som er ked af på deres vegne.

Jeg som medlem af PUV hverken kan eller vil deltage eller hjælpe, selvom lysten og energien er der. Men jeg kan ikke acceptere Kristens "diktatoriske-demokratiske" styring.

Jan Rajchman, Søllerød skytteforening

Amatøren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 177
Tilmeldt: 17. sep 2008, 12:12
Interesser: Skydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: DDS Nordsjællands pistoludvalg nedlægger arbejdet!

Indlæg af Amatøren » 26. mar 2009, 12:01

Ekstraordinær generalforsamling, mistillidsvotum til formanden, væk med kalorius, kræver self. at i medbringer en ny kandidat.

Besvar