Hvilken 9mm pistol ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Ras.Killing » 15. mar 2009, 22:31

Hej alle her inde på våbenforumet!

Nu er tiden kommet til at jeg vil have mig en 9mm pistol, men jeg er lidt i tvivl om hvad man skal vælge- og kigge efter.

Mine krav er således: Det skal kunne holde til at blive brugt. En rimelig præcision ville også være at foretrække. Den skulle også gerne være fed/blæret- se godt ud (dette er jo self. en smags sag, så kom bare med jeres bud).

Den skal bruges til lidt sjov på banen i ny og næ, og til så mange af de terrænpistol stævner jeg ellers kommer til med min cal. 22. (skyder- og har skudt cal. 22 pistol i en del år efterhånden, men er aldrig rigtig kommet igang med 9mm'eren)

Har omkring en 10'000kr at gøre godt med, kan nok også godt snige mig lidt over dette beløb.

Hvad ville i vælge? Hvad tror i ville være godt til mig?

Glæder mig til at høre fra jer.
Mvh.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Lillelars
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 10. sep 2008, 22:11
Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 37 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Lillelars » 15. mar 2009, 23:15

Hej, og velkommen til :razz: , jeg spurgte om det samme for ca et halvt år siden, og som alle andre sagde til mig, prøv en masse foreskelige 9 mm.... mit valg endte på en rigtig fin pardini gt-9..... en ny pardini gt-9 omkring de 10kilo,
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles :Hug:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Lycon » 15. mar 2009, 23:27

Lillelars skrev:Hej, og velkommen til :razz: , jeg spurgte om det samme for ca et halvt år siden, og som alle andre sagde til mig, prøv en masse foreskelige 9 mm....
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=16450
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Gunslinger » 16. mar 2009, 00:00

Åh det er en god tråd den der <+:

Hej og velkommen til.

Her er igennem tiden blevet diskuteret utrolig mange skydere, fordelt på en håndfuld tråde, der indeholder utrolig mange informationer og meninger. Søg lidt og du kan finde svar på det meste :)

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Ras.Killing » 16. mar 2009, 00:05

Altså de pistoler jeg selv har haft kig på var bla. Sig Sauer og Pardini - skyder selv med en Pardini SP, på cal. 22, og den har jeg kun været tilfreds med, so far <;>

Men det kunne da være meget fedt at høre lidt respons fra nogen der ejer- eller har prøvet et af disse våben. Og evt. for og imoder.

Og så fik jeg ikke lige skrevet i første indlæg, at: Der er ikke usandsyndligt at jeg vil prøve kræfter med noget IPSC på et tidspunkt. Så den 9mm jeg er ude efter nu skulle også gerne egne sig til dette, HVIS det skulle blive aktuelt.
Vedhæftede filer
Pardini_SP.jpg
Pardini_SP.jpg (35.16 KiB) Vist 14929 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Mapzter » 16. mar 2009, 00:22

Her er et par tråde om køb af 9mm:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=16501
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=13252
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=14&t=5099
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=10&t=3958

De mest brugte pistoler indenfor IPSC herhjemme er nok:
CZ
Glock
H&K
Para-Ordnance
STI/SVI
Tanfoglio
(nu får jeg sikkert på puklen for at ha' glemt en eller andens yndlings-mærke :mrgreen:)

Ikke dermed sagt at der ikke er andre mærker der duer, eller at man ikke kan ha' problemer med pistoler af ovenstående mærker.

Det vigtigste er at komme ud og prøve nogen pistoler, indtil du finder ud af hvad der er rigtigt for dig.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Allanskydning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 61
Tilmeldt: 15. apr 2005, 16:01
Geografisk sted: aalborg

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Allanskydning » 16. mar 2009, 02:18

[quote="Mapzter"]Her er et par tråde om køb af 9mm:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=16501
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=13252
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=14&t=5099
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=10&t=3958

De mest brugte pistoler indenfor IPSC herhjemme er nok:
CZ
Glock
H&K
Para-Ordnance
STI/SVI
Tanfoglio
(nu får jeg sikkert på puklen for at ha' glemt en eller andens yndlings-mærke :mrgreen:)

yep du glemte sps :shame:

dvc
allan

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Mapzter » 16. mar 2009, 03:06

Allanskydning skrev:
Mapzter skrev: (nu får jeg sikkert på puklen for at ha' glemt en eller andens yndlings-mærke :mrgreen:)
yep du glemte sps :shame:
Nej, jeg glemte ikke SPS. Min liste var over hvad jeg mener er de mest anvendte mærker indenfor IPSC i Danmark. Hvis min liste havde været en liste af alle mærker jeg havde kendskab til, der blev anvendt til IPSC, så havde den været 3 gange længere, og SPS havde været på den.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Ras.Killing » 16. mar 2009, 16:18

Jeg kan også lige prøve at vende den om :)

Hvis det nu var DIG der skulle ud og have en ny 9mm, og havde lige lidt over 10'000kr at bruge af. Hvad havde du så valgt, og hvorfor? :eek:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Tony Rosgaard » 16. mar 2009, 16:27

Jeg har vist givet svar i flere tråde: Bernadelli P.One. til 3-4.000,- kr. den øverste (Hård og robust). Et udmærket våben at klassificere sig på og til at komme af med igen når du vil eskalere. (Og så har du stadig nogle tusser til at stå på kontoen.)
Vedhæftede filer
ber.jpg
ber.jpg (56.8 KiB) Vist 14744 gange
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Fast Fumble » 16. mar 2009, 16:45

Ras.Killing skrev:Jeg kan også lige prøve at vende den om :)
Hvis det nu var DIG der skulle ud og have en ny 9mm, og havde lige lidt over 10'000kr at bruge af. Hvad havde du så valgt, og hvorfor? :eek:
Jeg havde ventet lidt og sparet lidt mere op, og så købt en STI Edge.
Så er der pistol resten af livet, topklasse, ingen irritation over at de andres er bedre, og den er god til det hele.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Mapzter » 16. mar 2009, 16:53

Ras.Killing skrev:Hvis det nu var DIG der skulle ud og have en ny 9mm, og havde lige lidt over 10'000kr at bruge af. Hvad havde du så valgt, og hvorfor? :eek:
Hvis jeg skulle ud og ha' en nu, og havde 10.000 ville jeg ta' en CZ 75-SP 01 Shadow til omkring 6.000,-
Jeg skyder ikke særligt godt med Glock og H&K, SIG har jeg prøvet uden held, og Tanfoglio's kvalitetskontrol har jeg ikke så meget fidus til.

Men som FF ville jeg nok vente og spare sammen til en STI - det endte det alligevel med for mit vedkommende efter et par svinkeændringer på vejen.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Ras.Killing » 16. mar 2009, 17:30

Nu er det som sådan ikke fordi at jeg ikke har råd til mere end 10k, men det var egentlig ''bare'' det beløb jeg havde tænkt mig at bruge på det. Tror aligevel at jeg er for nærig til at skulle op og koste små 15kg i en pistol.
Forstå mig ret, altså med mit forbrug tror jeg ikke at det ville være nødvendigt med toppen af poppen. Mit 9mm forbrug kommer nok mere til at være på hobby plan, end konkurence. Som sagt, så er det jo ''for sjov'' skydning på bane og terræn jeg er ude efter >>/: ... Og så måske prøve IPSC på et tidspunkt. Og det med IPSC er et STORT måske, altså pistolen skal ikke købes efter at skulle være en IPSC pistol, men bare kunne bruges til det, hvis det en dag skulle prøves.

Edge'en er uden tvivl fed, meeeeen tror på at der må en være en pistol der koster lige knapt så meget, og som stadig ville kunne opfylde mine krav :mrgreen:

I må undskylde hvis jeg er en smule besværlig, men prøver bare på forhånd at få guidet mig ind på hvilke(n) pistol jeg skal ud og kigge på. Så jeg slipper for at køre rundt til samplige våben pushere her i kongeriget <+:

Tager lige et kig mere på den CZ'er der også^

Mvh.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Mapzter » 16. mar 2009, 18:06

Ras.Killing skrev:Edge'en er uden tvivl fed, meeeeen tror på at der må en være en pistol der koster lige knapt så meget, og som stadig ville kunne opfylde mine krav :mrgreen:
Tja, med de krav du oprindelig stillede op, så har du ikke fravalgt ret mange nogen moderne 9mm pistoler (måske undtagen på udseendet). Så godt som alle vil kunne holde til skydning på "hobbyplan" (forstået som et par tusinde skud om året) i årevis, og de flestes præcision er vel rimelig.
Ras.Killing skrev:I må undskylde hvis jeg er en smule besværlig, men prøver bare på forhånd at få guidet mig ind på hvilke(n) pistol jeg skal ud og kigge på. Så jeg slipper for at køre rundt til samplige våben pushere her i kongeriget <+:
Hvad har du prøvet, og hvad kunne du li'/ikke li' ved dem du har prøvet? Har du kigget i de tråde om køb af 9mm jeg linkede til?

Du kan f.eks. kigge på en STI Trojan (som der nævnes i en af trådene). Den er fin til alt undtagen IPSC.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Ras.Killing » 16. mar 2009, 19:24

Mapzter skrev:Hvad har du prøvet, og hvad kunne du li'/ikke li' ved dem du har prøvet? Har du kigget i de tråde om køb af 9mm jeg linkede til?

Du kan f.eks. kigge på en STI Trojan (som der nævnes i en af trådene). Den er fin til alt undtagen IPSC.
Har kun skudt med dem de har i klubben. En Glock og en eller anden gammel svend af en kuglespreder :-;>/ Glock'en er jeg ikke specielt begejstret for, og ja... en hanglspreder skyder mere præcist en den anden gamle de har :mrgreen:
Kan såmænd egentlig godt lide udseendet af Glock'en, men syntes det var noget møg (undskyld hvis jeg tramper nogen over tærende nu (men det er jo en smags sag)) at skyde med. Hvordan er H&K's USP egentlig sammenlignet med ?

STI's Tojan syntes jeg også ser rigtig fin ud, lige bortset fra et det er singlestack, hvor jeg gerne ville have double.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Fast Fumble » 16. mar 2009, 20:19

Redakula har en Taurus (Beretta look-alike) til salg for ca. 3,5K lige nu, den burde du nok også tjekke.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Mapzter » 16. mar 2009, 20:39

Fast Fumble skrev:Redakula har en Taurus (Beretta look-alike) til salg for ca. 3,5K lige nu, den burde du nok også tjekke.
Well, no offence, men det er ikke svært at købe en bedre skyder hvis man har 10K at gøre godt med.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Ras.Killing » 16. mar 2009, 21:22

Tror selv at jeg vil ud at tage et kig på en Sig Sauer P226 eller to. De er jo møg fede efter min mening, og har tidligere haft kigget/holdt på en ved udstilling. Dog aldrig skudt med.

Men så kan jeg da lige koble et nyt spørgsmål på. Hvilken af Sig's modeller bør jeg gå efter? Har ingen erfaringer med dette :neutral:

Altså der er jo bla. Allround, X-five, X-five Alu, X-six, X,six Alu...Vil sige jeg er nok mest hooke på de modeller med træskæfte, så allrounden er nok ude af billedet.
Hvad er forskellen egentlig på x-five/six og x-five/six Alu ? (kan self. regne ud at Alu modellen er med alu ramme...men hvad har de at sige? +'er og -'er)
Og igen, 5'' eller 6'', +'er og -'er ?
Vedhæftede filer
2495.gif
2495.gif (85.1 KiB) Vist 14550 gange
p226-x-five.jpg
p226-x-five.jpg (24.19 KiB) Vist 14547 gange
sig-sauer-p226s-x-six-alu-n.jpg
sig-sauer-p226s-x-six-alu-n.jpg (24.09 KiB) Vist 14539 gange
p226-x-six.jpg
p226-x-six.jpg (21.53 KiB) Vist 14529 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Mapzter » 16. mar 2009, 21:31

Ras.Killing skrev:Tror selv at jeg vil ud at tage et kig på en Sig Sauer P226 eller to. De er jo møg fede efter min mening, og har tidligere haft kigget/holdt på en ved udstilling. Dog aldrig skudt med.
Tja, de fleste af dem ligger jo i samme prisleje som en STI, så jeg troede egtl. ikke det var noget for dig ;-)

SIG er glimrende pistoler - når de virker. Hvis du får en der ikke virker, så risikerer du en ubehagelig oplevelse. Du kan læse om det besvær jeg havde med min X-Five Allround, som aldrig kom til at virke ordentligt, selv efter to ture tilbage til fabrikken.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Redakula » 16. mar 2009, 21:38

Mapzter skrev:
Fast Fumble skrev:Redakula har en Taurus (Beretta look-alike) til salg for ca. 3,5K lige nu, den burde du nok også tjekke.
Well, no offence, men det er ikke svært at købe en bedre skyder hvis man har 10K at gøre godt med.
May your hovercraft be full of eels!!! :twisted:
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Ras.Killing » 16. mar 2009, 21:39

Ras.Killing skrev:Tja, de fleste af dem ligger jo i samme prisleje som en STI, så jeg troede egtl. ikke det var noget for dig
Ja, eller de der Alu modeller ligger så aligevel lidt under. det var bla. derfor jeg spurgte hvad forskellen ville være på alu- ikke alu. For ellers jo, så er de lige oppe omkring STI.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Immanis
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. maj 2008, 22:24
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Immanis » 16. mar 2009, 22:19

Jeg kan også lige prøve at vende den om :)

Hvis det nu var DIG der skulle ud og have en ny 9mm, og havde lige lidt over 10'000kr at bruge af. Hvad havde du så valgt, og hvorfor?
for 10 k er der jo råd til både en CZ 75 SP01 shadow og en S&W 686 og alle forhandlere vil med glæde give dig 10 æsker patroner med oven i når Du hjælper dem af med varelageret <+:

begge våben er helt i stål og skyder mere præcist end de fleste her på NVF kan udnytte og når det keder dig at skyde med den ene kan du jo skyde med den anden >>/:

derudover findes der et utal af "customdele" til begge våben hvis man ønsker at tune dem eller bare pimpe dem lidt op

just my 5 cents

mvh immanis

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Grendel » 16. mar 2009, 22:28

Immanis skrev:en S&W 686
Det var egenligt et rigtig godt bud, ikke en S&W686 men en S&W Target Champion 9mm - Hvis jeg havde 10K som jeg skulle bruge på en 9mm og den skulle bruges til Terræn skydning og Tjenestepistol + stifte lidt kendskab til IPSC ville jeg købe mig en S&W Target Champion 9mm (Hint: Karlslunde har en brugt til salg)
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Gunslinger » 16. mar 2009, 22:32

Grendel skrev:
Immanis skrev:en S&W 686
Det var egenligt et rigtig godt bud, ikke en S&W686 men en S&W Target Champion 9mm - Hvis jeg havde 10K som jeg skulle bruge på en 9mm og den skulle bruges til Terræn skydning og Tjenestepistol + stifte lidt kendskab til IPSC ville jeg købe mig en S&W Target Champion 9mm (Hint: Karlslunde har en brugt til salg)
Til 10.000 :shock: ? Hmmm.... ja for 10 klik var jeg nok også røget på en Target Champion, normalprisen er omkring de 16. Har skudt en del med sådan én, det er et gedignt stykke skydejern!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilken 9mm pistol ?

Indlæg af Ras.Killing » 16. mar 2009, 22:40

CZ er også med i mine overvejelser. Hvordan er den der CZ 75 Tactical Sport ? Det er jo også et design lige efter min næse, og prisen er jo lidt mere medgørlig end nogle af de andre :twisted:

Efter at have læst Mapzter's lille historie med hans Sig, så syntes jeg umiddelbart ikke at det er det mest tiltalende. Og STI (2011'erne) er også godt med i mine overvejelser, dog syntes jeg prisen er lidt krydret. Hvilket den jo også var på Sig'en.

Tror jeg vil tage et kig mere på den der CZ 75 Tactical, prisen er jo lige efter min næse. Der kunne ligefrem nå at blive råd til justerbart sigte også >><>>:

Hvis nogen har prøvet denne ville jeg meget gerne høre lidt om det!
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar