Nye pistoler

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Carlfrede
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. jun 2008, 16:11
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time

Nye pistoler

Indlæg af Carlfrede » 3. feb 2009, 20:08

Min skytteforening skal udskifte to af sine .22 pistoler (Unique DES 69).
De andre pistoler er Walter GSP. Skal man købe Walter igen? eller er der et bedre/alternativt valg end Walter? Hvad er ca. brugtprisen på en BRUGT Unique DES 69 ?

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 15. jan 2006, 20:34
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 10 times

Re: Nye pistoler

Indlæg af Mindstorm » 3. feb 2009, 21:31

Hvad med en pardini eller en hämmerli eks. sp20, så er der lidt forskelligt at vælge i mellem.
Mvh Mindstorm

Brugeravatar
Dalton
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 23. jun 2008, 11:06
Interesser: Pistol baneskydning (10, 15, 25 og 50m)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Nye pistoler

Indlæg af Dalton » 4. feb 2009, 08:27

Jeg vil skyde på at en DES 69 skal koste 2500 - 3500 alt efter stand og tilbehør. Det er for øvrigt et glimrende alternativ til en GSP som billig begynderpistol.

Jeg er helt enig med Mindstorm i at Pardini SP New og Hämmerli SP20 er oplagte som nye klubvåben. Walther SSP og Feinwerkbau AW93 er også gode kandidater, men de koster lidt mere. En ny Walther GSP Expert er efter min mening IKKE et emne, især da i allerede har GSP'ere i klubben. Den er ligeså dyr som de andre og er noget forældet. Det er altid rart at have noget at vælge mellem >>/:
Fripistol er det nye sort, prøv det!!!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Nye pistoler

Indlæg af Mapzter » 4. feb 2009, 11:55

Omvendt, så kan det være en fordel hvis man får besøg af mange nye skytter at ha' en vis portion ens pistoler. Vi har f.eks. købt 7 ens klubvåben (Hämmerli X-Esse), og er ved at købe 5 mere, da de er voldsomt populære hos vores nye og nyere skytter. Vi gør det for kunne instruere med udgangspunkt i et bestemt våben, og så være sikre på at de nye skytter også kan få den model når de går på banen.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Dalton
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 23. jun 2008, 11:06
Interesser: Pistol baneskydning (10, 15, 25 og 50m)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Nye pistoler

Indlæg af Dalton » 4. feb 2009, 12:28

Nu syntes jeg ikke pistoler som Hämmerli SP20 og pardini er volsomt forskellige at betjene i forhold til en GSP. Kan man betjene den ene kan man med minimal instruktion også betjene den anden. Det er MEGET forskeligt hvad folk syntes om at skyde med, så jeg mener bestemt det er en fordel at have nogle forskellige foreningspistoler. På den måde har man også en ide om hvad man skal købe til sig selv når/hvis man når dertil. Hvis udgangspunktet er børneskytter og/eller terrænskydning med tohåndsfatning er Hämmerli X-Esse et udemærket våben, men er udgangspunktet beneskydning/énhåndsfatning og et håb og at blive bedre/god er den ikke god nok!
Fripistol er det nye sort, prøv det!!!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Nye pistoler

Indlæg af Mapzter » 4. feb 2009, 13:43

Dalton skrev:Det er MEGET forskeligt hvad folk syntes om at skyde med, så jeg mener bestemt det er en fordel at have nogle forskellige foreningspistoler. På den måde har man også en ide om hvad man skal købe til sig selv når/hvis man når dertil. Hvis udgangspunktet er børneskytter og/eller terrænskydning med tohåndsfatning er Hämmerli X-Esse et udemærket våben, men er udgangspunktet beneskydning/énhåndsfatning og et håb og at blive bedre/god er den ikke god nok!
Nu var det såmænd heller ikke fordi jeg ikke kan se fordele i at ha' forskellige pistoler. Vi har også en håndfuld GSP'er og lidt forskelligt andre.

Måske mit perspektiv er lidt anderledes fordi jeg ofte har været nødt til at fortælle nye og nyere skytter i vores klub at de ikke kunne få den pistol de gerne ville skyde med, fordi den allerede var udlånt. Det problem har det hjulpet gevaldigt på med en god stak ens pistoler. Det skal også lige siges, at det ikke er usædvanligt hos os at der dukker 5-10 nye skytter op på en træningsaften.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: Nye pistoler

Indlæg af japh » 4. feb 2009, 13:56

Mapzter skrev:Det skal også lige siges, at det ikke er usædvanligt hos os at der dukker 5-10 nye skytter op på en træningsaften.
Ja, I er jo ikke nogen lille klub ;-)

Filosofien i min klub er at give vores medlemmer størst mulighed for at prøve noget forskelligt inden de selv skal investere penge i en skyder. Folk plejer at være ganske forstående når en pistol er i brug og enter venter de uden brok eller kaster sig over at prøve en ny <+:
-jens

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: Nye pistoler

Indlæg af Mausertossen » 4. feb 2009, 14:55

japh skrev:
Mapzter skrev:Det skal også lige siges, at det ikke er usædvanligt hos os at der dukker 5-10 nye skytter op på en træningsaften.
Ja, I er jo ikke nogen lille klub ;-)
Filosofien i min klub er at give vores medlemmer størst mulighed for at prøve noget forskelligt inden de selv skal investere penge i en skyder. Folk plejer at være ganske forstående når en pistol er i brug og enter venter de uden brok eller kaster sig over at prøve en ny <+:
Samme i vores, udvalget er pænt og derfor har jeg også prøvet en del forskellige. Endte med at købe en Pardini SP som var nedsat fordi den var en demo-gun. Fandt bla. ud af at skæftevinklen var dum på en SP, men det problem blev løst, så nu skyder den bedre end jeg gør... ;-)
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Nye pistoler

Indlæg af Mapzter » 4. feb 2009, 15:17

Dalton skrev:Nu syntes jeg ikke pistoler som Hämmerli SP20 og pardini er volsomt forskellige at betjene i forhold til en GSP.
For lige at krydre lidt, så mener jeg vi (da det var værst) havde følgende klubvåben, og kun 1-2 af de fleste:
S&W mod. 41
Ruger Mark II og 22/45
Walther GSP (2-3 forskellige modeller)
Unique DES 69
Hi-Standard (2 modeller)
Hämmerli X-Esse

Der var en del forskelle mellem dem, for nu at sige det pænt. Vi havde 7 stk. S&W mod. 41, og brugte derfor ofte dem til instruktion, men de var ved at være noget slidte og lavede for tit funktionsfejl, hvilket var ret frustrerende for vores nye skytter.

Så for os var det godt at få en bunke nye pistoler som var ens og havde en fornuftig pris. Mange af vores nye skytter var glade for X-Esse'en, og det var en af grundene til vi købte flere af dem.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Dalton
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 23. jun 2008, 11:06
Interesser: Pistol baneskydning (10, 15, 25 og 50m)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Nye pistoler

Indlæg af Dalton » 4. feb 2009, 15:26

Mapzter skrev:
Dalton skrev:Nu syntes jeg ikke pistoler som Hämmerli SP20 og pardini er volsomt forskellige at betjene i forhold til en GSP.
For lige at krydre lidt, så mener jeg vi (da det var værst) havde følgende klubvåben, og kun 1-2 af de fleste:
S&W mod. 41
Ruger Mark II og 22/45
Walther GSP (2-3 forskellige modeller)
Unique DES 69
Hi-Standard (2 modeller)
Hämmerli X-Esse

Der var en del forskelle mellem dem, for nu at sige det pænt. Vi havde 7 stk. S&W mod. 41, og brugte derfor ofte dem til instruktion, men de var ved at være noget slidte og lavede for tit funktionsfejl, hvilket var ret frustrerende for vores nye skytter.

Så for os var det godt at få en bunke nye pistoler som var ens og havde en fornuftig pris. Mange af vores nye skytter var glade for X-Esse'en, og det var en af grundene til vi købte flere af dem.
Ja med den blanding kan jeg sagtens forstå hvad du mener. Foreningskulturene er jo ret forskellige og indkøb af våben skal selvfølgelig foretages derefter.
Fripistol er det nye sort, prøv det!!!

Besvar