brennike kugler

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Buffalo
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 437
Tilmeldt: 12. okt 2007, 14:12
Interesser: Jagt, Fiskeri og Foto.
Geografisk sted: NNW for Thisted
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

brennike kugler

Indlæg af Buffalo » 9. jan 2008, 14:41

Jeg har set at man på den anden side af det store haw kan købe piber til pump-gun og halvautomatiske haglbøsser med en form for riffelgange beregnet til brennike kugler :-;>/

Jeg er i bisiddelse af en winchester super x mod.1 vil jeg kunne købe og få registreret en pibe med riffelgang til mit våben? våbenet er vel i teorien en riffel der bør kunne bruges til jagt hvis det kan lade sig gøre!

Jeg har prøvet for mange år tilbage at skyde med kugle i haglpiben i Sverige,ud til 65-70m gik det fint har nogen her i dette nydelige forum erfaring med før nævnte.

Det skal kraftigt poienteres at jeg ikke vil drive jagt i DK. MED DEN SLAGS SKYDEJERN.
måske efter vild øfgrise hensidan :razz:

mhv.buffalo
Led mig ikke i fristelse , jeg kan godt selv finde vej

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: brennike kugler

Indlæg af Hønsetyv » 2. mar 2008, 10:17

Riffelpiben skal registreres hos politiet som en vekselpibe og der skal betales afgift. Når riffelpiben er på, må haglbøssen der nu er en riffel indeholde alle de patroner du ønsker hvis det er en pump og den må gerne benyttes her i landet! I jagtloven står det helt klart at "Det er ulovligt at benytte brennekekugler i en glatløbet haglbøsse" og så længe diameteren af riflen er under 20mm så er der ingen problemer.

Besvar