Mulighed for at træne med riffel i Nordjylland på denne årstid?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
maz_a
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland

Mulighed for at træne med riffel i Nordjylland på denne årstid?

Indlægaf maz_a » 11. okt 2017, 08:48

Hej forum

Jeg er ny med riffel(gammel jæger :smile: ) og har planer om at gå op til riffelprøve d. 28/10, jeg har dog brug for at få trænet med riflen inden.

Så mit spørgsmål går på hvor i Nordjylland det er muligt at træne på en 100m udendørs bane? Jeg bor i Hjørring så helst i nærheden.

På forhånd tak.

Brugeravatar
Toxophilos
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Våben, jakt, bue, gjenladning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: Mulighed for at træne med riffel i Nordjylland på denne årstid?

Indlægaf Toxophilos » 11. okt 2017, 10:08

Sindal jagtforening disponerer en ypperlig skydebane både for 100m så vel som for 200m. De skyder hver torsdag. Det er jo ikke langt fra deg. I deres skydeplan står det at de bare skyder ut september måned. Jeg mener bestemt at de skyder enda lenger. Ta kontakt med dem og hør.
http://sindaljagtforening.dk/node/20

T :smile:
Mine våpen sier du? MOLON LAVE - Kom og ta dem.

maz_a
Newbie
Newbie

Indlægaf maz_a » 11. okt 2017, 11:14

Tak for det, jeg prøver at kontakte dem :smile:

maz_a
Newbie
Newbie

Indlægaf maz_a » 11. okt 2017, 13:07

Toxophilos skrev:Sindal jagtforening disponerer en ypperlig skydebane både for 100m så vel som for 200m. De skyder hver torsdag. Det er jo ikke langt fra deg. I deres skydeplan står det at de bare skyder ut september måned. Jeg mener bestemt at de skyder enda lenger. Ta kontakt med dem og hør.
http://sindaljagtforening.dk/node/20

T :smile:

Der skyder desværre ikke mere i 2017, så andre forslag er meget velkomne :smile:

Styer SSG
This member is
This member is
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Been thanked: 41 times

Indlægaf Styer SSG » 11. okt 2017, 22:48

Der er godt nok ikke i nærheden, men der er åben på lørdag 14/10: http://www.hadsund-jagt.dk/aktiviteter/ ... kydetider/
Du kan endda få et mærke, hvis du er god nok :blink:

Styer ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

SuneHJ
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 3 times

Indlægaf SuneHJ » 12. okt 2017, 15:24

Du kan også tage til Brønderslev Skytteforening på Skydebanevej. Der er såkaldt "Åben skydning" den 2. og sidste lørdag i hver måned. Dvs. der er skydning på lørdag fra 9:30 til 14:00. Det koster 50 kr for ikke-medlemmer, mener jeg (husk kontanter). Der er 200m elektronisk, men jeg er lidt i tvivl om du kan skyde 100m, det tror jeg ikke, så hvorvidt det er egnet i forhold til en riffelprøve skal du selv afgøre.
Som en sidebemærkning kan jeg nævne, at der også er 25m pistol/revolver til åbne skydninger.

maz_a
Newbie
Newbie

Indlægaf maz_a » 13. okt 2017, 12:19

SuneHJ skrev:Du kan også tage til Brønderslev Skytteforening på Skydebanevej. Der er såkaldt "Åben skydning" den 2. og sidste lørdag i hver måned. Dvs. der er skydning på lørdag fra 9:30 til 14:00. Det koster 50 kr for ikke-medlemmer, mener jeg (husk kontanter). Der er 200m elektronisk, men jeg er lidt i tvivl om du kan skyde 100m, det tror jeg ikke, så hvorvidt det er egnet i forhold til en riffelprøve skal du selv afgøre.
Som en sidebemærkning kan jeg nævne, at der også er 25m pistol/revolver til åbne skydninger.

Det lyder godt, mon ikke godt lidt træning på 200m kan bruges. Jeg kan dog ikke se noget på deres hjemmeside, er du klar over hvem jeg kan kontakte for at lave en aftale inden jeg kører fra Hjørring?

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 58 times

Indlægaf CQB » 13. okt 2017, 13:16

SuneHJ skrev:Du kan også tage til Brønderslev Skytteforening på Skydebanevej. Der er såkaldt "Åben skydning" den 2. og sidste lørdag i hver måned. Dvs. der er skydning på lørdag fra 9:30 til 14:00. Det koster 50 kr for ikke-medlemmer, mener jeg (husk kontanter). Der er 200m elektronisk, men jeg er lidt i tvivl om du kan skyde 100m, det tror jeg ikke, så hvorvidt det er egnet i forhold til en riffelprøve skal du selv afgøre.

Man kan godt skyde 100meter på papskive i Brønderslev

maz_a
Newbie
Newbie

Indlægaf maz_a » 13. okt 2017, 13:58

CQB skrev:

Har skrevet til formanden i Brønderslev, men de skyder desværre ikke på 100m og 200m mere i år

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 58 times

Indlægaf CQB » 13. okt 2017, 20:17

maz_a skrev:
CQB skrev:

Har skrevet til formanden i Brønderslev, men de skyder desværre ikke på 100m og 200m mere i år

det lyder underligt der plejer at være åbent for riffel skydning 2. og sidste lørdag i måneden , jeg vil forhøre mig i morgen

Tilbage til "Skydning & Våbenteknik."