Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Stilleben » 22. maj 2017, 13:55

Jeg har en Tikka T3 Lite jeg hygger mig med på jagt. Men er begyndt at skyde mere på bane, og overvejer om der er nogle forbedringer der kan betale sig at smide penge efter, så den bliver en bedre baneriffel. Men den skal stadig egne sig til jagt.

Overvejer et GRS Hybrid laminatskæfte. Både fordi jeg syntes det er pænt. Men også fordi jeg håber det kan give lidt præcision. Skal det evt beddes? Eller er det fint som det er?

Den nuværende pibe er jo den tynde Lite pibe, nedkortet til 46 cm. Ville en tykkere match pibe på ca. 50-51 cm give noget mærkbart, for en hygge-amatør som mig? Som det er nu, bliver den hurtigt varm, efter 3-5 skud. Håber lidt mere masse, kan give lidt i forhold til der skydes mere.

Evt andet der kan anbefales? Eller ender vi et sted hvor jeg lige så godt kan købe ny riffel. :)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af C-X » 22. maj 2017, 13:58

Fordelen ved lite modellen er den lave vægt.
Hvis du er glad for den som jagtriffel, så find f.eks. en fin Sauer STR med optik, til bane og jagt, i 6,5 awesome.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Flugteren » 22. maj 2017, 14:50

Stilleben skrev:Jeg har en Tikka T3 Lite jeg hygger mig med på jagt. Men er begyndt at skyde mere på bane, og overvejer om der er nogle forbedringer der kan betale sig at smide penge efter, så den bliver en bedre baneriffel. Men den skal stadig egne sig til jagt.

Overvejer et GRS Hybrid laminatskæfte. Både fordi jeg syntes det er pænt. Men også fordi jeg håber det kan give lidt præcision. Skal det evt beddes? Eller er det fint som det er?

Den nuværende pibe er jo den tynde Lite pibe, nedkortet til 46 cm. Ville en tykkere match pibe på ca. 50-51 cm give noget mærkbart, for en hygge-amatør som mig? Som det er nu, bliver den hurtigt varm, efter 3-5 skud. Håber lidt mere masse, kan give lidt i forhold til der skydes mere.

Evt andet der kan anbefales? Eller ender vi et sted hvor jeg lige så godt kan købe ny riffel. :)
Der kan bestemt være fordele ved at anvende en tykkere pibe. Typisk er de mere stabile (mindre flex) end tynde piber af samme længde. Når du nu som jeg har en kort pibe på riflen eliminerer du flex til en vis grad. Derudover bliver piben ikke så hurtigt varm, så der er mindre varmeflimmer (tager længere tid at køle ned bagefter).

Hvad mit råd er?

Jeg har skudt min pibe på min Schultz & Larsen så varm flere gange, at jeg nærmest ikke kunne se målet i min kikkert. Dét er varmt. Men den ramte stadig plet. Måske var der en smule mere spredning, men minimalt.

Jeg ville ikke være bange for det sikkerhedsmæssige aspekt. Moderne våben og piber er konstrueret med en stor sikkerhedsmargen. Der skal MEGET til at sprænge en riffelpibe, varme kan ikke gøre det.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Kleth » 22. maj 2017, 15:26

Jeg er absolut tilhænger af tykke piber, mine bedste rifler har tykkere piber end de normale jagt-piber.
Dog ville jeg nok ikke kombinere baneskydning og jagt, det kan være træls at slæbe rundt med en riffel med match-pibe og chassis (med mindre man er omkring 2m høj, vejer mere end 0,1t og barberer sig med en vinkelskærer), hvis jagtrifflen skyder godt nok til jagt.

Som C-X forslår så kunne en mulighed være at købe en dedikeret baneriffel eller f.eks. pimpe f.eks. en gammel Otterup/Husqvarna/Carl Gustav/Varberger e.lig. At sætte en ny pibe på en ellers god og sund riffel kan virkeligt bringe nyt potentiale frem og jeg tvivler på at din T3 Lite pibe er udskudt endnu, så det ville i min optik være lidt spild af penge.

Et Tactical/baneriffelprojekt kan være ganske sjovt og lærerigt at kaste sig ud i og der er flere tråde om emnet her inde. Som donerriffel ville en 6.5x55 være glimrende og det ville ikke overraske mig hvis præcisionen på en gammel slider er så god at du i hvert fald venter med en ompibning.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7718
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af T-REX » 22. maj 2017, 17:37

Ompibning og skæfte på din Tikka, så er vi oppe i pris, hvor du nærmer dig en fabriksny varmint riffel(Tikka eller Remingtom 700), eller en af de lidt billigere Tactical rifler.

Afhængigt af våbensmedens pris, så kan ompibningprojektet inkl. ny kolbe nemt runde de 10.000

Jeg vil også sige, kig på f.eks. en af de gamle Otterup banerifler, og sæt et andet skæfte på den.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af 308 W » 22. maj 2017, 19:59

Det er kun fantasien der sætter grænser når det kommer til opgradering af en Tikka T3.

GRS Beserk skæfte
Stort ladegreb

Så kan den stadig håndteres på jagt uden vægt træning! Og samtidig være ergonomisk "korrekt" til skydebanen.

En kraftigere Pibe vil koste omkring 4-6000 kr hvilket næsten er samme pris som en ny Lite..

Jeg har selv en T3 Super Varmint 308 win, hvor jeg har fået kortet piben ned til 50 cm, nyt ladegreb, rustfri rekyl kappe eller hvad den nu hedder på dansk,GRS Beserk skæfte.

Den skyder formidabelt og der er ikke noget jeg ville ændre på den, men den er tung..
Vedhæftede filer
DSC_0235.JPG
DSC_0235.JPG (288.09 KiB) Vist 10827 gange

Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Stilleben » 22. maj 2017, 20:44

Jeg ser og hører hvad i skriver. Og forstår hvad i mener.
Jeg er måske ikke helt klar i det jeg selv skriver. Jeg fik formuleret det som om jeg ville lave en baneriffel. Det var egentlig ikke helt det jeg mente, selvom jeg skrev det. :D

Går egentlig bare efter at forbedre min jagtriffel. Og gøre den mere egnet til at skyde mange skud efter hinanden, da jeg godt kan lide at træne med den. Og så er det bare hyggeligt. :)

Var måske mest lidt bekymret, fordi piben blev rimelig varm. Men kan se at det ikke behøver gøre skade. Og har da heller ikke oplevet at den spreder væsentlig mere. Det er nok mere mine egne evner der er begrænsningen. Og kan godt se det måske bliver lidt voldsomt at skifte piben ud.

GRS skæftet lokker dog stadig lidt. Både fordi jeg syntes det er lækkert at se på. Og så kan jeg virkelig godt lide at holde på det og måden det ligger til kinden og skulderen. Det er jo super nemt at justere.

Så hvis jeg nu skal lade opgratitis komme lidt til, og jeg vælger et GRS skæfte, vil jeg så skulle have det beddet? Eller spiller det bare direkte?

I øvrigt lækkert billede af Tikka´en med Berserk skæftet. :) Og shroud og ladegreb ligner meget det jeg selv har udset mig. :D

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af C-X » 22. maj 2017, 20:47

Skud gennem varm pibe giver øget slidtage.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Kleth » 22. maj 2017, 21:01

Stilleben skrev: Så hvis jeg nu skal lade opgratitis komme lidt til, og jeg vælger et GRS skæfte, vil jeg så skulle have det beddet? Eller spiller det bare direkte?:D
Til GRS hybrid, skriver de på http://grsriflestocks.com/models/GRS-la ... GRS-hybrid
Glass bedding recommended
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af 308 W » 22. maj 2017, 21:11

Stilleben skrev:Jeg ser og hører hvad i skriver. Og forstår hvad i mener.
Jeg er måske ikke helt klar i det jeg selv skriver. Jeg fik formuleret det som om jeg ville lave en baneriffel. Det var egentlig ikke helt det jeg mente, selvom jeg skrev det. :D

Går egentlig bare efter at forbedre min jagtriffel. Og gøre den mere egnet til at skyde mange skud efter hinanden, da jeg godt kan lide at træne med den. Og så er det bare hyggeligt. :)

Var måske mest lidt bekymret, fordi piben blev rimelig varm. Men kan se at det ikke behøver gøre skade. Og har da heller ikke oplevet at den spreder væsentlig mere. Det er nok mere mine egne evner der er begrænsningen. Og kan godt se det måske bliver lidt voldsomt at skifte piben ud.

GRS skæftet lokker dog stadig lidt. Både fordi jeg syntes det er lækkert at se på. Og så kan jeg virkelig godt lide at holde på det og måden det ligger til kinden og skulderen. Det er jo super nemt at justere.

Så hvis jeg nu skal lade opgratitis komme lidt til, og jeg vælger et GRS skæfte, vil jeg så skulle have det beddet? Eller spiller det bare direkte?

I øvrigt lækkert billede af Tikka´en med Berserk skæftet. :) Og shroud og ladegreb ligner meget det jeg selv har udset mig. :D
Beserk skæftet er plug & play :thumbup:

Hybrid skæftet er kæmpe stort og jeg kunne ikke forestille mig at have det med på jagt!

Bedre billede af ladegreb og shroud.

Kommer du forbi det midtjyske er velkommen til rage på riflen.
Vedhæftede filer
2015-02-25 14.39.45.jpg
2015-02-25 14.39.45.jpg (328.78 KiB) Vist 10778 gange

Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Stilleben » 22. maj 2017, 21:39

Ja, kan egentlig godt se at Hybrid skæftet er en tung bandit. Troede egentlig de vejede noget nær det samme. Men så skulle det enten være Hunter eller Sporter. Måske Berserk. :D

Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Stilleben » 23. maj 2017, 14:06

Undskyld min temmelig forvirrede tilgang til tingene. Men kom til at tænke lidt yderligere over tingene. :biggrin:
Mange føler jo de bliver bedre skytter, når rekylet dæmpes. Mig selv inklusiv.
Har allerede lyddæmper og Limbsaver. Og det fungerer jo fint. Men hvad med de dæmpere man kan montere inde i skæftet. Er de effektive?

Som sagt, undskyld de mange spørgsmål og retninger. Men vil lige lure lidt på mine muligheder. :smile:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Kleth » 23. maj 2017, 14:29

Stilleben skrev:Undskyld min temmelig forvirrede tilgang til tingene. Men kom til at tænke lidt yderligere over tingene. :biggrin:
Mange føler jo de bliver bedre skytter, når rekylet dæmpes. Mig selv inklusiv.
Har allerede lyddæmper og Limbsaver. Og det fungerer jo fint. Men hvad med de dæmpere man kan montere inde i skæftet. Er de effektive?

Som sagt, undskyld de mange spørgsmål og retninger. Men vil lige lure lidt på mine muligheder. :smile:
Når du har lyddæmper og hvis du opgraderer skæftet til noget tungere, ville jeg mene at det burde være unødvendigt at installere yderligere vægt i form af rekylbremse når vi taler .308 Winchester.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Stilleben » 23. maj 2017, 14:48

Tanken var at prøve det i det nuværende Lite skæfte.

Men ender jeg med at købe et GRS skæfte, ville det nok være overflødigt med skæftedæmper.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Kleth » 23. maj 2017, 14:51

Jeg ville hellere bruge pengene på et bedre skæfte end at prøve at forbedre det originale. Et GRS Berserk er lige til højrebenet
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af 308 W » 23. maj 2017, 15:17

Rekyl? Hvad er det :???:

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af ABjerre » 23. maj 2017, 20:28

Konsensus er vist, at hvis du skal have noget "bedre" bliver det noget meget andet, og så ville det måske være mere fordelagtigt, hvis udgangspunktet var et andet.

Der er dog en del spændende "opgraderinger", eller i hvert fald ændringer, når man kigger lidt på det gode internet.

Jeg er faldet over et par stykker på Youtube:

Tikka T3 Custom Rifle Upgrade (serie i flere afsnit)

Snipers Hide Tikka Project (også flere afsnit)

og så er der den her:

.223 bottom plate og magasin

Den sidste bruger dele fra Roedale i Tyskland.

... blot til inspiration :smile:

EDIT: Nutnfancy har også bygget en Mistress of Dangerous Things. Den ser bestemt også ganske godt opgraderet ud. Det er bare et spørgsmål om hvor mange penge man vil smide i den...
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Stilleben
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 15. aug 2016, 20:34
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 53 times
Been thanked: 13 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Stilleben » 23. maj 2017, 22:49

Tror mit problem er at jeg hurtigt begynder at "kede" mig med det jeg har. Selvom det egentlig virker. :D Så bliver jeg nysgerrig og vil gerne prøve en hel masse. Og lige nu er følerne ude efter det der giver mig mest glæde for pengene. Og ja. Tænker at et Berserk skæfte nok er det der giver mest. Større og bedre greb, samt mulighed for at justere.
Det er nok der jeg skal starte.

Mange tak for jeres tips, indtil videre. :)

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Kleth » 24. maj 2017, 07:32

Stilleben skrev:Tror mit problem er at jeg hurtigt begynder at "kede" mig med det jeg har. Selvom det egentlig virker. :D Så bliver jeg nysgerrig og vil gerne prøve en hel masse.
En god måde at få mere ud af en allerede glimrende riffel er at lade ens egen ammunition.
Min natur er konstant optimisering og genopladning får langt hen ad vejen stillet min trang til at forbedre på mine våben.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af 308 W » 24. maj 2017, 08:23

Stilleben skrev:Tror mit problem er at jeg hurtigt begynder at "kede" mig med det jeg har. Selvom det egentlig virker. :D Så bliver jeg nysgerrig og vil gerne prøve en hel masse. Og lige nu er følerne ude efter det der giver mig mest glæde for pengene. Og ja. Tænker at et Berserk skæfte nok er det der giver mest. Større og bedre greb, samt mulighed for at justere.
Det er nok der jeg skal starte.

Mange tak for jeres tips, indtil videre. :)
Jeg lider af samme sygdom :oops: Jeg kan bare ikke gøre min Tikka bedre nu, den skyder perfekt og ergonomien er i top, der mangler kun ny Kikkert :biggrin:

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af ABjerre » 24. maj 2017, 08:24

Kleth skrev:En god måde at få mere ud af en allerede glimrende riffel er at lade ens egen ammunition.
Min natur er konstant optimisering og genopladning får langt hen ad vejen stillet min trang til at forbedre på mine våben.
Det skal bestemt ikke underkendes!

Lige som OP skyder jeg også med .308win, og gik fra en ganske skuffende første oplevelse på skydebanen med nogle 124gr Sellier & Bellot FMJ hvor jeg skød ~50mm grupper fra bænk på 100m, til at skyde >25mm grupper liggende over rygsæk blot ved at skifte til Norma Gold Target 150gr.

Det er fantastisk hvor meget der er at hente ved at bruge den rette ammunition (hvilket der overhovedet ikke var nok fokus på fra sælgers side i mit tilfælde), og jeg vil gerne se hvad det kunne gøre at skyde nogle Sierra Match King 168gr BTHP igennem den. Er der i øvrigt nogen, der kan anbefale et brand eller en distributør, som bruger disse? Jeg synes ikke man ligefrem falder over tilbud på dem...
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Kleth » 24. maj 2017, 08:50

ABjerre skrev:Er der i øvrigt nogen, der kan anbefale et brand eller en distributør, som bruger disse? Jeg synes ikke man ligefrem falder over tilbud på dem...
Jeg har ikke prøvet dem selv men Federal har lader med Sierra Matchking
Federal 308 Win 168gr Matchking BTHP Matchking BTHP
De føres af Østjysk og jeg ved ikke om der er andre som fører dem.

Du skulle overveje Lapua Scenar, hvis de har en bedre tilgængelighed der hvor du handler :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af ABjerre » 24. maj 2017, 09:04

Kleth skrev:...Lapua Scenar, hvis de har en bedre tilgængelighed der hvor du handler :smile:
Mange tak! Det var netop Federal jeg havde kigget efter, men jeg holder til omkring København, så der skal hentes en del, eller planlægges lidt, hvis jeg skal helt til fastlandet efter dem.

Jeg vil bestemt prøve at undersøge om der er nogle Lapua Scenar her på Djævleøen. Alternativt måske hente en æske Norma Diamond Line - de har samme kuglevægt og er frem for alt til at komme til.

Ellers må jeg vel bide det i mig og begynde at lade selv - jeg er sikker på at kæresten ikke har noget imod at stuen bliver fyldt op med komponenter og en ladepresse skruet ned i køkkenbordet :biggrin:
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Forbedre/opgradere Tikka T3 Lite 308

Indlæg af Kleth » 24. maj 2017, 09:32

ABjerre skrev:Ellers må jeg vel bide det i mig og begynde at lade selv - jeg er sikker på at kæresten ikke har noget imod at stuen bliver fyldt op med komponenter og en ladepresse skruet ned i køkkenbordet :biggrin:
Du kunne også spørge om der var nogen som kunne købe en æske med til dig, hvis der er nogen som der skal der over. Så kunne du jo prøve dem og købe stort ind hvis/når du selv tager turen. Du kan betille online til afhentning, så du kan være sikker på at varene er der når du kommer :smile:

Med hensyn til at lade selv, så kan værktøjerne monteres på plader som kan fastgøres på velegnede overflader med skruetvinger.
File_0001.jpeg
File_0001.jpeg (393.84 KiB) Vist 10529 gange
Det er ikke skrækkeligt som det fylder, men det er en lidt stejl investeringsprofil og det har det med at gribe om sig :oops: men at få den kontrol over ens egen ammunition giver virkeligt noget på selvtilliden og dermed resultaterne :numberone: Ikke dermed sagt at man ikke kan opnå det samme med kvalitets ammo og at producere en 12mm 4 skuds gruppe med en budgetriffel kan virkeligt trække et stort smil frem på mig :biggrin:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar