Boresight viser ca. 20 cm. over. Kan man justere Winchester sx4?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
krut og kugler
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 18. apr 2014, 11:50
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Boresight viser ca. 20 cm. over. Kan man justere Winchester sx4?

Indlæg af krut og kugler » 25. jan 2022, 21:41

Hej har lige haft en laser patron i min Beretta 692 som jeg bruger til flugtskydning, og den passer med den røde prik på ca 30 m.
når jeg så prøver den på min Winshester sx 4 er den ca 20 cm over, kan man kan man juster det på et plastik skæfte ?

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Juster Winchester sx4

Indlæg af Raptor357 » 25. jan 2022, 21:47

Du har nogle shims du kan sætte ind i kolbehalsen, de burde følge med da du købte den, det gjorde de på min SX3. Med dem kan du justere
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Juster Winchester sx4

Indlæg af HR » 25. jan 2022, 23:26

krut og kugler skrev:
25. jan 2022, 21:41
Hej har lige haft en laser patron i min Beretta 692 som jeg bruger til flugtskydning, og den passer med den røde prik på ca 30 m.
når jeg så prøver den på min Winshester sx 4 er den ca 20 cm over, kan man kan man juster det på et plastik skæfte ?
Hvad bruger du dem til? Hvis du bruger Berettaen til lerduer og din Winchester til jagt, så vil jeg påstå at de sidder lige der hvor de skal begge to. Lerskyderen 50:50 og jagtbøssen med en smule højskud med ca 75% af skuddet over sigtelinjen. Men ja, hvis det er to lerbøsser så skal der en shim ind mellem baskyle og skæfte. Som en tester kan du prøve at lægge et stykke papir ind for neden. Der skal ikke ret meget til (og der er ikke ret meget plads på grund af fjederen i skæftet).
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

HenrikMT
This member is
This member is
Indlæg: 184
Tilmeldt: 9. maj 2018, 12:52
Interesser: Jagt og Jagtfeltskydning
Geografisk sted: Herlufmagle
Has thanked: 67 times
Been thanked: 62 times

Re: Juster Winchester sx4

Indlæg af HenrikMT » 26. jan 2022, 00:26

Raptor357 skrev:
25. jan 2022, 21:47
Du har nogle shims du kan sætte ind i kolbehalsen, de burde følge med da du købte den, det gjorde de på min SX3. Med dem kan du justere
Der er winchester desværre stoppet med, ved ikke man kan købe dem løst, ellers må 3d printer folket i gang. :rock:
Nordisk Våbenforum aka Heste-nettet for voksne mennesker.

Jagt og skydning er ikke en hobby - det er meningen med livet!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Boresight viser ca. 20 cm. over. Kan man justere Winchester sx4?

Indlæg af HR » 26. jan 2022, 07:32

Jeg har lavet fine shims af micharta: Jeg har to stykker 5mm tykt fladjern på ca 10x10 cm. Den ene er boret i alle 4 hjørner og der er skåret M6 gevind i hullerne. Så lægger jeg de to plader oven på hinanden og justerer afstanden mellem dem med skruerne. Ved at give to af skruerne en halv eller kvart omdrejning mere end de andre bliver afstanden ganske let konisk. Så lægger jeg en stak linned vædet med epoxy mellem pladerne. Man kan med fordel markere retningen på kilen på et stykke papir og lægge det med ind i laminatet. Så spændes det hele sammen med en skruetvinge. Når det er hærdet skærer man en shim ud der lidt for stor på alle leder. Man sætter den ind mellem skæfte og baskyle og ved at dreje den rundt kan man flytte drop og cast rundt i en cirkel. Man kan så finde den retning skæftet skal bukkes og vurdere om det blev for lidt eller for meget. Derefter laver man en ny shim med den korrekte vinkel. Monterer den med den korrekte rotation og trimmer efter kanten på baskylen.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

krut og kugler
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 18. apr 2014, 11:50
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Boresight viser ca. 20 cm. over. Kan man justere Winchester sx4?

Indlæg af krut og kugler » 27. jan 2022, 20:06

hej igen
så har jeg skilt sx 4 af, tror den er bygget anderledes end sx 3 for når bolten i skæfte er løsnet er der ikke meget slør at gøre med.
men fandt ud af at når jeg flugter lige hen og løbet er laser prikken stadig omkring 15 cm for høj, når jeg kigger hen af løbet på Beretta og prikken passer så kan jeg stadig kigge hen over en blyant hvor løbet starter. Det vil jeg aldrig kunne komme til at gøre ved sx4, så tvivler om den nogle sinde
kommer til at passe mig

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Boresight viser ca. 20 cm. over. Kan man justere Winchester sx4?

Indlæg af Boerge » 27. jan 2022, 20:12

Jeg oplevede min min SX 3, da jeg købte den for nogle år siden, at den satte et noget højt skud, selv om øjet var helt nede og flugte med hele sigtskinnen. Har vænnet mig til, at jeg altid skal kunne se målet over sigtekornet. Tror simpelthen den er calibreret til at sætte et (for) højt skud? Og hvis dit øje er i korrekt position, så nytter det jo ikke noget med shimser!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Boresight viser ca. 20 cm. over. Kan man justere Winchester sx4?

Indlæg af HR » 27. jan 2022, 22:23

Boerge skrev:
27. jan 2022, 20:12
Jeg oplevede min min SX 3, da jeg købte den for nogle år siden, at den satte et noget højt skud, selv om øjet var helt nede og flugte med hele sigtskinnen. Har vænnet mig til, at jeg altid skal kunne se målet over sigtekornet. Tror simpelthen den er calibreret til at sætte et (for) højt skud? Og hvis dit øje er i korrekt position, så nytter det jo ikke noget med shimser!
Som skrevet oven for: Jagtbøsser skal skyde højt.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Boresight viser ca. 20 cm. over. Kan man justere Winchester sx4?

Indlæg af Raptor357 » 27. jan 2022, 22:33

SX3 og formentligt 4 er automat bøsser med det slør det giver. Prøv at sigt på en skive på 30m og skyd en patron af og de om center er hvor du sigtede.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar