Kit til kuglefang?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Kit til kuglefang?

Indlæg af Refraktorius » 19. aug 2006, 22:21

Rundt omkring på nettet ser man en del folk der bruger "duct seal compound" til kuglefang, både i skydekasser til luftvåben og til diverse ballistiske eksperimenter med større ting.

http://kywon.com/Airgun/pellettrap.htm
Billede

Det er en eller anden form for gummikit der tilsyneladende bruges til at stoppe huller med, det tørrer ikke ud, og det er ret godt til at gribe projektiler.

http://www.gmptools.com/nf/24008.htm

og det er billigt, 2-3 $ pr pund!

http://www.glbarnes.com/db.html
har også lidt eksperimenter med stadset halvvejs nede af siden.

Kan man købe det i danmark?

Jeg har kun set "Unigum" der koster det blege, og jeg kunne frygte at amerikanere vil anse en for sindssyg hvis man forsøger at købe et antal kilo på postordre (for slet ikke at tale om panikken og mistroen i tolden! Man skal nok ikke købe vækkeure, batterier og ledning i samme sending!)

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 19. aug 2006, 22:49

Kan forestille mig, til 4.5 og 5.5mm luftrifler i hvert fald, at du ville kunne bruge en billig standard konsistensfedt fra enhver skibsforsyning.

Det er i hvert fald muligt at finde en type billig fedt, som ikke ændrer tilstand eller tørrer ud.

En af de ting som konsistensfedt bruges til, er at fedte træværket ind i færge-lejer/havnebolværk - altså det hvor færgen støder imod ved anlæg i havn.
Rigtig konsistensfedt kan fås i de mængder du skal bruges (og langt større) - er relativt billige, samt kan tåle vind og vejr. Det er tilmed saltvandsafvisende - og når først det er klæbet på - er det stort set umuligt at få af uden at skulle skrabe og bruge fedtopløsende midler.

Brugeravatar
FX SNIPER
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 354
Tilmeldt: 30. jan 2005, 19:45
Geografisk sted: sjælland
Been thanked: 1 time

Indlæg af FX SNIPER » 20. aug 2006, 09:48

:) Hej

Det du kan bruge, her i landet hedder EVER FIX, og fås i byggemarkeder.
Det tørrer aldrig ud, og er en form for sanitetskit, der er yderst sejt.
Det tager min Typhoons 6.35 hagl m. 275 mps, og det funker, samtidig
er det meget støjsvagt.

Mvh

FX SNIPER
FX Typhoon 6.35-milpro 8,5-34-52 mm
FX Typhoon-sidewinder6-18-52mm
FX GLADI8OR Night Eye 3-12-50mm
FX Cyclone 4.5 Costum-Sidewinder 6.5-26-52

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 20. aug 2006, 12:43

Lidt bøvlet at fiske bollerne ud at det fedtværk igen, hvad med at bruge gummigranulat istedet?
http://www.ballistiskforsoegsgruppe.dk/
...et par gamme bildæk + fruens blender - thereyougo!
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
JH13
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 64
Tilmeldt: 7. apr 2006, 08:48
Geografisk sted: Sy'fyn

Indlæg af JH13 » 20. aug 2006, 22:10

Du kan osse komme rimeligt langt med en pakke fugtigt ler.

Så engang i et amerikansk magasin at man her havde fyldt en spand med vådt ler og lagt åbningen ned som kuglefang- så "dybden" var vel de 25 cm. Den kunne stoppe pistolkugler.

-Ellers er der klassikerne til luftskydning: en stak våde aviser/telefonbøger mv.


Mvh

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Indlæg af Refraktorius » 21. aug 2006, 10:33

Hele ideen var netop at have et kuglefang der kan stå længe og ikke sviner.

Hvis man een gang har prøvet at skyde vådt ler indendøre har man ikke lyst til det igen, der er små lerbussemænd overalt bagefter.

Jeg er lidt vild med tanken om gummigranulat, spørgsmålet er så bare hvor stor kassen reelt skal være. Skud ud gennem siden af den vil ikke være optimalt.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 21. aug 2006, 15:56

Du er ikke bange for små gummi-bussemænd over det hele i stedet.?

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Indlæg af Refraktorius » 21. aug 2006, 16:29

som man kan træde ned i gulvtæppet?

Ler opfører sig helt specielt, selv et luftgevær ser imponerende ud mod ler!

Jeg har på et tidspunkt brugt det modellervoks der blev brugt som "blindt formbart" (det afskyelige grønne, for de der er kendere). Det kunne stoppe en .22 LR på ca 5 cm, men det var umuligt at ælte til en pæn klods igen bagefter (men det bussede ikke).

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 21. aug 2006, 17:25

Man kan også springe alt det snask over og bare lave sin skydekasse så haglene taber fart og falder til ro af sig selv i en snedig dertil indrettet produkthandlervenlig skuffe, a la sneglehus princippet.

F.eks. bygge lidt videre på huset fra en centrifugalblæser, der skal selvf. skydes ind i udblæsningshullet.

Jeg er selv blevet træt af at pille bly ud af de trækævler jeg normalt skyder på og er ved at samle materialer til en ø1000mm skydekasse.

Foreløbig indsamlet:
1 stk. total i orden tragt fra en total i uorden gødningsspreder.
1 stk. blæsehus fra oliefyr som alligevel kan undværes pga. global opvarmning.
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 21. aug 2006, 17:43

Refraktorius skrev:Jeg har på et tidspunkt brugt det modellervoks der blev brugt som "blindt formbart" (det afskyelige grønne, for de der er kendere). Det kunne stoppe en .22 LR på ca 5 cm, men det var umuligt at ælte til en pæn klods igen bagefter (men det bussede ikke).
Har desværre ikke opskriften, men jeg kender en tøs der kan skrue en pizza bund sammen der med garanti kan stoppe alt - tilsættes væde (har kun prøvet med øl) svulmer det op til ca. det dobbelte og virker vanvittig klistret og klægt.
Vil tro vægtfylden ligger på ca. 1,5 (før øllet)
Osse et fortræffeligt virkemiddel mod hunde der har for vane at tigge ved bordet.

Om det så osse busser ved jeg ikke, og kan ikke lige pt. se hvordan jeg skulle kunne slippe afsted med en skudtest on location uden at blive misforstået.
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Tanteskrap
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 5. jun 2005, 12:46
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Tanteskrap » 21. aug 2006, 19:24

Erik the Viking skrev:Man kan også springe alt det snask over og bare lave sin skydekasse så haglene taber fart og falder til ro af sig selv i en snedig dertil indrettet produkthandlervenlig skuffe, a la sneglehus princippet.

F.eks. bygge lidt videre på huset fra en centrifugalblæser, der skal selvf. skydes ind i udblæsningshullet.

Jeg er selv blevet træt af at pille bly ud af de trækævler jeg normalt skyder på og er ved at samle materialer til en ø1000mm skydekasse.

Foreløbig indsamlet:
1 stk. total i orden tragt fra en total i uorden gødningsspreder.
1 stk. blæsehus fra oliefyr som alligevel kan undværes pga. global opvarmning.
Nu er det jo ikke ALLE, der lige har et ældre, nedrivningsværdigt landbrug at tage af til fremstilling af kuglefang. Så jeg vil hellere høre lidt mere om det der bliktudsklister, som FX SNIPER snakker om.

Er der nogle, som kender prisen på det stads. Og, NEJ, jeg er ikke interesseret i om man kan bytte sig til 300 kg af det for en halv gris og 5 sorte høns. Jeg bor ikke ikke i jylland og har ikke jysk økonomi.

Så : Fabrikat, pris og indkøbssted. Og gerne betaling med dankort, alternativt MasterCard. Tjep tjep. Vi har jo ikke hele ugen vel!! ::_=>

Brugeravatar
Tanteskrap
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 5. jun 2005, 12:46
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Tanteskrap » 21. aug 2006, 19:28

Refraktorius skrev:som man kan træde ned i gulvtæppet?

Ler opfører sig helt specielt, selv et luftgevær ser imponerende ud mod ler!
Det kan jeg skrive under på. Har prøvet det med en Feinverkbau 175ms konkurrenceriffel (som jeg var så dum at sælge til Woodstock :,.>(/ :,.>(/ :,.>(/ ). På normal skydeafstand for sådan en fyr og med en HN wadcutter lavede den et hul med en diameter som var en BS & bubberbøsse værdig... Og det sviner værre end en børnefødelsdag....

Brugeravatar
JH13
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 64
Tilmeldt: 7. apr 2006, 08:48
Geografisk sted: Sy'fyn

Indlæg af JH13 » 21. aug 2006, 21:37

Lerbusser mv:
Joh, men jeg havde nu ikke forestillet mig en fritstillet juledekoration som mål, men mere en pakke ler sat ind i bunden af en passende trækasse. Leret behøver såmænd ikke at være pakket ud af plastic. Så skulle de værste busser være samlet. Det der evt slipper udefor er trods alt til at fjerne med en støvsuger eller fugtig klud. Man kunne evt have hele lerklumpen liggende i en masonitindsats for at minimere evt tilbagespring og griseri. En fgtig klud og en plasticpose, så forbliver leret passende fugtigt. Det bør ikke være vådt og smattet, for så beder man selv om svineriet.
En masonitindsats kunne for den sags skyld blot være foret med gummi og fyldt med sand.

Pizzamix: jeg kender én der selv fremstillede "modellervoks" af mel+vand+ALUN. Opskriften stod vist endda på Alun-bøtterne fra Matas. Så kunne man selv ælte sig frem til en passende konsistens. Det holdt sig fint i ugevis i en plasticpose. Jeg må indrømme, at pt er jeg i tvivl om man kan købe Alun mere.

Skal et kuglefang bruges indendørs på gulvtæppe og bonede gulve, så vil jeg som minimum nok alliere mig med en rulle plastic. I hvertfald hvis der skal bruges sanitetskit, konsistensfedt, GunGum, og lignende sager- som ikke er vandopløselige og lige til at tage af med vand eller støvsluger.

Jeg er sikker på at hvis jeg beder om konens Pizzaopskrift til kuglefang, så rykker hun en kagerulle afsted med 4½ g. :mrgreen:

Fra skrotpladsen: Så en hjemmelavet skydekasse der var lavet i et lille kasseret pengeskab. Der var svejset nogle skråtstillede plader ind, så kuglerne blev kastet mod indersiden af pengeskabet. Det fungerede fint.
Vi skød med 22Lr, og alt blyet var til at samle op fra bunden.

Telefonbøger og aviser: Dét gir rigtig-rigtig meget konfetti :neutral: men er til gengæld let at fjerne med en dustsucker.
De gamle blev ikke videre imponerede over at jeg huggede telefonbøgerne, men blev direkte mugne over mine "eksperimenter" med sagesløse kartofler. <-:

Børnefødselsdage: dem holder man da udendørs, ikk'..


Mvh

Ballistisk
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 150
Tilmeldt: 10. aug 2006, 10:32
Interesser: Skydebaneudstyr, Miljø
Geografisk sted: Bagsværd

Shot-Stop er svaret -stopper blyet rent og lydløst.

Indlæg af Ballistisk » 21. aug 2006, 22:49

Når projektiler og´hagl skal stoppes sikkert og helt uden blysvineri har vi i Ballistisk Forsøøgsgruppe et godkendt system.
Shot-Stop er navnet og med sine mål 50x50 i fronten og 35cm dybde stopper den alle kugler og hagl fra håndskydere.
Blyet forbliver helt rent og er let at frasortere med vakuum.
Kassen er let at flytte, servicere og rense.
Og demoversioner er lagervare.
Og så har den fået det blå stempel.

Vi har testet utallige materialer, her i blandt granulatblokke, plastplader,
bildæk, træflis og grus, men fælles for disse materialer er at man ikke kan frasortere blyet og genbruge alt, det kan man med granulat.
Hør nærmere ved at kontakte:drillepinden@sport.dk

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 21. aug 2006, 23:14

Men hvad vil en sådan kasse til luftvåben koste og veje ?

Jeg er selv ved at skrue en kasse sammen til hjemmeprintede skiver i A4 med kit som dæmpning og helt let bliver den ikke, jeg tør ikke tænke på hvad den vil veje i en 50x50 cm udgave.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Indlæg af Refraktorius » 22. aug 2006, 08:51

der går ca 150 tons gummigranulat til en kunstgræsbane, så det er til at betale sig fra....

Det eneste jeg så rent principielt skal bruge, er "specialplasten" der udgør fronten på kassen.
Hvad er det for noget/ hvad koster det?

(Og kan man ikke lide fimsen af gummi, kan det videreforarbejdes til "superrubber" ved scf-ekstraktion så det reelt er lugtfrit. Formodentligt rart til indendørs brug. http://www.nanon.dk/applications/superrubber/ )

Lå den forsøgsgruppe-posting forøvrigt ikke på randen af reklame?

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af NTS » 22. aug 2006, 09:39

Tanteskrap skrev:
Erik the Viking skrev:Man kan også springe alt det snask over og bare lave sin skydekasse så haglene taber fart og falder til ro af sig selv i en snedig dertil indrettet produkthandlervenlig skuffe, a la sneglehus princippet.

F.eks. bygge lidt videre på huset fra en centrifugalblæser, der skal selvf. skydes ind i udblæsningshullet.

Jeg er selv blevet træt af at pille bly ud af de trækævler jeg normalt skyder på og er ved at samle materialer til en ø1000mm skydekasse.

Foreløbig indsamlet:
1 stk. total i orden tragt fra en total i uorden gødningsspreder.
1 stk. blæsehus fra oliefyr som alligevel kan undværes pga. global opvarmning.
Nu er det jo ikke ALLE, der lige har et ældre, nedrivningsværdigt landbrug at tage af til fremstilling af kuglefang. Så jeg vil hellere høre lidt mere om det der bliktudsklister, som FX SNIPER snakker om.

Er der nogle, som kender prisen på det stads. Og, NEJ, jeg er ikke interesseret i om man kan bytte sig til 300 kg af det for en halv gris og 5 sorte høns. Jeg bor ikke ikke i jylland og har ikke jysk økonomi.

Så : Fabrikat, pris og indkøbssted. Og gerne betaling med dankort, alternativt MasterCard. Tjep tjep. Vi har jo ikke hele ugen vel!! ::_=>
Det må være det her, han mener http://vvsgiganten.dk/?itemid=271551012

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 6. apr 2005, 15:35
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times

Indlæg af Leadbyte » 22. aug 2006, 09:46

Det der konsistens fedt, hvordan får man så haglene ud igen?, opvarmning og en si? (og jeg er klar over at det ikke er noget der skal gøres i køkkenet) :lol:
Refraktorius skrev: Lå den forsøgsgruppe-posting forøvrigt ikke på randen af reklame?
normalt ville jeg give dig ret, men i denne tråd syns jeg den post passer ind
Murphy var optimist.

Ballistisk
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 150
Tilmeldt: 10. aug 2006, 10:32
Interesser: Skydebaneudstyr, Miljø
Geografisk sted: Bagsværd

Kuglefang blyvenlig

Indlæg af Ballistisk » 22. aug 2006, 09:48

Det er svære tider, på den ene side ønskes oplysning til gavn for miljø og pengepung, på den anden side må der ike reklameres.
Derfor forsøges jeg at informere til gavn for skytter der vil det bedste for miljøet.
Til de der ønsker leverandører og priser må henvises til vor egen hjemmeside, for i dette panel at holde stien ren.
Håber det er ok??

Men jeg tillader mig at give en generel forklaring på 2 spørgsmål her:

1. Til luft er en granulatkasse slet ikke nødvendig, en godkendt gummimåtte har meget stor gangtid og er godkendt.

2. Forpladen kan være af forskellige materialer, såsom plast eller gummi.
- men af hensyn til pladens størrelse og det dermed forbundne tryk bagfra af granulatmassen, skal denne stives af. Det er naturligvis på plads i vore prøvekasser.

Når der på samme bane skydes både med krudt og luft, skal der tages særlige hensyn, også det er på plads.
Jeg minder om, at der er givet afslag på, at indrette enkelte baner til luft samtidigt med at andre kun med beskydes med krudt.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Re: Kuglefang blyvenlig

Indlæg af Erik the Viking » 22. aug 2006, 10:07

Ballistisk Forsøgsgruppe skrev:Det er svære tider, på den ene side ønskes oplysning til gavn for miljø og pengepung, på den anden side må der ike reklameres.
Derfor forsøges jeg at informere til gavn for skytter der vil det bedste for miljøet.
Kommercielt produkt eller ej, så er det sandelig nogle spændende ting i tester og roder med. <**>|
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Indlæg af Refraktorius » 22. aug 2006, 10:13

no hard feelings, det er som altid en balancegang, og jeg synes det er et imponerende arbejde I har lavet.

Jeg er MEGET imponeret af hvor pænt den griber projektilerne (de ser næsten ud som om de kunne genbruges) ;.;<

Fantastisk Ide!


- Hvad er det for noget plastic der er frontplade?

- Hvad siger granulatet til lysspor? (egentligt et mindre problem, da der ikke må skydes lysspor på de fleste baner)

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 22. aug 2006, 12:32

Leadbyte skrev:Det der konsistens fedt, hvordan får man så haglene ud igen?, opvarmning og en si? (og jeg er klar over at det ikke er noget der skal gøres i køkkenet) :lol:
Et par knæhøje gummihandsker og så bare ælte rundt i fedtet er det nemmeste.

Alm konsistensfedt smelter først omkring de 200 grader (og stinker af h til ved opvarmning, alt efter fedt type.)

Så hiv klatten ud, giv ungerne i børnefødselsdagen det som hyggeleg - at finde hagl i konsistensfedt iført gode gummi/nitril-handsker.


Hehe, nej, det bedste er at gøre det selv naturligvis.

I og for sig, er det bare tage en håndfuld ad gangen og ælte det igennem.

Og så er haglene smurt til næste gang.!!!!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 22. aug 2006, 12:50

NTS skrev: Det må være det her, han mener http://vvsgiganten.dk/?itemid=271551012
Jeg bruger det selv og det er genialt. Jeg besvære mig dog ikke med at fjerne haglene igen. Jeg skifter "dejen" når det trænger.
Her et billede af min bøtte.
Billede

Lyc/
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Kuglefang blyvenlig

Indlæg af Lycon » 22. aug 2006, 13:12

Ballistisk Forsøgsgruppe skrev:Det er svære tider, på den ene side ønskes oplysning til gavn for miljø og pengepung, på den anden side må der ike reklameres.
Ja det er benhårde vilkår her på NVF. ;-)

Nej som udgangspunkt er det ikke tilladt at reklamere på NVF, men fordi der henvises til et link, der har relevans for forummets medlemmer og med baggrund i et aktuelt emne, vil der ikke blive set skævt til fra vores side.

Vores regel skal ses på baggrund af at vi driver sitet privat og non-komercielt, det vil sige at vi selv afholder alle udgifter. For at det dog skal kunne løbe nogenlunde rundt, har personer eller firmaer der ønsker at formidle en vare, mulighed for, mod betaling, at få et reklamebanner på index siden eller i et specifikt forum.

Hvis vi derfor tillader at nogen, private som erhvervsdrivende, at reklamere gratis på sitet via deres indlæg, ville det for det første hurtigt udvikle sig til et cirkus af ernæringsdrivende der skulle slå mønt af mit og Moderatorenes hårde arbejde, ligesom det ville være ganske umuligt for os at modtage betaling for vores Banner ydelse og dermed i sidste ende fjerne eksistensgrundlaget for NVF.

Lyc/ <</\>>
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Indlæg af Refraktorius » 22. aug 2006, 14:41

Hvad skal man så give for gummigranulat? Jeg har fundet en til 6.- pr kilo, det er da til at klare!
http://www.par3golf.dk/Webshop/default.asp?category=8

Besvar