Tilladelse til pistol der skyder blankt

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Hammertime
Gold Member
Gold Member
Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times

Indlæg af Hammertime » 24. aug 2015, 20:58

Kære NVF. Jeg er dramalærer og skal opføre et teaterstykke med en flok 9 klasser. I en af scenerne skal der bruge en revolver eller pistol. Kan man oprette en anvende tilladelse til teater eller lign eller hvordan foregår det? Jeg kunne ikke finde et punkt på politiets hjemmeside unde signal pistoler. Er der en venlig sjæl der lan fortælle hvordan man erhverver sådan en til teaterbrug? Jeg har selv pistoler osv på SKV man I princippet kunne lave nogle små ladninger til uden projektil og så fyre af som blanke men tror ikke helt man kan få tilladelse til det?
Legends never die

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Tilladelse til pistol der skyder blankt

Indlæg af C-X » 24. aug 2015, 21:02

Søg i nogle af Elbæks gamle indlæg. Han har berørt emnet en del gange.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Indlæg af Raptor357 » 24. aug 2015, 21:12

Skal den sige bang ? For ellers er en hardball pistol oplagt.
Jeg har hørt man kan leje attrap pistoler til film og teater, måske de er en mulighed?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 24. aug 2015, 21:13